Αλλάζει όλο το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων με τις πλάτες της Κομισιόν

21/05/2020, 10:46
26 f1

Το πράσινο φως δίνει η Κομισιόν για την αναθεώρηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, το οποίο επηρεάζεται από την κρίση και διαμορφώνει εντελώς διαφορετικά δεδομένα για τα μεγάλα πωλητήρια του ΤΑΙΠΕΔ.





Σύμφωνα με την 6η έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας της Κομισιόν, οι ιδιωτικοποιήσεις δεν θα προχωρήσουν αν δεν βελτιωθούν οι συνθήκες στην αγορά. Καθυστερήσεις πάντως πυροδοτούν και τα ανοικτά δικαστικά μέτωπα που συνεχίζουν να ταλαιπωρούν κάποιες ιδιωτικοποιήσεις όπως είναι η περίπτωση του Ελληνικού. Όπως σημειώνεται στην έκθεση, παρά τις προσπάθειες της Lamda Development, να υπερπηδηθούν τα εμπόδια, τα δικαστικά μέτωπα στο διαγωνισμό για την άδεια καζίνο φρενάρουν τις διαδικασίες. Προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν και με την μετεγκατάσταση χρηστών από το Ελληνικό και τον Άγιο Κοσμά, εξαιτίας δικαστικής διαμάχης με ιδιώτη. Η έκθεση αναφέρει ότι αναμένεται απόφαση του Εφετείου, με την οποία η «Ελληνικόν ΑΕ» θα μπορεί να προχωρήσει στην έξωσή του.





Ένα βήμα πίσω κάνουν και οι μεγάλες εν εξελίξει ιδιωτικοποιήσεις του ΔΑΑ, των ΕΛΠΕ, της ΔΕΠΑ Υποδομών, της ΔΕΠΑ Εμπορίας λόγω του αρνητικού κλίματος που επικρατεί στην αγορά. Θυμίζουμε ότι με εξαίρεση τα ΕΛΠΕ που ο σχετικός διαγωνισμός δεν έχει ξεκινήσει ακόμη σε όλες τις άλλες, αναμένεται η προεπιλογή των υποψηφίων ή υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Στην κυβέρνηση θεωρούν πάντως ότι μπορεί να «τρέξει» άμεσα η λίστα της προεπιλογής της ΔΕΠΑ Υποδομών.





Προς νέα αναβολή φαίνεται ότι οδεύει αντίστοιχα και ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό, που με βάση τον προηγούμενο σχεδιασμό η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, ήταν προγραμματισμένη, στα τέλη Ιουνίου. Τα καλά νέα είναι ότι η μεταμνημονιακή έκθεση καταγράφει πρόοδο σε επίπεδο προετοιμασίας.





Πρόσφατα υπεγράφη, Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) με την οποία ακυρώνεται η υποχρέωση του παραχωρησιούχου να εγκαταστήσει κλειστό σύστημα διοδίων, προωθείται η σταδιακή εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής στα διόδια με βάση τις κατευθύνσεις της Κομισιόν και προβλέπει την εγκατάσταση νέου μετωπικού σταθμού διοδίων μεταξύ Βέροιας και Κλειδιού με παράλληλες αλλαγές στις αποστάσεις άλλων σταθμών. Παραμένουν όμως σε εκκρεμότητα οι μελέτες για τις εργασίες που απαιτούνται σε γέφυρες με στόχο να καλύπτουν τις απαιτήσεις ασφαλείας των κοινοτικών οδηγιών, οι εργασίες για την κατασκευή των σταθμών διοδίων, η πιστοποίηση ασφάλειας όλων των σηράγγων και το ξεκαθάρισμα της υπόθεσης με τέσσερις σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που εκκρεμεί από το 2011.