Γ.Πλακιωτάκης: Σημαντικός εμπορικός κόμβος για την ΝΑ Ευρώπη το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Εντός του 2021 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για το έργο της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς μέσα στους επόμενους μήνες θα αναδειχθεί ο ανάδοχος, όπως επιβεβαίωσε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, μετά από συνάντησή του με τη διοίκηση του ΟΛΘ ΑΕ.
Ο υπουργός εξέφρασε ακόμα την πεποίθηση ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετεξελίσσεται σε σημαντικό εμπορευματικό κόμβο, όχι μόνο για τα Βαλκάνια, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με "ιδιαιτέρως σημαντικά οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία και κοινωνία", αλλά και για τη γεωστρατηγική θέση της πόλης στον παγκόσμιο χάρτη των μεταφορών.
Πρόσθεσε ότι ήδη έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του λιμένος Ηρακλείου και μέσα στο 2021 θα ακολουθήσει η αντίστοιχη διαδικασία για εκείνο του Βόλου, ενώ υπενθύμισε ότι ήδη βρίσκονται στον "αέρα" οι διαγωνισμοί για τα περιφερειακά λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας.
Όσον αφορά τη θαλάσσια σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Αιγαίο, ο κ.Πλακιωτάκης διαβεβαίωσε ότι στόχος του υπουργείου του είναι η μόνιμη και σταθερή σύνδεσή της, μέσω πολυετών συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και με την ταυτόχρονη δρομολόγηση νέων πλοίων.
Ειδικά για την επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης- Σποράδων, την προκήρυξη της οποίας ανακοίνωση νωρίτερα σήμερα, ο υπουργός διευκρίνισε ότι αυτή αφορά τη θερινή περίοδο, από την 1η Ιουνίου ώς τις 15 Σεπτεμβρίου, με τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως, με γρήγορο επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο.
Το έργο της 6ης προβλήτας
Πριν από τον Σεπτέμβριο, αλλά ενδεχομένως και πολύ πιο σύντομα, αναμένεται να αναδειχθεί ο ανάδοχος για το έργο της 6ης προβλήτας στο λιμάνι, ενώ σήμερα βρίσκεται υπό αξιολόγηση η αρτιότητα των οικονομικών και τεχνικών φακέλων των πέντε υποψήφιων σχημάτων, όπως επισήμανε ο εκτελεστικός πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Αθανάσιος Λιάγκος, συγκεκριμενοποιώντας περαιτέρω το χρονοδιάγραμμα που ανέφερε ο υπουργός.
Στο ερώτημα τι αφορούν οι επιπλέον υποχρεωτικές επενδύσεις, της τάξης των 100 εκατ. ευρώ (από τα 180-200 εκατ. Έφτασαν στα 300 εκατ.), που ανακοινώθηκαν, ο κ.Λιάγκος απάντησε ότι αυτές κατά κύριο λόγο θα αναπτυχθουν σε βάθος χρόνου και περιλαμβάνουν μηχανολογικό εξοπλισμό, εκσυγχρονισμό γερανογυρών και ηλεκτρονικά συστήματα τρίτης γενιάς, που θα επιτρέψουν στο λιμάνι να υποδέχεται μεγάλα πλοία κατηγορίας "ultra-mother vessels", χωρητικότητας 24.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).
Νωρίτερα, τον υπουργό υποδέχθηκαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο εκτελεστικός πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος και Φράνκο Κούπολο αντίστοιχα και το εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου, Αρ.Νταβιντιάν. Στη σύσκεψη μετείχαν ακόμα ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, η επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου και ο βουλευτής Στράτος Σιμόπουλος.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ