Chanel, Dior και Hermès συνεχίζουν ακάθεκτες παρά την ύφεση!
Τέσσερις ειδικοί στην αγορά της μόδας αναλύουν ποιες αναμένονται να είναι οι κορυφαίες τάσεις για το 2023.
Στις αγορές ακριβών αγαθών, όπως τσάντες Louis Vuitton, ζώνες Versace και αθλητικά παπούτσια Gucci, προχώρησαν αρκετοί νέοι στις ΗΠΑ το έτος που μας πέρασε.
Ωστόσο λόγω της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, οι αγοραστικές συνήθειες των νέων για το νέο έτος αναμένεται να αλλάξουν.
Όπως αναφέρει ο Όλιβερ Τσεν, διευθύνοντας σύμβουλος στο τμήμα λιανικού εμπορίου και πολυτελείας της επενδυτικής τράπεζας Cowen, «ο καταναλωτής μεσαίου εισοδήματος πλέον έχει πολύ μεγάλη πίεση».
Από την άλλη πλευρά, η Bain & Co προβλέπει πως η αγορά προσωπικής πολυτέλειας θα αυξηθεί μεταξύ 3% και 8% κατά τη διάρκεια του 2023.
Πάντως η άποψη του Τσεν είναι πως οι «παραδοσιακοί πελάτες» δεν θα σταματήσουν να αγοράζουν προϊόντα πολυτελείας και συγκεκριμένα θα προτιμήσουν τους μεγάλους σχεδιαστές, όπως Chanel, Dior και Louis Vuitton από τους υπόλοιπους.
Τέσσερις ειδικοί στην αγορά της μόδας αναλύουν ποιες αναμένονται να είναι οι κορυφαίες τάσεις για το 2023.
Οι μεταπωλήσεις θα σπάσουν ρεκόρ
Η μεταπώληση πολυτελών ειδών ανήκει εδώ και καιρό στον τομέα των vintage μπουτίκ, των καταστημάτων μεταχειρισμένων ειδών και, πιο πρόσφατα, των διαδικτυακών αγορών όπως το Vestiaire Collective.
Το επόμενο έτος, οι ειδικοί αναμένουν να δουν περισσότερες πολυτελείς μάρκες να κάνουν οι ίδιες μεταπωλήσεις μεταχειρισμένων προϊόντων τους, ενώ πιστεύεται πως οι μπουτίκ σχεδιαστών θα εξοπλιστούν με το δικό τους τμήμα μεταπώλησης.
Η Rolex, για παράδειγμα, έχει ήδη ξεκινήσει ένα πρόγραμμα πιστοποιημένων μεταχειρισμένων ρολογιών για τα ρολόγια της στις αρχές Δεκεμβρίου 2022.
Η επιστροφή των… basics
Η Μπρουκ Καντίφ, συνιδρύτρια της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Cortina υποστήριξε ότι οι πελάτες έχουν κουραστεί να μπαίνουν σε ένα πολυτελές πολυκατάστημα και να βλέπουν εξωφρενικά αντικείμενα, όπως ένα φούτερ, για 1.000 δολάρια.
Την ίδια στιγμή η αποχώρηση του Αλεσάντρο Μισέλε τον Νοέμβριο από την Gucci ήταν απόδειξη αυτού, δήλωσε η Καντίφ.
Στα επτά χρόνια της θητείας του ως δημιουργικού διευθυντή της μάρκας, ο Μισέλε είχε γίνει γνωστός με μαξιμαλιστικά σχέδια.
Ωστόσο τώρα, οι πελάτες -ακόμη και οι πιο υψηλά ιστάμενοι- αναζητούν απλούστερα, πιο προσαρμοσμένα κομμάτια που μπορούν να φορέσουν ξανά και ξανά.
Η πολυτέλεια των μεσαίων κατηγοριών μπορεί να δεχτεί ένα χτύπημα
Τρεις εμπειρογνώμονες σημείωσαν ότι οι σχεδιαστές στο υψηλότερο άκρο του φάσματος τιμών θα συνεχίσουν να βλέπουν ισχυρή ζήτηση.
Πρόκειται για μάρκες όπως η Hermès – γνωστή για τις τσάντες Birkin που η τιμή τους κυμαίνεται από δεκάδες χιλιάδες έως εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια. Ή η Chanel, όπου ένα ζευγάρι παπούτσια μπαλαρίνας πωλούνται στην αγορά για περισσότερα από 1.000 δολάρια.
Ωστόσο οι σχεδιαστές που δεν πωλούν τόσο ακριβά είδη, ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν πρόβλημα φέτος.
Πάντως τα αξεσουάρ εξακολουθούν να έχουν καλύτερες επιδόσεις από τα υπόλοιπα είδη ένδυσης, όπως τα ρούχα, ανέφερε η Καντίφ.