Bloomberg: Η ναυτιλία μπαίνει στο κάδρο των κυρώσεων για το ρωσικό πετρέλαιο
Στο τραπέζι βρίσκεται μία απαγόρευση για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από ευρωπαϊκά πλοία πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο!
Περιορισμούς στη ναυτιλία σκέφτεται να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο των κυρώσεών της στο ρωσικό πετρέλαιο, καθώς συνεχίζει να συζητά την εφαρμογή πλαφόν στις τιμές. Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, στο τραπέζι βρίσκεται μία απαγόρευση για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από ευρωπαϊκά πλοία πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο που θα συμφωνηθεί. Πρόκειται για μέτρο που θα επηρεάσει την Ελλάδα, που όπως επισημαίνει και το Bloomberg, έχει τον μεγαλύτερο στόλο τάνκερ του κόσμου, με διαφορά.
Υπενθυμίζεται ότι οι τρέχουσες κυρώσεις της Ε.Ε. για το πετρέλαιο, οι οποίες συμφωνήθηκαν τον Ιούνιο, περιλαμβάνουν εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρεται δια θαλάσσης, απαγόρευση της παροχής των υπηρεσιών που χρειάζονται για τη μεταφορά πετρελαίου (ασφάλιση, μεσιτεία και χρηματοδότηση) αλλά και εξαιρέσεις για τις παραδόσεις μέσω αγωγών. Αυτό το πακέτο πρόκειται να τεθεί σε ισχύ τον Δεκέμβριο σε ό,τι αφορά το αργό πετρέλαιο που μεταφέρεται δια θαλάσσης και στις αρχές του 2023 για τα προϊόντα διύλισης πετρελαίου.
Οι χώρες της Ε.Ε. που κέρδισαν εξαιρέσεις για το πετρέλαιο που μεταφέρεται μέσω αγωγών είναι πιθανό να θέλουν να διασφαλίσουν ότι αυτές οι εξαιρέσεις θα παραμείνουν άθικτες, ενώ οι χώρες που εισάγουν μέσω θαλάσσης θα μπορούσαν να εγείρουν ανησυχίες για άνισους όρους ανταγωνισμού, σημειώνει το Bloomberg. Οι ναυτιλιακές χώρες θα μπορούσαν επίσης να αναζητήσουν τρόπους για να προστατεύσουν τις βιομηχανίες τους. Η Ουγγαρία έχει δηλώσει ότι δεν θα υποστηρίξει άλλες ενεργειακές κυρώσεις.
Άλλωστε, όπως τονίζει το δημοσίευμα, παραμένει ασαφές πόσο αποτελεσματικό θα ήταν ένα καθεστώς πλαφόν στις τιμές, ιδιαίτερα αφού ορισμένοι από τους μεγαλύτερους αγοραστές της Ρωσίας, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας και της Ινδίας, δεν έχουν συμφωνήσει να ενταχθούν σε αυτό.