Οι Γερμανοί ξανάρχονται: Η RWE σύμβουλος της ΔΕΗ, αγοράζει το 66% του ΔΕΔΔΗΕ - Εργοστάσιο της Volkswagen στην Πτολεμαΐδα

03/11/2019, 11:24
1

Είναι
γεγονός αδιαμφισβήτητο πως οι Γερμανοί επανακάμπτουν επενδυτικά σε μεγάλο βαθμό
στην χώρα μας. Και στο προσκήνιο μπαίνει αναπόφευκτα η ΔΕΗ, για το μέλλον της οποίας
ο Κυριάκος Μητσοτάκης δικαιώνεται όταν έλεγε προεκλογικά ότι όχι μόνο δεν θα
την κλείσει, όχι μόνο δεν θα την αφήσει να καταρρεύσει και να κατακερματιστεί,
αλλά αντιθέτως θα την ενισχύσει στον υπέρτατο βαθμό. Υπό αυτή την έννοια η ΔΕΗ
θα μετασχηματιστεί σε νέο ΟΤΕ! Από το καθεστώς του προστατευτισμού και του
μονοπωλίου θα βγει ανταγωνιστικά στην ελεύθερη αγορά και κατά σύμπτωση
συμπαραστάτες από πίσω της θα είναι πάλι οι Γερμανοί.





RWE
σύμβουλος της ΔΕΗ





Στην
προκειμένη περίπτωση η RWE,
όπως ήταν η Deutsche Telekom στον ΟΤΕ. Επί του
προκειμένου τώρα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η γερμανική RWE θα αναλάβει σύμβουλος
της ΔΕΗ στο μείζον ζήτημα της μείωσης της ρυπογόνου λιγνιτικής ενέργειας. Επ;i της ουσίας θα συνδράμει
στον τρόπο και την διαδικασία μέσα από την οποία θα καταστραφούν-κλείσουν οι
υπάρχουσες λιγνιτικές μονάδες και τι θα γίνει στην θέση τους. Ειδικά σε
Πτολεμαΐδα και Μεγαλόπολη. Και η αλήθεια είναι ότι η RWE διαθέτει αυτή την
εξειδικευμένη εμπειρία καθώς έχει ήδη περάσει από την θέση αυτή στην Γερμανία,
έχοντας δηλαδή προχωρήσει σε σταδιακό κλείσιμο ρυπογόνων μονάδων και
αντικατάστασή τους με σύγχρονες. Παράλληλα η RWE θα προχωρήσει
σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στην αγορά του 66% των μετοχών του ΔΕΔΔΗΕ αντί
ποσού άνω των 2 δισ. ευρώ, καθώς ο σύμβουλος αξιολόγησης του ΔΕΔΔΗΕ Goldman Sachs έχει προσδιορίσει
την αξία του δικτύου της ΔΕΔΔΗΕ σε 3-4 δισ. ευρώ.





Εργοστάσιο
Volkswagen





 Το σημαντικότερο, ωστόσο, που δημιουργεί και μεγάλες
επενδυτικές προσδοκίες είναι το ενδεχόμενο εγκατάστασης της Volkswagen στην χώρα μας και η
ανέγερση εργοστασιακής μονάδας εκεί όπου σήμερα βρίσκεται η λιγνιτική μονάδα
της Πτολεμαΐδας. Το ζήτημα χειρίζεται εξ ολοκλήρου ο υφυπουργός Εξωτερικός, αρμόδιος
για την οικονομική διπλωματία, ο κύριος Κώστας Φραγκογιάννης, ο οποίος
βρίσκεται σε συνεχείς επαφές με την διοίκηση της Volkswagen, με την RWE αλλά και με την γερμανική
κυβέρνηση. Η Volkswagen
είχε αποφασίσει να ανεγείρει εργοστάσιο στην Σμύρνη της Τουρκίας,
μια επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ που θα προσέφερε 4.000 νέες θέσεις εργασίας, όμως
η εισβολή της Άγκυρας στην Συρία άλλαξε τα δεδομένα, πάγωσε την επένδυση και
έτσι μπήκε στο τραπέζι η Πτολεμαΐδα. Ο σχεδιασμός για την Ελλάδα προβλέπει, εάν
τελικά υλοποιηθεί, εργοστάσιο παραγωγής Volkswagen Passat και Skoda Superb, με μέγιστη ετήσια παραγωγική
δυναμικότητα 300.000 οχήματα.





Επένδυση
πάνω από 1,5 δισ.





 Η επένδυση αυτή εάν υλοποιηθεί στην χώρα μας
θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. και τούτο γιατί θα πρέπει να υπάρξουν επενδύσεις σε
σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και σε δημιουργία κοντινού λιμένα στην πλευρά του
Ιονίου. Υπό αυτή την έννοια εκτιμάται ότι έμμεσα ή άμεσα θα προκύψουν 25.000
νέες θέσεις εργασίας σε όλο το εύρος και τα παρακλάδια της επένδυσης αυτής. Το
ζήτημα της επένδυσης της Volkswagen
στην Πτολεμαΐδα δεν είναι εύκολο ούτε τελειωμένο. Έχει όμως
αυξημένες πιθανότητες και η έκβασή του θα καθοριστεί από την οικονομική
διπλωματία και το περιβάλλον γεωπολιτικά που θα διαμορφωθεί εάν η Τουρκία
συνεχίσει τις επιθετικές κινήσεις στην Συρία.