Πότε ξεκινούν ΗΡΑΚΛΗΣ και ΤΙΤΑΝ να ρίχνουν... μπετά στο Ελληνικό
Θα «πέσει» 1,5 εκατ. κυβικά μπετόν στην επόμενη 4ετία...
Μέσα στον επόμενο μήνα είναι δρομολογημένο, με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, να ξεκινήσει η εγκατάσταση των μονάδων παραγωγής σκυροδέρματος των ομίλων ΗΡΑΚΛΗ και ΤΙΤΑΝ εντός της έκτασης του Ελληνικού, για να καλυφθούν οι ανάγκες της πρώτης φάσης των κατασκευαστικών εργασιών που υλοποιεί η Lamda Development εντός του Μητροπολιτικού Πόλου.
Όπως αναφέρουν στελέχη των εταιρειών με γνώση του προγραμματισμού, ΗΡΑΚΛΗΣ και ΤΙΤΑΝ αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο Δεκέμβριο τις πρώτες εργασίες εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου για την εγκατάσταση των δύο μονάδων που θα λειτουργήσουν.
Αμφότεροι οι όμιλοι έχουν συμφωνήσει με τη Lamda Development για την εγκατάσταση και τη λειτουργία δύο πλήρως αυτοματοποιημένων μονάδων παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος, με «πράσινα» χαρακτηριστικά, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες του Ελληνικού.
Αντίστοιχα, ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ θα εγκαταστήσει και λειτουργήσει πλήρως αυτοματοποιημένη μονάδα με όρους «κυκλικής οικονομίας», διασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση προϊόντων ανακύκλωσης σκυροδέματος και υλικών κατεδαφίσεων. Ο σχεδιασμός παράλληλα προβλέπει την επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένων υδάτων από τις δεξαμενές καθίζησης, ενώ η μονάδα θα διαθέτει σύστημα ανακύκλωσης νωπού σκυροδέματος.
1,5 εκατ. κυβικά μπετόν στα επόμενα τέσσερα χρόνια
Σύμφωνα με στελέχη της Lamda Development, με δεδομένο ότι για τις ανάγκες του έργου περίπου 1,5 εκατ. κυβικά μπετόν πρέπει να σκυροδετηθούν στα επόμενα τέσσερα χρόνια, τα δρομολόγια που θα απαιτούνταν από και προς τα βασικά εργοτάξια του Ελληνικού θα ήταν χιλιάδες, με ό,τι αυτό σημαίνει σε κόστος και περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Επιλέγοντας να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν δύο μονάδες παραγωγής εντός του ακινήτου, μηδενίζονται ουσιαστικά τα δρομολόγια των φορτηγών αναμεικτήρων μεταφοράς σκυροδέματος (βαρέλες) προς την έκταση του πρώην αεροδρομίου, περιορίζοντας αισθητά και την κυκλοφοριακή επιβάρυνση που σε διαφορετική περίπτωση θα υπήρχε.
Τα ίδια στελέχη εξηγούν πως δεν πρόκειται για μεταχειρισμένα μηχανήματα που θα μεταφερθούν στο Ελληνικό, αντίθετα όλος ο εξοπλισμός θα είναι καινούργιος, με ειδικά φίλτρα (σκόνης, θορύβου κλπ) ώστε να υπάρχει η βέλτιστη απόδοση των δύο μονάδων.
Σημειώνεται πως οι εργολάβοι που υλοποιούν τα έργα στο Ελληνικό έχουν την ευχέρεια να επιλέξουν μεταξύ των δύο εταιρειών ή ακόμη και από ένα τρίτο προμηθευτή για την προμήθεια του σκυροδέρματος που θα χρησιμοποιήσουν.
Σε πλήρη λειτουργία τα εργοτάξια
Σήμερα στο Ελληνικό βρίσκονται σε λειτουργία τα εργοτάξια που αφορούν στο νέο κτίριο ΑΜΕΑ, κόστους άνω των 15 εκατ. ευρώ, αυτό που αφορά στα έργα της πρώτης φάσης των υποδομών, μεταξύ των οποίων και το μεγάλο έργο της υπογειοποίησης της Ποσειδώνος και το εργοτάξιο στο ρέμα των Τραχώνων στο πλαίσιο των αντιπλημμυρικών έργων. Επίσης, έχει οριοθετηθεί και έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες στο εργοτάξιο κατασκευής του Riviera Tower.
Οι πρώιμες προπαρασκευαστικές εργασίες για τον υψηλότερο παράκτιο «πράσινο» ουρανοξύστη στην Ευρώπη είναι ήδη σε εξέλιξη μετά και την έκδοση της σχετικής οικοδομικής άδειας. Παράλληλα, υπάρχουν και άλλα διάσπαρτα εργοτάξια που αφορούν σε σειρά υποδομών του έργου.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, θα ακολουθήσουν τα εργοτάξια που θα αναλάβουν την κατασκευή των τουριστικών μονάδων, των εμπορικών κέντρων των αθλητικών κέντρων, καθώς και των κτηρίων γραφείων κλπ.