Αλλαγή πλάνων για την Avis, ποια η επίδραση στο rent-a-car
Σε αναπροσαρμογή του business plan της προχωρά η Avis ως κίνηση θωράκισης απέναντι στην πανδημική κρίση και τις αναμενόμενες επιπτώσεις στη δραστηριότητα του rent-a-car από το βέβαιο πλήγμα στον τουρισμό.Όπως εξηγεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της Avis, Ανδρέας Ταπραντζής, προτεραιότητα, μεταξύ άλλων, θα δοθεί στη διασφάλιση και ενίσχυση της ρευστότητας της εταιρείας με την προοπτική όχι μόνον του 2020 αλλά και του 2021, ενώ το δρομολογημένο πλάνο που προέβλεπε δυναμική ανάπτυξη (και) την εφετινή χρήση έχει μεταβληθεί.Η κυριότερη επίπτωση στην κερδοφορία αναμένεται να προέλθει από το σκέλος της δραστηριότητας του rent-a-car που σχετίζεται με τον τουρισμό, ενώ το leasing εμφανίζει αντοχές. Παράλληλα, η ανανέωση του στόλου της εταιρείας με νέα οχήματα, τόσο σε αριθμό όσο και στο χρόνο που θα υλοποιηθεί, έχει αναπροσαρμοστεί. Η πανδημία του COVID ήλθε σε μια περίοδο που όλα έδειχναν πως η AVIS όδευε σε μια ακόμη εξαιρετική χρονιά. Ο Ιανουάριος και Φεβρουάριος ήταν 15-20% πάνω από τα πλάνα της διοίκησης και πολύ πάνω από το περυσινό διάστημα. Αυτή η πορεία ανεκόπη βίαια, λέει ο κ. Ταπρατζής. "Ξαφνικά… φρενάραμε. Δεν μιλάμε για χαρακτηριστικά ύφεσης που, άλλωστε, έχει μια σταδιακότητα. Ο κορονοϊός απλώς κατέβασε το διακόπτη", σημειώνει.Για τον ίδιο, είναι πρόωρη οποιαδήποτε συζήτηση για ανάκαμψη τύπου L, V ή U. "Θεωρώ ότι ορισμένα κομμάτια της οικονομίας θα έχουν πραγματικά ταχύτατη ανάκαμψη, θα πάρουν μπροστά αμέσως. Αλλά όπως είναι δυστυχώς το κομμάτι του travel και του τουρισμού λόγω της ψυχολογίας και των συνθηκών που υφίστανται θα χρειαστούν παραπάνω χρόνο. Παρόλα αυτά, εκτιμώ ότι μόλις υπάρξει ουσιαστική πρόοδος σε μια θεραπεία ή ένα εμβόλιο, ο κόσμος θα ταξιδέψει πολύ πιο γρήγορα από ότι αναμένεται διότι υπάρχει συσσωρευμένη ζήτηση", τονίζει.Ακόμη και έτσι, όμως, εκφράζει ανησυχία πως η κρίση από το τουρισμό και ευρύτερα τον ταξιδιωτικό κλάδο μπορεί να μεταφερθεί στο χρηματοοικονομικό τομέα εάν δεν υπάρξουν σοβαρά μέτρα.
Ασπίδα η ρευστότητα
Σε ό,τι αφορά στη δραστηριότητα της Avis στο σκέλος του leasing, ο επικεφαλής της εταιρείας σημειώνει πως "έχουμε εκπαιδευτεί δέκα χρόνια στην κρίση και έχουμε μπει σε καλό δρόμο, θα προσαρμοστούμε στα δεδομένα".Συνολικά, παρά το ενθαρρυντικό ξεκίνημα, το 2020 ακολουθεί πλέον διαφορετική ρότα για την Avis, με περίπου 30 εκατ. ευρώ εσόδων από το rent-a-car που σχετίζεται με τον τουρισμό να κρίνονται αβέβαια, αλλά με τη ρευστότητα της εταιρείας να ενισχύεται σημαντικά, σε τριπλάσια τουλάχιστον επίπεδα έναντι του 2019, ως "ασπίδα" για το επόμενο διάστημα.Σημειώνεται πως το 2019 η Avis είχε προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις δίνοντας έμφαση στην ανανέωση και μεγέθυνση του στόλου της, ο οποίος ξεπέρασε τα 38.000 οχήματα.Με την αγορά 11.000 νέων οχημάτων, η εταιρία υλοποίησε πέρυσι το 10% των ταξινομήσεων της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, αυξάνοντας κατά 30% τους πελάτες της στις υπηρεσίες μακροχρόνιων μισθώσεων (leasing).Στις υπηρεσίες βραχυχρόνιων μισθώσεων (rent a car), η Avis είχε αθροιστικά πάνω από 2 εκατ. ημέρες ενοικίασης αυτοκινήτων της μέσα στο 2019. Συνολικά πέρυσι η Avis πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 190 εκατ. ευρώ, με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 95 εκατ. και κέρδη προ φόρων 31 εκατ. ευρώ.