Γιαν Κάρας (ΟΠΑΠ): Οι στρατηγικές προτεραιότητες για το 2023
Την εκτίμηση πως το 2023 αναμένεται να είναι άλλη μια χρονιά ανάπτυξης διατύπωσε η διοίκηση του ΟΠΑΠ
Την εκτίμηση πως το 2023 αναμένεται να είναι άλλη μια χρονιά ανάπτυξης διατύπωσε η διοίκηση του ΟΠΑΠ στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές, μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της περασμένη χρήσης
Ο CEO του ΟΠΑΠ Γιάν Κάρας εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα ενισχυθούν περαιτέρω οι επιδόσεις της εταιρείας σε επίπεδο εσόδων και λειτουργικής κερδοφορίας. Ταυτόχρονα, θα συνεχιστεί η υλοποίηση του οράματός του ΟΠΑΠ για την παροχή κορυφαίας στο είδος της διασκέδασης, σε συνδυασμό με την προσφορά προς την κοινωνία.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Κάρας παρουσίασε τις προτεραιότητες της στρατηγικής Fast Forward για το 2023. Συγκεκριμένα, ο ΟΠΑΠ συνεχίζει να εστιάζει στην προσιτή διασκέδαση του Πελάτη, ανταποκρινόμενος στις ανάγκες και τις προσδοκίες του. Όσον αφορά στο Brand, ο ΟΠΑΠ θα ενισχύσει το αποτύπωμά του στην ψηφιακή διασκέδαση, καθώς και τη σύνδεση και τη συνάφειά του με τους πελάτες.
Όπως τόνισε, το οnline συνεχίζει να αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης. Στην κατεύθυνση αυτή, θα συμβάλλουν η ανανεωμένη online στοιχηματική πλατφόρμα του ΟΠΑΠ, που ξεκίνησε πρόσφατα τη λειτουργία της, και η επέκταση της online παρουσίας της εταιρείας, μέσω της iLottery πρότασής της που θα είναι διαθέσιμη σύντομα μέσα στο 2023. Έτσι, ο ΟΠΑΠ θα προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία online gaming.
Επιπλέον, στο retail, προτεραιότητα δίνεται στην καθιέρωση των καταστημάτων ΟΠΑΠ και PLAY ως τοπικών προορισμών προσιτής διασκέδασης, αξιοποιώντας τα κορυφαία παιχνίδια, το ολοκληρωμένο ψηφιακό customer journey και τα προγράμματα επιβράβευσης της εταιρείας, καθώς και ζωντανά event, με έντονο το στοιχείο της κοινωνικοποίησης και της διασκέδασης.
«Η Τεχνολογία και οι Άνθρωποι αποτελούν καταλύτες για την επιτυχία της εταιρείας. Στον τομέα της Τεχνολογίας, ο ΟΠΑΠ εστιάζει στην εσωτερική ανάπτυξη των σημείων αλληλεπίδρασης με τους πελάτες και σε λύσεις που αυξάνουν την αποδοτικότητα του. Όσον αφορά στους Ανθρώπους, θα συνεχιστεί η εξέλιξη της εταιρικής κουλτούρας και του σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος του που καθιερώνουν τον ΟΠΑΠ ως εργοδότη επιλογής στην ελληνική αγορά», ανέφερε.
Οι επιδόσεις-ρεκόρ του 2022
Σημειώνεται πως ο ΟΠΑΠ εμφάνισε επιδόσεις-ρεκόρ στο δ΄ τρίμηνο και ισχυρή κερδοφορία που διαμορφώθηκε πάνω από τις τελευταίες εκτιμήσεις της εταιρείας. Οι επιδόσεις αυτές, όπως σημείωσε η διοίκηση της εταιρείας κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2022 σε αναλυτές, αναδεικνύουν την πρόοδο που σημειώθηκε σε όλα τα κανάλια και δημιουργούν σημαντική αξία για τους μετόχους, τόνισε η διοίκηση.
Υπενθυμίζεται πως τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) του 2022 ανήλθαν στα 1,939 δισ. ευρώ (+26% ετησίως). Στο δ΄ τρίμηνο, τα GGR ανήλθαν στα 540,9 εκατ. ευρώ (+8,5% ετησίως), φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) του 2022 έφτασαν στα 736 εκατ. ευρώ (+31,8% ετησίως), ενώ τα EBITDA δ΄ τριμήνου έφτασαν τα 202,7 εκατ. ευρώ (+18,9% ετησίως). Τα καθαρά κέρδη του 2022 διαμορφώθηκαν στα 592,3 εκατ. ευρώ (+128,3% ετησίως).
Στο πλαίσιο αυτό, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΠΑΠ προτείνει τη διανομή μεικτού μερίσματος 0,70 ευρώ ανά μετοχή στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων. Μαζί με το ήδη διανεμηθέν προμέρισμα των 0,30 ευρώ, το μέρισμα για το 2022 ανέρχεται σε 1 ευρώ ανά μετοχή. Επιπλέον, το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει τη διανομή 0,45 ευρώ ανά μετοχή ως επιστροφή κεφαλαίου. Συνολικά, η ανταμοιβή των μετόχων για το 2022 θα ανέλθει σε 1,45 ευρώ ανά μετοχή.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΠΑΠ, Γιάν Κάρας, οι επιδόσεις του 2022 υπογραμμίζουν τα απτά αποτελέσματα της στρατηγικής Fast Forward, παρά τις μακροοικονομικές προκλήσεις που προέκυψαν μέσα στη χρονιά. Όπως σημείωσε, οι στρατηγικές πρωτοβουλίες του ΟΠΑΠ, που εστιάζουν στην ψηφιοποίηση, καθώς και το δυναμικό εμπορικό πλάνο του, οδηγούν στην αναβάθμιση της εμπειρίας διασκέδασης των πελατών.
Σημαντικές επιτυχίες σε retail και online για το 2022
Τοποθετώντας τον πελάτη και τις ανάγκες του στο επίκεντρο, ο ΟΠΑΠ προώθησε νέες προτάσεις και καινοτομίες, που έφεραν σημαντικές αλλαγές στην εμπειρία του πελάτη, τόσο στο retail, όσο και στο online κανάλι.
Στη βάση αυτή, ο κος Karas στάθηκε σε πρωτοβουλίες όπως οι νέες ενισχυμένες αποδόσεις του Πάμε Στοίχημα στα πρακτορεία, που είναι ανταγωνιστικές με αυτές της online αγοράς. Η ρηξικέλευθη αυτή πρωτοβουλία αναβάθμισε το στοιχηματικό προϊόν και τις συνολικές επιδόσεις του ΟΠΑΠ στον τομέα αυτό. Επίσης, οι πελάτες των πρακτορείων ΟΠΑΠ αγκάλιασαν τη νέα ψηφιακή εμπειρία που προσφέρει η εφαρμογή OPAP Store App, σε συνδυασμό με το αποτελεσματικό πρόγραμμα loyalty της εταιρείας. Ήδη, η βάση εγγεγραμμένων πελατών αγγίζει τους 650.000.
Ακόμη, η ανανέωση του PowerSpin έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των πελατών, ενώ σημαντικά αποτελέσματα έχουν αποφέρει οι πρωτοβουλίες ενίσχυσης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της Ελληνικά Λαχεία Α.Ε., όπως οι καινοτόμες προτάσεις ΣΚΡΑΤΣ για τη χριστουγεννιάτικη περίοδο και το ανανεωμένο Λαϊκό Λαχείο.
Όσον αφορά στα VLTs, το δ’ τρίμηνο του 2022 ήταν ένα τρίμηνο-ρεκόρ σε όρους GGR, ενώ συνεχίστηκε το πρόγραμμα αντικατάστασης παιγνιομηχανημάτων και η εισαγωγή παιχνιδιών που αναβαθμίζουν την εμπειρία του πελάτη.
Η αναπτυξιακή δυναμική του online συνεχίστηκε, χάριν στην αυξημένη παικτική δραστηριότητα κατά την περίοδο του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, τις πρωτοβουλίες βελτίωσης των προϊόντων και την υλοποίηση ενός δυναμικού εμπορικού πλάνου. Σημειώνεται ότι η βάση ενεργών πελατών ανήλθε σε ιστορικά υψηλά.
Ταυτόχρονα, μεγάλη πρόοδος επιτεύχθηκε στα παιχνίδια καζίνο, που εμφανίζουν αυξημένη παικτική δραστηριότητα και έχουν προσελκύσει νέα κοινά, όπως γυναίκες και νεαρές ηλικιακές ομάδες. Ακόμη, το νέο website του ΤΖΟΚΕΡ αναβάθμισε την εμπειρία των πελατών, με εύκολους και γρήγορους τρόπους παιχνιδιού, οδηγώντας σε αύξηση επιδόσεων και ενεργών πελατών.