Ν.Κεραμέως: Η σχολική χρονιά ξεκινά με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις
Στον αγιασμό για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, που τελέστηκε στο 87ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, παρέστη η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.
Η υπουργός μετά την τελετή μπήκε στις σχολικές αίθουσες και συνομίλησε με τους μαθητές, ρωτώντας τους για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, για την εξοικείωση τους με τις μάσκες και τα self tests, ενώ άκουσε τις προτάσεις τους, αλλά και τους εξήγησε τις αλλαγές που εισάγονται τη φετινή χρονιά και τα νέα μαθήματα που αφορούν τα εργαστήρια δεξιοτήτων.
Σε δηλώσεις της, η υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση πως «ξεκινάμε με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις», σημειώνοντας πως «φέτος ο στόχος είναι διττός, δίνουμε βάση ιδιαιτέρως σε δύο προτεραιότητες», η πρώτη εκ των οποίων, όπως εξήγησε, αφορά το να λειτουργήσουν δια ζώσης όλες οι εκπαιδευτικές δομές και τα σχολεία εν προκειμένω, που ξεκινούν σήμερα. Στο πλαίσιο αυτό ευχαρίστησε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, «διότι συμβάλλει με καθοριστικό τρόπο, ούτως ώστε τα σχολεία μας να είναι ασφαλή, να τηρείται αυστηρά το πρωτόκολλο, το οποίο έχουν εισηγηθεί η Επιτροπή των Ειδικών που έχουμε το προνόμιο να μας συμβουλεύει σε κάθε βήμα».
Η κ. Κεραμέως ευχαρίστησε ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς «που έχουν εμβολιαστεί με τρόπο μαζικό, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80%», παρακινώντας «και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, εκείνους που απομένουν να εμβολιαστούν, όπως επίσης και τους γονείς των μαθητών 12 ετών και άνω, να αξιοποιήσουν αυτό το μοναδικό δώρο της επιστήμης, να συμβουλευτούν τους γιατρούς, να διαβάσουν τις συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις που έχει δημοσιοποιήσει η εθνική επιτροπή εμβολιασμών, που εξηγούν ακριβώς πόσο πιο ασφαλή είναι τα παιδιά μας όταν εμβολιάζονται».
Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό ώστε να διασφαλιστεί η δια ζώσης λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων εξήγησε: «Αν στο ποσοστό των εκπαιδευτικών που έχουν εμβολιαστεί προσθέσει κανείς ένα ποσοστό που έχει πρόσφατα νοσήσει, το ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο. Άρα στους εκπαιδευτικούς έχουμε μία τεράστια κάλυψη, που δεν είχαμε πέρυσι. Επίσης έχουμε ένα πολύ ενισχυμένο πρωτόκολλο σε σχέση με πέρυσι. Όταν προκύπτει κάποιο κρούσμα η επιτροπή των ειδικών έχει εισηγηθεί πολλά αυξημένα εργαστηριακά και αυτοδιαγνωστικά τεστ. Αν προκύψει κρούσμα μέσα σε τμήμα, τα παιδιά που είναι κοντά στον συγκεκριμένο μαθητή, θα κληθούν να κάνουν και επτά τεστ την εβδομάδα. Ακολουθούμε τη διεθνή τάση, συμβαδίζουμε με τη διεθνή τάση που υπαγορεύει υποχρεωτική χρήση της μάσκας, δυνατότητα εμβολιασμού και πάρα πολλά τεστ, εργαστηριακά τεστ δωρεάν από το κράτος».
Η δεύτερη προτεραιότητα για τη φετινή σχολική χρονιά, όπως πρόσθεσε, η κ. Κεραμέως έχει να κάνει με την υλοποίηση βασικών μεταρρυθμίσεων που ξεκινούν φέτος στο σχολείο. «Τα νηπιαγωγεία μας σε όλη τη χώρα λειτουργούν για παιδιά που είναι 4 ετών και άνω, φέτος για πρώτη χρονιά σε όλη τη χώρα. Θα έχουμε για πρώτη φορά αγγλικά στα νηπιαγωγεία, έχουμε για πρώτη φορά τα εργαστήρια δεξιοτήτων με θεματικές [...] με στόχο να δώσουμε περισσότερα εφόδια στα παιδιά μας, να τους κάνουμε ακόμη πιο ολοκληρωμένους πολίτες. Έχουμε σχεδόν διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, έχουμε νέα προγράμματα σπουδών, 123 που θα εφαρμοστούν πιλοτικά από φέτος, έχουμε 11.700 νέους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διορίστηκαν μέσα στο καλοκαίρι για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια. Το ανθρώπινο δυναμικό μας είναι ό,τι πιο πολύτιμο έχουμε στην εκπαίδευση και γι' αυτό το στηρίζουμε με επιμορφώσεις, με διορισμούς που τόσο έχει ανάγκη η χώρα».
Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων η υπουργός αναφέρθηκε στους άξονες πάνω στους οποίους αναπτύσσονται:
-Το ευ ζην, το πώς να ζούμε καλύτερα με θεματικές όπως η υγιεινή διατροφή, ο υγιεινός τρόπος ζωής, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
-Το περιβάλλον με θεματικές, όπως ο σεβασμός στο περιβάλλον, η κλιματική αλλαγή, η οικολογική συνείδηση, η πρόληψη και προφύλαξη από φυσικές καταστροφές
-Τα δικαιώματα, όπως ο σεβασμός του άλλου, ο σεβασμός στην διαφορετικότητα, ο εθελοντισμός, η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο
-Η δημιουργικότητα και καινοτομία με θεματικές όπως STEM, ρομποτική, επιχειρηματικότητα, σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός
«Αυτά τα μαθήματα μπαίνουν στο κανονικό ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως όλα τα άλλα μαθήματα, σταθμισμένα ανά εκπαιδευτική ηλικία. Η λογική είναι το σχολείο πέρα από το να μεταδίδει γνώσεις, που είναι η βασική του αποστολή να καλλιεργεί δεξιότητες στα παιδιά, την κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων κι εκεί ακριβώς στοχεύουν τα εργαστήρια δεξιοτήτων», επισήμανε η υπουργός.
Ευχές για την νέα σχολική χρονιά απηύθυνε στους μαθητές του 87ου δημοτικού σχολείου και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας. «Εύχομαι να κυλήσουν όλα ομαλά, εύχομαι αυτή η χρονιά να είναι μία κανονικότερη χρονιά κι ίσως και στο τέλος αυτής να έχουμε πίσω μας αυτό το πρόβλημα, τις μάσκες, τα αντισηπτικά, τη δυσκολία στην επαφή. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης φρόντισε όλο αυτό το διάστημα για να προσφέρει τις καλύτερες δυνατές υποδομές, θα είμαστε δίπλα με τις σχολικές επιτροπές, τους καθηγητές, τους γονείς, αλλά σε κάθε περίπτωση, εύχομαι σε κάθε γονιό, σε κάθε εκπαιδευτικό, αλλά κυρίως στα παιδιά να έχουν μία επιτυχημένη χρονιά και να εκπληρώσουν κάθε τους στόχο», δήλωσε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σήμερα ξεκινούν τη λειτουργία τους 2.521 σχολικές μονάδες, με 245.221 μαθητές, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Εξ αυτών 988 νηπιαγωγεία με 26.238 παιδιά, στο πλαίσιο της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης από τα 4 έτη.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ