Στους ρυθμούς της ψηφιακής εποχής οι τράπεζες με «λουκέτα» και αποχωρήσεις
Στην Ελλάδα πέρυσι οι τράπεζες έκλεισαν το 5,2% των καταστημάτων του δικτύου τους και οδήγησαν στην έξοδο επίσης το 5,4% των εργαζομένων τους.
Στο ρυθμό του digital κινούνται οι τράπεζες και συνεχίζουν τις περικοπές με λουκέτα στο δίκτυο των καταστημάτων τους και αποχωρήσεις προσωπικού με το δέλεαρ της εθελούσιας εξόδου.
Στην Ελλάδα πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, οι τράπεζες έκλεισαν το 5,2% των καταστημάτων του δικτύου τους και οδήγησαν στην έξοδο επίσης το 5,4% των εργαζομένων τους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΚΤ το 2022 ο αριθμός των τραπεζικών καταστημάτων μειώθηκε στα 1.483 καταστήματα, καθώς έκλεισαν τα 82 από τα 1.565 που αριθμούσε το δίκτυο τους το 2021. Μέσα σε δύο χρόνια το 2021 και το 2022 έκλεισαν συνολικά 219 καταστήματα (το δίκτυο αριθμούσε 1.702 καταστήματα το 2020).
Επακόλουθο των λουκέτων ήταν οι αποχωρήσεις εργαζομένων με «πακέτα» εθελούσιας εξόδου. Ο αριθμός τους μειώθηκε κατά 5,4% πέρυσι. Συγκεκριμένα στο τέλος του 2022 οι εργαζόμενοι στις τράπεζες ήταν 29.341 άτομα, από 31.028 το 2021 και 33.097 το 2020. Μέσα σε δύο χρόνια αποχώρησαν 3.756 εργαζόμενοι.
Οι τράπεζες ισχυρίζονται ότι οι πελάτες τους προτιμούν τα ψηφιακά κανάλια και προχωρούν σε μετεκπαίδευση του προσωπικού τους για να ανταποκριθούν στο νέο τους ρόλο που είναι περισσότερο συμβουλευτικός και λιγότερο διεκπαιρεωτικός. Και αυτό σίγουρα δείχνει τη νέα τάση και δικαιολογεί τις επενδύσεις που πραγματοποιούν για τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.
Ωστόσο σχεδόν σε όλα τα καταστήματα υπάρχει πλέον μόνο ένα ταμείο για την εξυπηρέτηση του κοινού, και καθώς κάποιες συναλλαγές μπορούν να διεκπεραιωθούν μόνο στο γκισέ, ο χρόνος αναμονής για την εξυπηρέτηση να υπερβαίνει ακόμα και τη μία ώρα.
Σε κάθε περίπτωση οι τράπεζες επενδύουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό, περιορίζοντας σημαντικά τα λειτουργικά τους κόστη και διευρύνουν διαρκώς τη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουν μέσα από τα ψηφιακά κανάλια σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά.
Προσφέρουν λοιπόν μέσω των ψηφιακών καναλιών καταναλωτικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες στο κομμάτι της λιανικής, αλλά και δάνεια για κεφάλαιο κίνησης, όπως και υπηρεσίες video banking για τους επιχειρηματίες.