Deloitte: Έρχονται απολύσεις στις εταιρείες λιανικού εμπορίου το 2023
Το πρόσφατο φαινόμενο έλλειψης εργατικού δυναμικού στις εταιρείες λιανικού εμπορίου των ΗΠΑ και της Ευρώπης ενδέχεται να έχει φτάσει στο τέλος του, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Deloitte στον κλάδο.
Το πρόσφατο φαινόμενο έλλειψης εργατικού δυναμικού στις εταιρείες λιανικού εμπορίου των ΗΠΑ και της Ευρώπης ενδέχεται να έχει φτάσει στο τέλος του, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Deloitte στον κλάδο.
Βάσει των ευρημάτων του report της συμβουλευτικής εταιρείας, οι ελλείψεις εργαζομένων είτε έχουν τελειώσει είτε πρόκειται να το κάνουν μέσα διάστημα έξι μηνών. Περίπου το 70% των ερωτηθέντων τόνισαν πως έχουν «παγώσει» ή ενδέχεται να μειώσουν το ποσοστό των προσλήψεών τους. Το 25% των ερωτηθέντων, μάλιστα, προγραμματίζουν απολύσεις.
Οι εταιρείες του κλάδου οι οποίες δεν έβρισκαν αρκετούς εργαζομένους κατά τη διάρκεια της πανδημίας τώρα πια καλούνται να αντιμετωπίσουν τη μείωση της ζήτησης των καταναλωτών λόγω του πληθωρισμού.
Παράλληλα, το «άνοιγμα» της οικονομίας από την πανδημία έχει οδηγήσει σε μία «δειλή» αλλά αισθητή επιστροφή στην καταναλωτική πραγματικότητα, ιδιαίτερα στον τομέα της εστίασης.
Επιπροσθέτως, η οικονομική κρίση η οποία έχει δημιουργηθεί, έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες σε μείωση του εργατικού δυναμικού τους ιδιαίτερα στις εταιρείες τεχνολογίας και των χρηματοοικονομικών, ενώ η McDonald’s ανακοίνωσε πρόσφατα πως θα προχωρήσει σε απολύσεις.
Το δείγμα της Deloitte αποτελούνταν από 150 αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες τροφίμων, αναψυκτικών, ρουχισμού και άλλων ειδών καταναλωτικών αγαθών, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι πολυεθνικές με συνολικά ετήσια έσοδα άνω των $500 εκατ. έκαστη.
Το 80% των ερωτηθέντων τονίζουν πως ο πληθωρισμός παραμένει ο μεγαλύτερος παράγοντας ανησυχίας, ενώ υπογραμμίζουν πως θα αναγκαστούν να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων τους φέτος. Μόλις το 48% εξ αυτών, όμως, δήλωσαν πως θα μπορέσουν να προχωρήσουν σε μία τέτοια κίνηση χωρίς να προκαλέσουν μείωση της ζήτησης.
Πάνω από το ήμισυ των ερωτηθέντων ανέφεραν πως έχουν ήδη μελετήσει τρόπους βελτίωσης της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, κάτι που υποδεικνύει μετάβασή της εκτός της ασιατικής αγοράς έτσι ώστε να αποφευχθούν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα έτη.