«Ελ. Βενιζέλος»: Πέφτουν οι υπογραφές και ανοίγει ο δρόμος για το Χρηματιστήριο
Oι μέτοχοι σφραγίζουν το MoU για τη διάθεση 30% του ΔΑΑ - Δικαίωμα απόκτησης 10% με premium θα έχουν οι Καναδοί της PSP Investments
Τη συμφωνία για την εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ) στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου της Αθήνας σφραγίζουν οι μέτοχοι της εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός της ημέρας αναμένεται να υπογραφεί ΜοU μεταξύ των μετόχων του ΔΑΑ, βάσει της οποίας θα διατεθεί συνολικά ποσοστό 30% του «Ελ Βενιζέλος».
Ουσιαστικά, οριστικοποιείται η αρχική συμφωνία του ΤΑΙΠΕΔ με τους μεγαλύτερους μετόχους και διαχειριστές του αεροδρομίου, τις AviAlliance GmbH και AviAlliance Capital GmbH που ελέγχονται από το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP Investments καθώς και με τους υπόλοιπους μετόχους, την οικογένεια Κοπελούζου (5%), ενώ ποσοστό 30% ελέγχεται από το ΤΑΙΠΕΔ και 25% από το Υπερταμείο, το οποίο και θα διατηρήσει το ποσοστό του και μετά το ΙΡΟ. Στο πλαίσιο αυτό θα διευθετηθούν τα θέματα εταιρικής διακυβέρνησης του ΔΑΑ προκειμένου να πραγματοποιηθεί η είσοδος στο ΧΑ, ενώ θα πρέπει να τροποποιηθεί και η σύμβαση παραχώρησης.
Όπως έχει γίνει γνωστό, το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει σε αρχική δημόσια προσφορά το 30% των μετοχών. Η PSP θα έχει το δικαίωμα απόκτησης του 10% των μετοχών, καταβάλλοντας ένα ελεγχόμενο premium (στην προκειμένη περίπτωση το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο θα καταστεί μέτοχος πλειοψηφίας).
Το υπόλοιπο 20% του ΤΑΙΠΕΔ θα διατεθεί στο Χρηματιστήριο, με παράγοντες της αγοράς να εκτιμούν ότι από τη διάθεση του 30% μπορούν να αντληθούν 800 εκατ.- 1 δισ. ευρώ. Σημειώνεται πως σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ για το project του ΔΑΑ είναι οι Bank of America, Morgan Stanley και Deutsche Bank.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης του Δ.Σ., το 2022 παρά τις δυσκολίες κατά την έναρξη του έτους λόγω των συνεχιζόμενων επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19 στο αεροπορικό ταξίδι και, κατά συνέπεια, στις οικονομικές επιδόσεις, η ανάκαμψη που σημειώθηκε από το δεύτερο τρίμηνο του 2022 οδήγησε την εταιρεία να καταγράψει υγιή οικονομικά αποτελέσματα στο κλείσιμο του έτους.
Συγκεκριμένα, το 2022, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών εξυπηρέτησε +60,3% περισσότερους επιβάτες εσωτερικού (7,39 εκατ. επιβάτες) σε σχέση με το 2021 και -4,7% σε σχέση με το 2019. Οι διεθνείς επιβάτες (15,34 εκατ. επιβάτες) ήταν αυξημένοι κατά +98,3% σε σχέση με το 2021 και μειωμένοι κατά -13,9% σε σχέση με το 2019. Συνολικά το 2022 έκλεισε με την κίνηση του ΔΑΑ να ανέρχεται σε 22,73εκατ. επιβάτες, ξεπερνώντας τα αντίστοιχα επίπεδα του 2021 κατά 84,1% και υστερώντας σε σχέση με το 2019 κατά 11,1%.
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία αεροδρομίου κατέγραψε λειτουργικά έσοδα ύψους 476,9 εκατ. ευρώ (+24,76% έναντι του 2021), βελτιωμένα κατά 204,7 εκατ. σε σχέση με το 2021 (+75,2%), εξαιρουμένης της αποζημίωσης ύψους 110,02 εκατ. που χορηγήθηκε το 2021 από το Ελληνικό Δημόσιο, EBITDA ύψους 328,3 εκατ., (ήτοι +€45,8 εκατ. ή 16,2% βελτιωμένα σε σχέση με το 2021) και κέρδη προ φόρων 213,2 εκατ. ευρώ.
Οι βελτιωμένες λειτουργικές επιδόσεις και η επιτυχής αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού οδήγησαν σε καθαρές ταμειακές εισροές ύψους 179,6 εκατ. για το 2022 και σε ταμειακή θέση ύψους 561,2 εκατ. κατά το κλείσιμο της χρήσης 2022.