Με το «δεξί» στο νέο έτος ο Πειραιάς
Με θετικό ρυθμό ανάπτυξης κινήθηκαν το πρώτο δίμηνο του 2022 οι προβλήτες II και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, παρά τα σταθερά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις νέες διαταραχές που έχει επιφέρει ο πόλεμος.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco, το διάστημα Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2022, διακινήθηκαν 736,2 χιλιάδες containers από τους δύο προβλήτες που διαχειρίζεται η ΣΕΠ, έναντι 728,6 χιλιάδων containers το ίδιο διάστημα του 2021, ήτοι καταγράφηκε αύξηση της δραστηριότητας κατά 1%.
Το θετικό πρόσημο του διμήνου οφείλεται στον Ιανουάριο, κατά τον οποίο η διακίνηση ενισχύθηκε κατά 6,4% σε ετήσια βάση. Στον αντίποδα, ο Φεβρουάριος ήταν πτωτικός. Ειδικότερα, εξυπηρετήθηκαν 349,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 365 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων πέρυσι (-4,3%).
Αρμόδιες πηγές λένε ότι η πτώση του Φεβρουαρίου οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των εταιρειών τακτικών γραμμών να εξυπηρετήσουν τα δρομολόγιά τους, καθώς συνεχίζονται τα προβλήματα συμφόρησης στα λιμάνια. Σε ερώτηση για την κίνηση του Μαρτίου, απαντούν ότι δεν υπάρχει σημαντική μεταβολή σε σχέση με πέρυσι, πάντοτε, όμως με τον «αστερίσκο» του πολέμου και της κρίσης στα λιμάνια.
Μένοντας στην εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία, οι ίδιες πηγές εξηγούν ότι έχουν προκύψει δύο βασικά θέματα που επηρεάζουν το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι.
Αρχικά, έχει μειωθεί το εμπόριο με Ρωσία και Ουκρανία, μέσω του Πειραιά, για μεταφορτώσεις, καθώς οι περισσότερες ναυτιλιακές τακτικών γραμμών έχουν διακόψει τα δρομολόγια με τις δύο χώρες. Σύμφωνα με υπολογισμούς ανθρώπων του λιμένα, «χάνονται» περίπου 2.000 - 3.000 containers, τα οποία κατευθύνονταν από και προς τη Ρωσία, κάθε μήνα.
Παράλληλα, υπάρχουν αρκετά φορτία, τα οποία έχουν εκφορτωθεί στον Πειραιά και δεν μπορούν να απομακρυνθούν, λόγω των διαταραχών στα δρομολόγια. Αυτή η εξέλιξη δημιουργεί ανησυχία για τους αποθηκευτικούς χώρους στο λιμάνι και την εξυπηρέτηση των πλοίων στους τερματικούς.