Motor Oil: Νέο στρατηγικό πλάνο για επενδύσεις 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2030
Επενδύσεις τουλάχιστον 4 δισ. ευρώ με ορίζοντα το 2030 σχεδιάζει η διοίκηση της Motor Oil στο πλαίσιο του πλάνου ενεργειακής μετάβασης του ομίλου.
Επενδύσεις τουλάχιστον 4 δισ. ευρώ με ορίζοντα το 2030 σχεδιάζει η διοίκηση της Motor Oil στο πλαίσιο του πλάνου ενεργειακής μετάβασης του ομίλου.
Όπως ανέφερε η διοίκηση του ομίλου κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα εννεαμήνου, η Motor Oil «με το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο ενεργειακής μετάβασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», δεσμεύεται για στρατηγικές επενδύσεις σε δύο άξονες:
Πρώτον, ο όμιλος θα επενδύσει για την ανάπτυξη και την ενεργειακή μετάβαση περισσότερα από 2,5 δισ. ευρώ. Κάτω από αυτή την ομπρέλα βρίσκονται οι επενδύσεις στις ΑΠΕ, στρατηγικής σημασίας για τον όμιλο, τα πετροχημικά προϊόντα, το φυσικό αέριο, τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και σαφώς η απανθρακοποίηση
-Ο δεύτερος πυλώνας στον οποίο εστιάζει η διοίκηση, αφορά στο δίκτυο ηλεκτροκίνησης, incharge. Ο Όμιλος συνεχίζει να επενδύει στην κινητικότητα (E-Mobility) αναπτύσσοντας στρατηγικές συνεργασίες και εξοπλίζοντας συνεχώς τα πρατήριά του με σημεία φόρτισης. Μάλιστα, έως το 2023 αναμένονται 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και εγκατάσταση ταχυφορτιστών. Έως το 2030 ο στόχος είναι να φτάσει τα 4.000 σημεία φόρτισης. Με μερίδιο αγοράς πάνω από 30% η Μotor Oil μέσα από τα εμπορικά σήματα Coral και Avin (σε Ελλάδα, Β. Μακεδονία, Σερβία, Κροατία και Κύπρο) σκοπεύει να αναπτύξει ελκυστικούς προορισμούς πελατών σε όλο το δίκτυο λιανικής διευκολύνοντας τη διείσδυση της ηλεκτρονικής κινητικότητας στη ζωή των πολιτών.
-Ο τρίτος πυλώνας αφορά την κυκλική οικονομία και τα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις και στους δύο αυτούς τομείς. Ενδεικτικά αναφέρονται, η εξαγορά της Verd, η Κοινοπραξία με την ΔΕΗ για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, η κατασκευή, σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του Αεριοστροβιλικού Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή και η εξαγορά της Thalis στον τομέα διαχείρισης στέρεων υλικών και αποβλήτων, επεξεργασίας νερού και υγρών αποβλήτων, στην εξοικονόμηση πόρων, ενέργειας και χρήση ΑΠΕ στις υποδομές.
-Ο τέταρτος πυλώνας αφορά στη βελτίωση της προσαρμοστικότητας και της βιωσιμότητας του Διυλιστηρίου της Μotor Oil. Υπενθυμίζεται πως το Διυλιστήριο του Ομίλου, που βρίσκεται στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο, αποτελεί το μεγαλύτερο αμιγώς ιδιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα της Ελλάδας και θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα διυλιστήρια της Ευρώπης µε βαθμό πολυπλοκότητας 12,61 (Nelson Complexity Index). Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή του Συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας και συντόμως ξεκινάει η επένδυση σε νέα μονάδα προπυλενίου. Παράλληλα συνεχίζονται οι επενδύσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση και την βελτιστοποίηση των υποδομών στο Διυλιστήριο.
Λειτουργικοί και οικονομικοί στόχοι
Σύμφωνα με το πλάνο ενεργειακής μετάβασης ο όμιλος Motor Oil στοχεύει σε:
- 30% Μείωση των εκπομπών CO2 (Scope 1, 2) έως το 2030
- Καθαρές μηδενικές εκπομπές (Scope 1, 2, 3) μέχρι το 2050
- Στρατηγικές επενδύσεις για την ενεργειακή μετάβαση ύψους 2,5 δισ. ευρώ έως το 2030
- Πάνω από 40% του Ομιλικού EBITDA θα προέρχεται από δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με ορυκτά καύσιμα
- Λειτουργική ισχύς από ΑΠΕ πάνω από 2,0 GW έως το 2030
- Περισσότερα από 4.000 σημεία φόρτισης έως το 2030
«Οι πράσινες επενδύσεις έχουν μπει για τα καλά στο μικροσκόπιο του Ομίλου. Καθώς ο κόσμος αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις, ο Όμιλος παραμένει πιστός στην ανάληψη ξεκάθαρης δράσης για την κλιματική αλλαγή, καθώς και στον σχεδιασμό μιας βιώσιμης ενεργειακής μετάβασης», ανέφερε η διοίκηση της Motor Oil.