Η αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων έχει παγιδευτεί στην προαναφερόμενη "δίνη” πωλήσεων που πλήττει τους τίτλους του τεχνολογικού κλάδου, κάτι που της έχει στοιχίσει περισσότερα από 244 δισ. δολάρια κεφαλαιοποίησης κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα.
Τη Δευτέρα η μετοχή της Tesla καταγράφει απώλειες άνω του 3%. Ακόμη υψηλότερες απώλειες καταγράφουν οι ομοειδείς Nio (-5%) και Li Auto (-4%).
Οι τεχνολογικές μετοχές, επιδόθηκαν σε ένα εντυπωσιακό ράλι που τροφοδότησε την ανάκαμψη της αγοράς από τα χαμηλά της κρίσης της πανδημίας που καταγράφηκαν τον προηγούμενο Μάιο, ωστόσο πλέον έχουν "φρενάρει” λόγω των αυξανόμενων αποδόσεων στα ομόλογα αλλά και της στροφής των επενδυτών σε τομείς που αναμένεται να επωφεληθούν από την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας εν μέσω της επιταχυνόμενης διάθεσης των εμβολίων κατά του κορονοϊού.
"Οι επενδυτές μπήκαν εξαιρετικά επιθετικά στη μετοχή οδηγώντας την από τα 40 δολάρια στα 900 δολάρια, και αυτό σημαίνει ότι θα βγουν εξίσου γρήγορα”, αναφέρει ο αναλυτής της Roth Capital Partners, Craig Irwin.
"Προφανώς ήταν υπερβολική η τιμή στα 200 δολάρια, και θα έλεγα εξωπραγματική στα 900 δολάρια. Ωστόσο, οι μικροεπενδυτές συχνά δεν πωλούν το ίδιο γρήγορα όσο οι θεσμικοί, επομένως η διόρθωση θα μπορούσε να διαρκέσει περισσότερο από ό,τι για άλλες τεχνολογικές μετοχές”, συμπληρώνει.
Ο τεχνολογικός δείκτης Nasdaq έχει υποχωρήσει περισσότερο από 8% τις τελευταίες τρεις εβδομάδες.
Το κύμα πωλήσεων των τελευταίων εβδομάδων έχει ψαλιδίσει όμως και την περιουσία του επικεφαλής της Tesla Έλον Μασκ, ο οποίος με βάσει το κλείσιμο της Παρασκευής έχει απολέσει μέχρι στιγμής 43 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters.