Eξαγωγές: Αύξηση 41,4% στο 9μηνο του 2022 – Το top 10 των χωρών που αγοράζουν ελληνικά προϊόντα
Η Ιταλία εξακολουθεί και κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2022 να αποτελεί τον σημαντικότερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών
Αύξηση 41,4% σημείωσαν οι εξαγωγές για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022, ενώ οι εισαγωγές στο ίδιο διάστημα αυξήθηκαν κατά 49,4%, με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα 66,40 δισ. ευρώ.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω κινήσεων, το εμπορικό έλλειμμα ενισχύθηκε κατά 63,5% και άγγιξε το εννεάμηνο του 2022 τα 26,32 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), από τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι ελληνικές επιχειρήσεις κατάφεραν να διευρύνουν το αποτύπωμά τους στο εξωτερικό το εννεάμηνο του 2022, διατηρώντας και επεκτείνοντας το δίκτυο διανομής τους, παρά τις διεθνείς δυσμενείς συνθήκες.
Παράλληλα, αναζήτησαν διέξοδο σε νέες αγορές και εκμεταλλεύτηκαν τις ευκαιρίες που αναδύονται για να διοχετεύσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Ιταλία εξακολουθεί και κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2022 να αποτελεί τον σημαντικότερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών, ενώ μεγάλη έκπληξη αποτελεί η Βουλγαρία, η οποία καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, σε σχέση με την 6η που κατείχε, για το εξεταζόμενο διάστημα του 2021.
Ακολουθεί η Γερμανία, οποία παρά την αύξηση στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων (κατά 24,7%), το εννεάμηνο του 2022, κατέβηκε στην 3η από τη 2η θέση, και μετά η Κύπρος, η οποία καταλαμβάνει την 4η, από την 3η θέση που κατείχε.
Ακολουθούν οι ΗΠΑ, οι οποίες βρίσκονται στην 5η από την 7η θέση που κατείχαν το εννεάμηνο του 2021, προς τις οποίες καταγράφεται μεγάλη άνοδος των εξαγωγών (41,5%), η Τουρκία και το Ηνωμένο Βασίλειο στις θέσεις 6 έως 7 -για τη μεν Τουρκία μία θέση πιο χαμηλά, για το δε Ηνωμένο Βασίλειο δύο θέσεις πιο ψηλά, από το αντίστοιχο περσινό διάστημα, λόγω της αύξησης των εξαγωγών κατά 84,6% προς το Ηνωμένο Βασίλειο.