ΑΒΑΞ: Δίνει το "παρών" σε όλα τα μεγάλα έργα
Το καλοκαίρι του 2022 θα ολοκληρωθεί η γραμμή του μετρό μέχρι τον Πειραιά, ενώ στις αρχές του έτους θα αρχίσουν οι εργασίες για την κατασκευή της νέας γραμμής μετρό Αλσος Βεΐκου - Γουδή, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Αβαξ Κωνσταντίνο Μιτζάλη.
Σε ό,τι αφορά τη νέα γραμμή, τα πρώτα εργοτάξια, όπως εξήγησε ο κ. Μιτζάλης σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, θα εγκατασταθούν στους σταθμούς Βεΐκου και Κατεχάκη, σημεία από τα οποία θα ξεκινήσουν οι δύο μετροπόντικες.
Παράλληλα, εν αναμονή της ανακοίνωσης των συνολικών αποτελεσμάτων για το 2020, η διοίκηση της ΑΒΑΞ προέβλεψε πως ο ενοποιημένος τζίρος θα υπερβεί τα €500 εκατ., ενώ το EBITDA θα αγγίξει τα €45 εκατ. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, χωρίς να συνυπολογίζεται η Γραμμή 4 του Μετρό και άλλες προς υπογραφή συμβάσεις, κυμαίνεται περίπου στο €1 δισ.
Όσον αφορά στην απορρόφηση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης από την χώρα μας, η εταιρεία αποτιμά θετικά την προσπάθεια της πολιτείας να αξιοποιήσει τη δυναμική του κατασκευαστικού κλάδου για την επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Τα επόμενα χρόνια η ΑΒΑΞ σκοπεύει να εκμεταλλευτεί την εμπειρία και τις δυνατότητές της για να διατηρήσει και να μεγεθύνει το αποτύπωμά της στους κλάδους που δραστηριοποιείται.
Σε αυτό το πλαίσιο, εντάσσεται και η πρόσφατη συμμετοχή της στην κοινοπραξία VINCI Highways S.A.S – VINCI Concesiones S.A.S – Μυτιληναίος που διεκδικεί την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, μέσω της οποίας επανήλθε δυναμικά στη διεκδίκηση του εν λόγω έργου.
Τα οικιστικά έργα
Ο όμιλος διεκδικεί συμμετοχή σε οικιστικά έργα στην ανάπλαση του Ελληνικού, εκτιμώντας ότι το φορολογικό πλαίσιο θα ευνοήσει την ανάπτυξη του τομέα. Η Αβαξ προχωρά στην κατασκευή δύο ακόμη οικιστικών έργων στο Ελληνικό (κοντά στο σταθμό του μετρό, εκτός της έκτασης του παλιού αεροδρομίου) και στις Καλύβες Χανίων που απευθύνονται κυρίως σε ξένους.
Ο τομέας της ενέργειας
Σχετικά με τις θυγατρικές του Ομίλου, αναφέρθηκε η παρουσία της Εταιρίας στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και αερίου καθώς και το συνολικό χαρτοφυλάκιο ενεργειακών έργων σε λειτουργία και ανάπτυξη, το οποίο διαμορφώνεται στα 300MW, εκ των οποίων τα 73MW είναι ήδη σε λειτουργία. Όσον αφορά στην ABAΞ Development, μετά την εμπορική επιτυχία της ανάπτυξης στη Μαρίνα Λεμεσού, η εταιρεία επανέρχεται στην ελληνική αγορά ακινήτων θεωρώντας τη χρονική συγκυρία κατάλληλη.
Όσον αφορά στις αγορές του εξωτερικού, η διοίκηση παρουσίασε την εξέλιξη των εργασιών στο σταθμό παραγωγής ενέργειας στην Bismayah του Ιράκ, ισχύος 1.650ΜW και αξίας ύψους €533 εκατ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που ανατέθηκε ποτέ σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων στο εξωτερικό ενώ η ΑΒΑΞ έχει ολοκληρώσει παρόμοιο σταθμό, ισχύος 1.500MW, στην ίδια περιοχή.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στο έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου IGB, προϋπολογισμού ύψους €145 εκατ., που επανασχεδιάζει τον ενεργειακό χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πρόκειται για έργο του οποίου η κατασκευαστική δραστηριότητα συνέπεσε με το πρώτο πανευρωπαϊκό lockdown, τη στιγμή που η φύση του απαιτεί συνεχείς διασυνοριακές μετακινήσεις. Οι εργασίες για την κατασκευή του αγωγού προχωρούν με ταχείς ρυθμούς, έχοντας σημειώσει εύλογη πρόοδο, ενώ η ολοκλήρωσή του αναμένεται εντός του 2021.
Αυτοκινητόδρομος
Για τον αυτοκινητόδρομο Ston Bypass (DC414), συνολικού προϋπολογισμού €68,8 εκατ., η εταιρεία επισήμανε την υψηλή σημασία του έργου καθώς θα προσφέρει πρόσβαση στην υπό κατασκευή γέφυρα Peljesac, για την σύνδεση της περιοχής του Dubrovnik με την υπόλοιπη Κροατία, χωρίς την ανάγκη διέλευσης μέσω Βοσνίας-Ερζεγοβίνης.
Η διοίκηση της εταιρίας, τέλος, απέκλεισε το ενδεχόμενο αλλαγών στη μετοχική σύνθεση, ενώ ανέφερε πως οι επιχειρηματικές συνεργασίες με την Μυτιληναίος και άλλες επιχειρήσεις θα συνεχιστούν.
Τα επόμενα χρόνια, με την εμπειρία που έχει αποκτήσει σε μεγάλης κλίμακας βιομηχανικά και ενεργειακά έργα, η εταιρεία θα συνεχίσει να διεκδικεί στοχευμένα projects σε περιοχές του εξωτερικού τις οποίες γνωρίζει καλά.
Οπως δήλωσε ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ: «Παρά την αναμφισβήτητα δύσκολη περίοδο με τις πρωτόγνωρες για όλους μας συνθήκες, ο Όμιλος βρίσκεται σε μία νέα, θετική εποχή που χαρακτηρίζεται από σταθερότητα και ανάπτυξη. Είναι κάτι που το οφείλουμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας, με τη στήριξη και την αφοσίωση που προσέφερε στο όραμά μας. Για τα επόμενα χρόνια, στόχος μας είναι να είναι να είμαστε ένας ευέλικτος και ακόμη πιο αξιόπιστος κατασκευαστικός Όμιλος, που θα υποστηρίζει την αναπτυξιακή πορεία της χώρας».