Στην υλοποίηση επενδύσεων συνολικού ύψους τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, προσβλέπει κατά την προσεχή πενταετία η CVC Capital Partners, όπως προκύπτει από πηγές με ενδελεχή γνώση του θέματος. Σημειώνεται ότι ήδη το fund έχει προβεί σε επενδύσεις 1,5 δισ. ευρώ στη χώρα μας, εκ των οποίων τα 300 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν στο διάστημα 2016-2019 και τα υπόλοιπα 1,2 δισ. ευρώ στο διάστημα από το 2019 και ύστερα.
Το CVC επιμένει ελληνικά και αναμένεται να διπλασιάσει τις επενδύσεις του στην ελληνική οικονομία μέσα στην επόμενη πενταετία, σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης του αμερικανικού Fund. Κάτι που σημαίνει πως οι συνολικές τοποθετήσεις του από 1,5 δισ. ευρώ, που υπολογίζονται σήμερα, θα φτάσουν τα 3 δισ ευρώ.
Τον «τόνο» φρόντισε να δώσει χθες στο συνέδριο του Economist ο κ. Άλεξ Φωτακίδης ο οποίος από το βήμα των ομιλητών προανήγγειλε κινήσεις στους τομείς όπου ήδη έχει επενδύσει και στους οποίους πιστεύει η επενδυτική ομάδα του CVC, ήτοι τρόφιμα, υγεία, ενέργεια, ασφάλειες.
Στο επίκεντρο του επενδυτικού σχεδιασμού της CVC Capital Partners βρίσκονται, μεταξύ άλλων, οι εταιρείες του ομίλου Vivartia, οι οποίες πλέον χωρίζονται σε τρεις επιμέρους επιχειρηματικούς ομίλους, των κατεψυγμένων προϊόντων (Μπάρμπα Στάθης, Χρυσή Ζύμη, Ελληνική Ζύμη), των γαλακτοκομικών (Δέλτα) και της εστίασης (Goody’s, Everest).
Σύμφωνα με κύκλους κοντά στη CVC Capital, ήδη έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις στη Δέλτα, με τη δαπάνη ύψους 6 εκατ. ευρώ στα φυτικά προϊόντα που ολοκληρώθηκε το 2020, γεγονός που καταδεικνύει την σημασία που δίνει στο συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο συμμετοχών το fund. Η συγκεκριμένη επένδυση είχε ως αποτέλεσμα τη μεταφορά της παραγωγής του ροφήματος αμυγδάλου από την Ιταλία όπου γινόταν προηγουμένως, στις εγκαταστάσεις της Σίνδου.
Με δεδομένο ότι ο κλάδος της ενέργειας συγκεντρώνει σημαντικές προοπτικές οι ίδιοι κύκλοι δεν απέκλειαν και μία αύξηση της συμμετοχής του CVC σήμερα στη ΔΕΗ, ιδίως καθώς εκφράζουν την απόλυτη ικανοποίηση τους τόσο στους χειρισμούς της διοίκησης Στάση όσο και στο φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 7 δισ που έχει ανακοινώσει ως το 2025.
Στη συμφωνία η απόκτηση του 100% της Δωδώνη
Στον σχεδιασμό της CVC είναι, με βάση τη συμφωνία, να αποκτήσει το 100% των μετοχών της Δωδώνη από τη S.I. Foods -αυτήν τη στιγμή κατέχει το 70%- κατά το προσεχές χρονικό διάστημα, κάτι που από τη στιγμή που υπεγράφη η συμφωνία τοποθετείται σε διάστημα 18-36 μηνών. Αυτό θα γίνει είτε με την εισφορά ποσού σε μετρητά, είτε με την εισφορά μετοχών σε εταιρεία συμμετοχών. Πρακτικά λοιπόν η συγκεκριμένη εξέλιξη τοποθετείται χρονικά σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα.
Ο τομέας της εστίασης αυτήν τη στιγμή κινείται με ισχυρούς ρυθμούς, βασιζόμενος στην ισχυρή τουριστική προσέλευση του 2022 από τον Μάιο και ύστερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα συνολικά 600 σημεία εστίασης που διατηρεί στο δίκτυό της η Vivartia Συμμετοχών, τα 230 βρίσκονται σε αεροδρόμια, πλοία και σε αυτοκινητοδρόμους.
Η προοπτική εισαγωγής στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Ενδιαφέρον φαίνεται να υφίσταται και για την μελλοντική εισαγωγή των μετοχών επιμέρους εταιρειών του κλάδου τροφίμων στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Μάλιστα, ο κλάδος των κατεψυγμένων, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, με βάση και τις επιδόσεις και το εκτόπισμά του στην αγορά, θεωρείται ώριμος για εισαγωγή ακόμα και αυτήν τη στιγμή. Ωστόσο, αυτό θα συμβεί σε κατάλληλη συγκυρία. Σε ό,τι αφορά εταιρείες όπως είναι η Δέλτα, η εταιρεία εκτιμάται ότι θα μπορούσε να εισαχθεί στην οργανωμένη αγορά σε βάθος τριετίας.
Ως προς την επένδυση της CVC Capital στη Skroutz, παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης το προσεχές χρονικό διάστημα. Θυμίζουμε ότι η Skroutz αποεπένδυσε από τον τομέα του delivery όπου είχε στην ιδιοκτησία της τη Skroutz Food, την οποία απέκτησε στη συνέχεια ο όμιλος ΟΤΕ και απορροφήθηκε από την πλατφόρμα BOX, η οποία δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
Θυμίζουμε ότι το τελευταίο διάστημα η Skroutz ανέπτυξε την υπηρεσία Last Mile, έχοντας εξαγοράσει στη διάρκεια του 2021 τη SendX αλλά και νωρίτερα την Every Pay για τη διαχείριση συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών.
Στο πλάνο της Skroutz, μάλιστα, είναι να αυξήσει τα κουτιά παραλαβής παραγγελιών από τους καταναλωτές, που διαθέτει σε διάφορα σημεία όπως πρατήρια καυσίμων, από 180 που είναι σήμερα σε 250. Είναι χαρακτηριστικό ότι η δυναμική της Skroutz έχει φτάσει ακόμα και σε ρεκόρ εξυπηρέτησης έως και 20.000 παραγγελιών μέσα σε μία ημέρα, διατηρώντας στόλο με 300 δίκυκλα και με 100 van.