Κ. Τσιάρας: Πολύ πιο αυστηρές οι ποινές για κλοπή και κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού – Μετατρέπεται σε κακούργημα
Ενδεχομένως θα περιλαμβάνουν πρόβλεψη ακόμα και για ισόβια κάθειρξη, υπό προϋποθέσεις.
Για τις νέες διατάξεις που αυστηροποιούν τις ποινές για το αδίκημα της κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας, σημειώνοντας ότι ενδεχομένως θα περιλαμβάνουν πρόβλεψη ακόμα και για ισόβια κάθειρξη, υπό προϋποθέσεις.
Όπως έχει προαναγγελθεί ήδη από τον κ. Γεραπετρίτη, Υπουργό Επικρατείας που έχει και το χαρτοφυλάκιο του Υπ. Μεταφορών, πλέον αυτή η κλοπή γίνεται κακούργημα, όπως επίσης και η κλεπταποδόχοι τιμωρούνται με έναν αντίστοιχο ανάλογο τρόπο, ανέφερε ο κ. Τσιάρας.
«Τελειώνουμε λοιπόν με όλα αυτή την ιστορία, οι “ποινές χάδια” οι οποίες δυστυχώς επιβάλλονταν και που τελικά κόστισαν και στην ασφάλεια, αλλά ενδεχομένως και στη ζωή δεκάδων συνανθρώπων μας, πλέον θα αντικατασταθούν με ποινές που, θα υπάρχει νομίζω πρόβλεψη ότι όταν το ατύχημα αφορά σε απώλεια ανθρώπινων ζωών, θα υπάρχει μέχρι και ισόβια κάθειρξη. Πολύ σύντομα, προετοιμάζονται οι διατάξεις είναι σχεδόν έτοιμες, νομίζω ότι τις επόμενες μέρες θα τις δούμε στο ελληνικό Κοινοβούλιο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιάρας.
«Όλα αυτά είναι διατάξεις που επεξεργαζόμαστε, είμαστε κοντά στην ολοκλήρωσή τους, βεβαίως σε συνεργασία πάντα με το αρμόδιο υπουργείο και στο επόμενο χρονικό διάστημα θα τα δούμε» επανέλαβε.
Παράλληλα άσκησε κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση τονίζοντας «Εδώ πρέπει να μας εξηγήσει η αξιωματική αντιπολίτευση το λόγο για τον οποίον, οι κλοπές υλικού που αφορούσαν συγκοινωνίες, από κακούργημα που ήταν μέχρι το 2019 μετατράπηκε σε πλημμέλημα. Δυστυχώς, τον Ιούνιο του 2019, με την παράταση κατά μία εβδομάδα της λειτουργίας του Κοινοβουλίου, με μόνο ενδεχομένως λόγο να ψηφιστεί ο νέος Ποινικός κώδικας, δεν δημιουργήθηκε ένα εντελώς ασαφές τοπίο σε σχέση με ποινές οι οποίες είχαν υποβαθμιστεί, κυρίως όμως δημιουργήθηκαν ερωτήματα σε σχέση με το πώς και γιατί η τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, επέλεξε να κάνει τόσο μεγάλες εκτεταμένες αλλαγές απομειώνοντας ποινές και δημιουργώντας τεράστια ερωτήματα. Άρα λοιπόν εδώ περιμένουμε ακόμα την αξιωματική αντιπολίτευση να βγει και να μας πει γιατί το κακούργημα που αφορούσε στις κλοπές υλικών που είχαν να κάνουν με την ασφάλεια τους, έγινε πλημμέλημα» κατέληξεο κ. Τσιάρας.
Αναφορικά με τις έρευνες της Δικαιοσύνης για την υπόθεση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, ο κ. Τσιάρας επισήμανε ότι από την πρώτη στιγμή έχει επιληφθεί στο ανώτατο δυνατό επίπεδο, τόσο με την άμεση αντίδραση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου που ανέθεσε όλη αυτή τη διαδικασία σε έναν πραγματικά έμπειρο εισαγγελικό λειτουργό, τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών της Λάρισας, αλλά βεβαίως και με την ανάθεση όλης αυτής της διαδικασίας σε δύο έμπειρους εφέτες ανακριτές. «Από εκεί και πέρα, νομίζω είναι γνωστό ότι υπάρχει και μια επιτροπή η οποία εξετάζει τα διοικητικά ζητήματα της συγκεκριμένης υπόθεσης. Είναι πρόθεση και θέλω να το ξεκαθαρίσω, στην απόδοση της ελάχιστης τιμής στη μνήμη αυτών των αδικοχαμένων παιδιών, των αδικοχαμένων ανθρώπων, αλλά βεβαίως και στον πόνο των οικογενειών που έχουν χάσει τους δικούς τους ανθρώπους, να φτάσουμε μέχρι το τέλος, αναζητώντας και βρίσκοντας τους πραγματικούς υπεύθυνους γι’ αυτό το ανείπωτο δυστύχημα» προσέθεσε ο Υπουργός. Επιπλέον, τόνισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να δημιουργηθούν οι συνθήκες ώστε να μην επαναληφθεί ποτέ κάτι τέτοιο.
Ερωτηθείς κατά πόσο η δικαστική διερεύνηση θα χρονίσει και αν μπορεί να κινδυνεύσει η υπόθεση να φτάσει σε παραγραφή, ο κ. Τσιάρας τόνισε «είναι αδιανόητο να μπορεί κανείς να σκεφτεί σήμερα ότι μπορεί να υπάρξει έστω και η ελάχιστη περίπτωση να μπούμε σε χρόνο παραγραφής του συγκεκριμένου ζητήματος για το οποίο η ελληνική κοινή γνώμη πραγματικά έχει μείνει αποσβολωμένη. Δεν υφίσταται πραγματικά καμία απολύτως τέτοια περίπτωση και τέτοια πιθανότητα».
Ο κ. Τσιάρας τόνισε ακόμα, «θα υπάρξει απόδοση ευθύνης και θα φτάσουμε μέχρι το τέλος».
Σχετικά με τις κατηγορίες που εξαπολύει η αξιωματική αντιπολίτευση προς την κυβέρνηση ότι επιχειρεί παρεμβάσεις στο έργο της Δικαιοσύνης, ο κ. Τσιάρας, αντέτεινε πως «ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει μια Δικαιοσύνη, η οποία να υπηρετεί απλά και μόνο τις δικές του πολιτικές και τις δικές του απόψεις και αυτό δεν έχει καταγραφεί μόνο από την επαναλαμβανόμενη ρήση ότι θέλουμε να ελέγξουμε τους αρμούς της εξουσίας ή δεν καταφέραμε και θα το κάνουμε την επόμενη φορά που θα έρθουμε, φαίνεται από το γεγονός που προσεγγίζει τις όποιες αποφάσεις της δικαιοσύνης όταν είναι βολικές».
«Είναι πραγματικά επικίνδυνο για τη Δημοκρατία, μια ανεξάρτητη εξουσία, η οποία προβλέπεται από το Σύνταγμα και συνιστά πυλώνα του ίδιου του δημοκρατικού μας πολιτεύματος, να μπαίνει στο στόχο ή στην κριτική πολιτικών κομμάτων, που εν προκειμένω έχουν ασκήσει και κυβερνητική θητεία με έναν τρόπο ο οποίος δεν προσιδιάζει ούτε σε μια σοβαρή προσέγγιση, ούτε πολύ περισσότερο στην προσπάθεια που πρέπει να γίνεται για να λειτουργεί με τον πλέον ανεξάρτητο τρόπο η Δικαιοσύνη» συμπλήρωσε ο κ. Τσιάρας, κάνοντας λόγο για μια μικροπολιτική, η οποία «όχι μόνο δημιουργεί μεγάλη αμφισβήτηση στη λειτουργία των θεσμών, αλλά συνιστά και ένα τεράστιο κίνδυνο για την ίδια τη δημοκρατία».
«Δυστυχώς η αξιωματική αντιπολίτευση δεν κάνει τίποτα άλλο όλο αυτό το χρονικό διάστημα, παρά να κρίνει τις δικαστικές αποφάσεις κατά το δοκούν. Δικαιοσύνη α λα καρτ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.
Όσο αφορά στον παραιτηθέντα από τη θέση του Υπουργού Μεταφορών, Κ. Αχ. Καραμανλή και την εκ νέου υποψηφιότητά του στις επικείμενες εκλογές, ο κ. Τσιάρας επισήμανε τα εξής. «Ο κ. Καραμανλής ανέλαβε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη από την πρώτη στιγμή και έκανε κάτι που κανείς άλλος υπουργός, τουλάχιστον από όσο εγώ μπορώ να θυμηθώ από τη μεταπολίτευση και μετά, δεν το έκανε για αντίστοιχη περίπτωση, για περίπτωση ενός ατυχήματος, άλλες περιπτώσεις απώλειας ανθρώπινων ζωών. Νομίζω ότι αυτό από μόνο του είναι μια πραγματικά γενναία πολιτική στάση, η οποία προφανώς και καταγράφεται ως μοναδική από τη μεταπολίτευση και μετά και η οποία, νομίζω προσωπικά, έχει δημιουργήσει εντελώς διαφορετικά δεδομένα στην ελληνική πολιτική σκηνή. Από εκεί και πέρα, νομίζω ότι είναι μια επαναλαμβανόμενη συζήτηση, η οποία προέρχεται κυρίως από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, όταν η ίδια δεν επέδειξε καμία ανάλογη αντίστοιχη συμπεριφορά για θέματα ή ζητήματα που αφορούσαν τη δική της περίοδο. Νομίζω ότι από εκεί και πέρα όλα είναι στην κρίση των πολιτών. Οι πολίτες κρίνουν τι ακριβώς πρέπει να γίνει και τι δεν πρέπει να γίνει».