Θετικός αντίκτυπος από την πρόωρη έναρξη της τουριστικής περιόδου
Ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας επισήμανε ότι ο τουρισμός είναι το βασικότερο μέσο περιφερειακής ανάπτυξης που διαθέτει η πατρίδα μας.
Ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στην εκπομπή «Αταίριαστοι» στον ΣΚΑΪ, τόνισε ότι «Έχουμε δουλέψει σκληρά το χειμώνα και η στρατηγική μας να φέρουμε νωρίτερα την έναρξη της τουριστικής περιόδου έχει αποτέλεσματα», ενώ σημείωσε ότι «τα στοιχεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και η πληρότητα στα ανοικτά καταλύματα για την περίοδο του Πάσχα, δικαιώνουν τις προσπάθειές μας».
Συγκεκριμένα, ο κ. Κικιλιάς ανέφερε ως χαρακτηριστικά παραδείγματα την Κέρκυρα με ποσοστό πληρότητας 90%, την Σαντορίνη με πάνω από 80% με πολλούς Αμερικανούς επισκέπτες που εφέτος ήρθαν νωρίτερα, την Πάρο με 80% ενώ και στην ηπειρωτική Ελλάδα, στην Καλαμάτα και τα Ζαγοροχώρια το ποσοστό ξεπερνά το 80%.
Ακόμη, ο υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε ότι «ο τουρισμός είναι η λαϊκή οικονομία της χώρας και τα χρήματα από τον τουρισμό περνούν απευθείας στην πραγματική οικονομία, στηρίζοντας το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων».
Στο ίδιο πλαίσιο, ανάφερε ότι ζούμε μέσα σε συνθήκες μιας ανεπανάληπτης, εδώ και 70 τουλάχιστον χρόνια, παγκόσμιας κρίσης σημειώνοντας ότι «τα χρήματα από τον τουρισμό περνούν κάθετα και οριζόντια, άμεσα, χωρίς μεσάζοντες και καθυστερήσεις σε όλους : στον επιχειρηματία της εστίασης, τον εργαζόμενο στον τουρισμό, τον ιδιοκτήτη ενοικιαζόμενων δωματίων, την εφοδιαστική αλυσίδα, τον μεταφορέα, τον ιδιοκτήτη ενός μίνι μάρκετ, τον αγρότη».
Παράλληλα, επισήμανε ότι ο τουρισμός είναι το βασικότερο μέσο περιφερειακής ανάπτυξης που διαθέτει η πατρίδα μας. «Τα μικρά νησιά μας και οι ορεινές μας περιοχές συγκεντρώνουν επενδύσεις και συγκρατούν τον πληθυσμό τους χάρη στο τουριστικό εισόδημα» είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, ο Βασίλης Κικίλιας ανάφερε ότι επιδίωξη όλων μας πρέπει να είναι «οι εργαζόμενοι να αισθάνονται ευχαριστημένοι και αυτό σημαίνει καλές αμοιβές», κάτι που όπως είπε αναγνωρίζουν και οι ξενοδόχοι.
Ανακάμπτει η γερμανική αγορά, ψηλά στις προτιμήσεις η Ελλάδα
Σύμφωνα με την Παγκόσμια Έρευνα Καταναλωτή της Statista «Global Consumer Survey (GCS)», περισσότερο από το 62% των Γερμανών σχεδιάζει τουλάχιστον ένα ταξίδι τους επόμενους 12 μήνες.
Μάλιστα, μετά το αρχικό πάγωμα, η ζήτηση ξεκινά να ανακάμπτει για τους ελληνικούς προορισμούς. Κρήτη, Ρόδος, Κως και Πελοπόννησος είναι μεταξύ των δημοφιλών επιλογών.
Σημειώνεται πως για τη χώρα μας η γερμανική αγορά είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη «δεξαμενή» επισκεπτών και εσόδων. Τη χρονιά που πέρασε, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 108,9% έναντι του 2020 και διαμορφώθηκαν στα 2,37 δισ. ευρώ- το υψηλότερο νούμερο από όλες τις αγορές του εξωτερικού-, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση παρουσίασε άνοδο κατά 96,6% και διαμορφώθηκε σε τρία εκατομμύρια ταξιδιώτες σε σύνολο 14,7 εκατομμυρίων αφίξεων.