Προβλήματα σε εισαγωγές-εξαγωγές από την απεργία στην COSCO
Σε προσωρινή αναστολή των κινητοποιήσεων τους προχώρησαν απόψε οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά ενώ προκήρυξαν νέα 48ωρη απεργία για την Παρασκευή και το Σάββατο 5 και 6 Νοεμβρίου. Εξαγωγείς κάνουν λόγο για μία καταστροφική εξέλιξη, Εισαγωγείς προειδοποιούν για ελλείψεις στην αγορά
Οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα μετά τον θάνατο εν ώρα εργασίας από γερανογέφυρα του 46χρονου λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή.
Η Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων (ΕΝΕΔΕΠ) ζητά τα εξής:
-6άρες πόστες (εργατικές ομάδες) αντί για 4 που σήμερα επιβάλει η εργοδοσία.
-Κατάργηση των κόντρα βαρδιών, πρόγραμμα εργασίας για όλους τους εργαζομένους.
-Μετατροπή όλων των Συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης και υπογραφή ΣΣΕ.
-Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας από τους εργαζομένους.
Τη διαμεσολάβηση του υπουργείου Ναυτιλίας στη συνεχιζόμενη απεργιακή κινητοποίηση του ενός εκ των δύο Σωματείων Εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς και στον αποκλεισμό των πυλών των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, με αφορμή το μοιραίο δυστύχημα και της τραγικής απώλειας του εργαζόμενου Δημήτριου Δαγκλή, ζητεί με επιστολή της η Διεθνής Ναυτική Ενωση.
«Όπως είναι πλέον γνωστό, η άνευ προηγουμένου λιμενική συμφόρηση που έχει ήδη δημιουργηθεί έχει πάψει να είναι διαχειρίσιμη, δεδομένου ότι τουλάχιστον 36 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων -εκ των οποίων 23 feeders και 13 mothers με 40.000 κινήσεις- έχουν ήδη καταπλεύσει στον Πειραιά -στο πλαίσιο των προγραμματισμένων δρομολογίων των διεθνών τακτικών γραμμών που εξυπηρετούν- ενώ ήδη 3 εμπορικά πλοία παρέκαμψαν τον Πειραιά» τονίζει η ΔΕΝ.
Επισημαίνει επίσης ότι «οι Έλληνες εξαγωγείς κάνουν λόγο για μία καταστροφική εξέλιξη για τις Ελληνικές εξαγωγές, τις οποίες άπαντες αντιλαμβανόμαστε πως έχει απόλυτη ανάγκη η Χώρα μας για την ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας μας, καθώς ελλοχεύει μείζων κίνδυνος τα Ελληνικά προϊόντα να αποκλειστούν από τις εξέχουσες αγορές των Ηνωμένων Πολιτειών, Καναδά, Αυστραλίας και Βορείου Ευρώπης, ελάχιστες εβδομάδες προ της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.»
Αναφέρει εξάλλου ότι «οι Έλληνες Εισαγωγείς προειδοποιούν για τις ελλείψεις στην αγορά, αλλά και για την αύξηση των τιμών σε εισαγόμενα αγαθά και εποχικά προϊόντα, τα οποία παραμένουν εγκλωβισμένα είτε στα πλοία που έχουν καταπλεύσει στον Πειραιά, είτε βρίσκονται εντός λιμένος ή έχουν ανακατευθυνθεί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το επιπρόσθετο κόστος μεταφοράς.»