Αποκλειστικό: «Φλερτ» της Aegean με την Cyprus Airways – Tι κρύβει η συμφωνία των δύο εταιριών
Και στο βάθος ντιλ Βασιλάκη με τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα της Ρωσίας...
Πριν λίγες μέρες πέρασε σχεδόν απαρατήρητη μια είδηση, που μπορεί να κρύβει σημαντικές εξελίξεις για το χώρο των αερομεταφορών στην ευρύτερη περιοχή.
Η AEGEAN και η Cyprus Airways ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για πτήσεις κοινού κωδικού.
Η συμφωνία δίνει στους επιβάτες τους η δυνατότητα να επωφεληθούν από την αυξημένη συνδεσιμότητα των δυο εταιρειών και να ταξιδεύουν από και προς την Κύπρο σε ένα διευρυμένο δίκτυο ελληνικών και ευρωπαϊκών προορισμών.
Ειδικότερα και από σήμερα η νέα αυτή εμπορική συνεργασία θα ενισχύσει τόσο τα ταξίδια αναψυχής όσο και τα επαγγελματικά ταξίδια μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, ενώ θα προσφέρει στους πελάτες των δύο αεροπορικών εταιρειών βελτιωμένα δρομολόγια και απρόσκοπτη συνδεσιμότητα μεταξύ των δύο χωρών και πολλών άλλων διεθνών προορισμών.
Μέσω αυτής της συνεργασίας, η AEGEAN θα προσφέρει μέσω κοινού κωδικού τις πτήσεις της Cyprus Airways προς Παρίσι, Ρώμη, Μιλάνο, Βηρυτό, Κάιρο, Ερεβάν, αλλά και όλους τους ελληνικούς προορισμούς που εξυπηρετεί, ενώ ο κυπριακός αερομεταφορέας θα προσφέρει στο εξής μέσω κοινού κωδικού όλες τις πτήσεις του δικτύου εσωτερικού της AEGEAN και τις πτήσεις της εταιρείας από και προς Μαδρίτη και Βαρκελώνη.
Πρόκειται για μια ακόμη συμφωνία μεταξύ δύο αεροπορικών εταιριών ώστε να διευκολυνθούν – και να διευκολύνουν τους επιβάτες τους – στην κατανομή των μεγάλων αεροπορικών φορτίων κατά την υψηλή τουριστική περίοδο όπως κατά κανόνα συμβαίνει ή μπορεί να οδηγήσει σε κάτι …άλλο; Η απάντηση μπορεί να προκύψει από μερικά στοιχεία.
Η Aegean Air κυριαρχεί στις αερομεταφορές τόσο στην Ελλάδα αλλά διαθέτει και ισχυρή παρουσία στην κυπριακή αγορά στην οποία διατηρεί και βάση στη Λάρνακα.
Η εισηγμένη εταιρία μετά την πτώχευση ( λόγω κυπριακού μνημονίου ) της κρατικής Cyprus Air , αξιοποίησε την ευκαιρία και εξασφάλισε το μεγαλύτερο μερίδιο πτήσεων της πτωχευμένης εταιρίας.
Στη συνέχεια η κυπριακή κυβέρνηση πώλησε το «καθαρό» σήμα της Cyprus Air σε όμιλο ρωσικών συμφερόντων ο οποίος ξανάστησε την εταιρία και έτσι το κυπριακό κρατικό σήμα διατηρήθηκε στους αιθέρες.
Μετά την εμπλοκή όμως της Ρωσίας στον πόλεμο με την Ουκρανία το κλίμα για τα ρωσικά επιχειρηματικά συμφέροντα επιδεινώθηκε και πολλές ρωσικές εταιρίες αποχώρησαν από την αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξαιτίας και μιας σειράς κανόνων που τέθηκαν από τις Βρυξέλες.
Πριν μερικούς μήνες το πρακτορείο Bloomberg προκάλεσε αναστάτωση στον κλάδο των αερομεταφορών υποστηρίζοντας πως εταιρία από την Κύπρο είναι από τις πλέον εκτεθειμένες στην Ευρώπη.
Αν και το δημοσίευμα διαψεύστηκε από πλευράς Cyprus Airways οι πληροφορίες από την Λάρνακα επιμένουν ότι ο ρωσικός όμιλος S7 Airlines ( πρόκειται για την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της χώρας) , μελετά το ενδεχόμενο αποχώρησης από τη Cyprus Air.
Σε μια τέτοια περίπτωση το ενδεχόμενο εξασφάλισης του σήματος του κυπριακού αγρινού ( άγριου γηγενούς προβάτου της Μεγαλονήσου ) από την Aegean Air , είναι προφανή.
Υπάρχει επίσης και κάτι ακόμη στον ορίζοντα: Μόλις κλείσει το θέμα των κυρώσεων προς τη Ρωσία η συνεργασία της Aegean Air με την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Ρωσίας , ανοίγει και άλλο τους ορίζοντες για τον ελληνικό όμιλο.
Σημειώνεται ότι χθες η μετοχή της εταιρίας στο χρηματιστήριο έκανε νέο ιστορικό υψηλό κλείνοντας στα 10,26 ευρώ με άνοδο 3,64%.
Όπως αναφέρεται σε ανάλυση της Εθνικής Τράπεζας η Aegean το 2025 θα εμφανίσει EBITDA της τάξης των 389 εκατ. ευρώ και θα έχει καθαρό δανεισμό (incl. leases) της τάξης των 432 εκατ. ευρώ, αυτό σημαίνει για να παίξει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2025e= 5.5.