Στοίχημα η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου
Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου καθώς και μέτρα που συζητούνται για το περιβαλλοντικό με τη μείωση των ρύπων αρχής γενομένης από το 2023 το στοίχημα για τις εταιρείες του κλάδου.
Ένα θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα και θα αποτελέσει το κυριότερο θέμα για τα επόμενα χρόνια είναι το περιβαλλοντικό και τα μέτρα που συζητούνται και έχουν ήδη αποφασιστεί για τη μείωση των ρύπων και του ενεργειακού μας αποτυπώματος και τα οποία θα εφαρμόζονται σταδιακά από το 2023, με αποκορύφωμα το 2030 όταν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα πρέπει να μειωθούν κατά 55% σε σχέση με το 1990 ή το 2050 με μηδενικούς ρύπους.
Ακόμη ένα μεγάλο θέμα που θα απασχολήσει τα επόμενα χρόνια είναι η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, η οποία συζητείται από το 2018 χωρίς όμως να έχουμε καταλήξει σε οριστικές λύσεις.
Το 2035 από τα 107 πλοία τα οποία είναι σήμερα δρομολογημένα στις ακτοπλοϊκές μας γραμμές, τα 52 θα είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 40 ετών, εκ των οποίων μάλιστα τα 20 μεγαλύτερης των 50.
«Με όλες τις προκλήσεις και προβλήματα που προαναφέραμε μπροστά μας πρέπει να ανησυχούμε όχι μόνο εμείς αλλά και η Κυβέρνηση, η οποία κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβει ότι η εξυπηρέτηση των νησιών μας δεν είναι θέμα των ακτοπλόων, αλλά είναι ένα σοβαρό εθνικό θέμα με το οποίο επιτέλους όλοι μας πρέπει να ασχοληθούμε σοβαρά», επισημαίνει ο ΣΕΕΝ:
«Οι λέξεις ‘‘Θαλάσσιες Συγκοινωνίες’’ για πολλά χρόνια απουσίαζαν από το λεξιλόγιο των αναπτυξιακών νόμων και προγραμμάτων και ο κλάδος μας δεν ήταν επιλέξιμος. Επίσης πρέπει επιτέλους να αναλάβει ενεργητικότερο ρόλο η τοπική αυτοδιοίκηση, και να διεκδικήσει αυτό που δικαιούνται τα νησιά μας».