Μπλόκο στους εργολάβους από την Κομισιόν παραλύει τα δημόσια έργα
Περίεργες ημέρες βιώνουν οι εργολάβοι το τελευταίο διάστημα, καθώς τα πάντα είναι στον αέρα και όλα κρέμονται σε μια κλωστή! Έργα καινούργια δεν υπάρχουν και το πρόβλημα είναι ότι λόγω εργολαβικής ένδειας και στο εξωτερικό μάς πλακώσανε και όλοι οι ξένοι, ιδίως οι Ισπανοί που ψάχνονται να πάρουν κομμάτι από την πίτα της ελληνικής αγοράς!
Τα μόνα σοβαρά έργα που είναι στον ορίζοντα είναι το Μετρό της Αθήνας που θα ξεπεράσει το 1,3 δισ. και ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης. Σε αυτά τα έργα, τα καλά παιδιά οι εργολάβοι, που μυαλό δεν βάζουνε, πάνε να μοιράσουνε τη δουλειά. Δεν τους φτάνει η ζημιά που πάθανε και συνεχίζουν να παθαίνουνε με το καρτέλ, ξανά τα ίδια. Πετάξανε τον έναν απέξω με τα δικαστικά και σκοτώνονται οι υπόλοιποι, οι παραδοσιακοί, για το μερτικό. Και δεν ξέρουν πώς να πετάξουν έξω και τους ξένους που συνεταιρίστηκαν στις κοινοπραξίες, γιατί αν γίνει μοιρασιά τι να τους κάνουνε; Και αυτός που δεν έχει ξένο στην κοινοπραξία του θα είναι πιο μάγκας και θα πάρει πιο πολλά λεφτά; Αδιέξοδα...
- Κέρδη 150 εκατ. η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από την ανάθεση των 350 εκατ. στον Ε65
Μόνο η ΓΕΚ Τέρνα μπορεί να γελάει, αφού το λόμπινγκ σε Ελλάδα και Κομισιόν πήγε καλά και όπου να ’ναι κλείνει η απευθείας ανάθεση του Ε65, η δεύτερη εργολαβία, δηλαδή, ύψους 350 εκατ. ευρώ για ένα έργο άχρηστο, χωρίς σοβαρές προβλέψεις για κυκλοφοριακά φόρτη και καμμιά ουσιαστική θετική επίδραση στην κοινωνία. Βεβαίως, από το έργο αυτό η καθαρή κερδοφορία θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ., καθώς το έργο έχει περάσει με τιμές του 2010!!! Άρα, θετική χρηματιστηριακή είδηση για την εταιρεία του κ. Περιστερη, του πιο δραστήριου, πιο δυνατού σε επίπεδο επιρροής με την κυβέρνηση εργολάβου!
- Οι ποινές της Ε.Ε. για το καρτέλ φέρνουν αποκλεισμούς
Ωστόσο, το μεγάλο πρόβλημα για τους εργολάβους είναι άλλο: η ποινή και τα πρόστιμα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού οδήγησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην απόφαση να μην μπορούν –επί της ουσίας– να πάρουν μέρος σε διαγωνισμούς για τα επόμενα χρόνια οι εταιρείες που αποδεδειγμένα εμπλέκονταν σε δημιουργία καρτέλ. Οι εργολάβοι εδώ λένε ότι υπάρχει παράθυρο στην ποινή και αυτή σχετίζεται μόνο με τα πρωτοκλασάτα στελέχη που ενεπλάκησαν στο καρτέλ. Είναι όμως έτσι; Γιατί οι ξένοι αλλά και οι ντόπιοι κατασκευαστές που δεν ανήκουν στην πρώην ελίτ του καρτέλ έχουν πλακώσει τις ενστάσεις, όπως ενδεικτικά αναφέρεται το έργο Άκτιο - Πρέβεζα! Υπό αυτό το πρίσμα τα έργα ουσιαστικά έχουν μπλοκάρει, αυτά που έγιναν οι διαγωνισμοί δεν μπορούν να ανατεθούν λόγω ενστάσεων και αυτά που είναι να βγουν δεν μπορούν ούτε να μοιραστούν (ατύπως μεταξύ των εργολάβων) λόγω της εκκρεμότητας του καρτέλ και της δυνατότητας συμμετοχής ή όχι των εταιρειών στις διαγωνισμούς και υπό ποιους όρους και προϋποθέσεις.
- Η πλήρης αποσιώπηση
Εντύπωση επίσης προκαλεί η πλήρης αποσιώπηση του ζητήματος, καθώς κανένας δεν έχει αναφέρει πουθενά το μείζον ζήτημα που υφίσταται, να είναι τα πάντα μπλοκαρισμένα λόγω μιας ποινής που έχει επιβάλει η Ε.Ε. στις τεχνικές εταιρείες λόγω καρτέλ για την οποία οι καθ’ ύλη αρμόδιοι σφυρίζουν αδιάφορα, κάνουν πως δεν συμβαίνει κάτι, ενώ ξέρουν πως όσο και να κρύψουν την αλήθεια θα τους βγει μπροστά και θα προκαλέσει μείζον ζήτημα στα έργα, στις επιχειρήσεις, και εντέλει στην υλοποίηση των υποδομών και τη βελτίωση των συνθηκών για την κοινωνία και τους πολίτες.