Β. Μαρινάκης: Παρήγγειλε τη ναυπήγηση 4 ακόμη containerships
Συμβόλαιο για τη ναυπήγηση ακόμη τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπέγραψε η Capital Maritime συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη.
Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο κορεατικά ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard.
Πρόκειται για 4 feedermax μεταφορικής ικανότητας 2.800 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα. Θα ονομαστούν Adonis, Anaxagoras, Acheloos και Acastos. Η παράδοσή τους προγραμματίστηκε να αρχίσει τον Οκτώβριο του 2023 και να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2024. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος για κάθε ένα από αυτά ανέρχεται στα 47 εκατομμύρια δολάρια.
Η νέα παραγγελία ανεβάζει τον αριθμό τον αριθμό των υπό ναυπήγηση containerships στα 13. Οι πρώτες εννέα παραγγελίες αφορούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 1.800 κουτιών το καθένα. Τα πλοία θα είναι διπλού καυσίμου.
O Όμιλος Capital έχει προχωρήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο προηγμένα προγράμματα ναυπήγησης στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς με 41 πλοία υπό παραγγελία, αξίας περί τα 4 δισ. δολάρια, και παρά την πανδημική κρίση της τελευταίας διετίας, επενδύει διαρκώς στην αναζήτηση και εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής στον σχεδιασμό, στην κατασκευή και τη διαχείριση του υψηλών προδιαγραφών στόλου της, με απώτερο στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την αποτελεσματικότερη διαχείριση του στόλου της.
Αυτές οι παραγγελίες εκτείνονται σε διαφορετικούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, των πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς πετρελαίου, των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαιοειδών και προϊόντων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ειδικά για το υγροποιημένο αέριο, ο Όμιλος έχει επιλέξει στρατηγικά τη συγκεκριμένη αγορά, αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο του στην ενεργειακή μετάβαση, αφού επιλέγεται διεθνώς ως το καύσιμο - γέφυρα μέχρι να επιτευχθεί η αποκλειστική χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Πιο συγκεκριμένα, πολλά από τα πλοία που βρίσκονται υπό παραγγελία από την Capital είναι διπλού καυσίμου και άρα πιο αποδοτικά ενεργειακά σε σύγκριση με τον μέσο όρο του στόλου, καθώς χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υγροποιημένο φυσικό αέριο.