Μικτές οι τάσεις στα containerships
Μικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 7-11 Μαΐου, με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα να επικεντρώνεται στα πλοία χωρητικότητας μεταξύ 1.500 -1.700 TEU.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, παρά το γεγονός ότι οι τάσεις ήταν μικτές στα πλοία μεταφοράς TEU, ο δείκτης την εβδομάδα που πέρασε έσπασε το φράγμα των 800 μονάδων αυξημένος κατά 2,4% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και με τα πλοία χωρητικότητας άνω των 2.400 TEU να παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα κέρδη, σε αντίθεση με εκείνα της μικρότερης χωρητικότητας. Παράλληλα, την υψηλότερη δραστηριότητα παρουσίασαν τα πλοία χωρητικότητας μεταξύ 1.500-1.700 TEU.
Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes η αγορά παρουσίασε εικόνα διπλοπροσωπίας με τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία άνω των 7.500 TEU να δυσκολεύονται να βρουν κατάλληλη απασχόληση ενώ παράλληλα από την άλλη στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία μεταξύ 5.000-7.000 TEU η προσφορά των απαιτήσεων παρέμεινε διευρυμένη, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να παρουσιάσουν βελτίωση.
Οι θετικές τάσεις αναμένεται να συνεχιστούν καθώς υπήρξε έλλειψη διαθέσιμων πλοίων σε θέσεις spot και αρκετές απαιτήσεις παραμένουν ακόμη ακάλυπτες. Στην κατηγορία των Panamaxes, το κλίμα της αγοράς ήταν θετικό, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι το φράγμα των $13Κ βρίσκεται ήδη υπό διαπραγμάτευση και δεδομένης της έλλειψης άλλων εναλλακτικών από τους ναυλωτές αναμένεται να συμφωνηθεί. Την ίδια ώρα, πλοίο τύπου Panamax-max στην Ασία κατάφερε να το σπάσει. Σύμφωνα με τους αναλυτές αναμένονται περαιτέρω αυξήσεις στους ναύλους το προσεχές μέλλον.
Μεσαία επίπεδα
Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3.500 TEU οι ναύλοι στον Ατλαντικό εδραιώθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $11Κ όπως ενδεικτικά απεικονίζει η πρόσφατη επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας με την CMA CGM σε πλοίο τύπου Samsung 3.400 με εξοπλισμό φόρτωσης για περίοδο 12-15 μήνες στα $ 11,400 ημερησίως. Αναμένεται η πορεία σε αυτή την κατηγορία να παραμείνει θετική καθώς οι γειτονικές συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά.
Στα πλοία χωρητικότητας των 2.800 TEU η κινητικότητα της αγοράς την περασμένη εβδομάδα ήταν στα υψηλότερα επίπεδα που έχει να δει εδώ και καιρό, με τους ναύλους σε πλοία τύπου Aker και Thyssen να έχουν πλέον εδραιωθεί στα $12Κ (net) καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ έχει εντελώς εξαλειφθεί. Αντίθετα, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 2.500 TEU η κινητικότητα της αγοράς ήταν σχετικά περιορισμένη με εξαίρεση κάποιες διαπραγματεύσεις επεκτάσεων. Έτσι, για παράδειγμα, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου για επέκταση διάρκειας μέχρι την άνοιξη του 2019 στα $ 11,950 ημερησίως, ναύλος που οι αναλυτές σχολίασαν ότι είχαν να δουν από το 2015.
Βελτίωση
Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 1.700 TEU, σε βελτιωμένα επίπεδα κινήθηκε η αγορά στα πλοία τύπου SPP 1.700 με πληροφορίες ότι την εβδομάδα που πέρασε δυο πλοία συμφώνησαν σε επέκταση διάρκειας 5-7 μηνών στη νοτιοανατολική Ασία στα επίπεδα των $14Κ, ενώ παράλληλα στα πρότυπου τύπου πλοία δεν υπήρξαν ιδιαίτερες αναφορές. Παρ’ όλα αυτά οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $10Κ με $11Κ. Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 700-1.100 TEU και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία η αγορά ήταν υποτονική. Παρά ταύτα στην Ασία υπήρξαν ακόμη λίγες ακάλυπτες απαιτήσεις μικρής περιόδου, ενώ αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου CV 1100 για περίοδο 4-6 μηνών στα 8Κ (net) επίπεδα παρόμοια σε σχέση με τις προηγούμενες συμφωνίες. Επιπροσθέτως, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας των 700 TEU η αγορά παρέμεινε υποτονική, όμως οι ναύλοι στην Ασία δείχνουν αμετακίνητοι.