Ελλάκτωρ: Η αναδιάρθρωση των δανείων και οι επόμενες κινήσεις
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η αναδιάρθρωση της Ελλάκτωρ, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Αναστάσιο Καλλιτσάντση να αναφέρει, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, ότι η εισηγμένη, από την αλλαγή του management το καλοκαίρι του 2018, βρίσκεται ακόμη στα μισά της διαδρομής.
"Η πρωτοβουλία για την αλλαγή της διοίκησης που λάβαμε πριν από 13 μήνες υπήρξε σημαντική. Υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν, αλλά παραμένουμε ιδιαίτερα αισιόδοξοι ότι το τελικό αποτέλεσμα θα αξίζει πραγματικά την προσπάθεια που κάνουμε” ανέφερε.
Η εισηγμένη εμφάνισε, κατά το α’ εξάμηνο, καθαρή κερδοφορία 5,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 31 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018, ενώ οι πωλήσεις υποχώρησαν (-23,5%) σε 705,1 εκατ. ευρώ.
Μέσα Αυγούστου, ο όμιλος Ελλάκτωρ ολοκλήρωσε τις διαπραγματεύσεις με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες για την αναχρηματοδότηση των δανείων του (όπως και των εταιρειών Άκτωρ Παραχωρήσεις και Άκτωρ) συνολικού ύψους 582,6 εκατ. ευρώ, με τις τελικές υπογραφές να αναμένονται έως το τέλος της χρονιάς.
Ταυτόχρονα, έχει ολοκληρώσει την αναχρηματοδότηση υφιστάμενων δανείων έργων ΑΠΕ της ΕΛΤΕΧ Άνεμος, ύψους 81 εκατ. ευρώ, έχοντας υπογράψει νέες συμβάσεις ομολογιακών δανείων 80,5 εκατ. ευρώ με στόχο τη χρηματοδότηση του εν εξελίξει προγράμματος κατασκευής αιολικών πάρκων.
Τα νέα έργα
Στον τομέα των κατασκευών, όπως ανέφερε, χθες, η διοίκηση της εισηγμένης, το μοναδικό ώριμο μεγάλο έργο, προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ, είναι αυτό της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του μετρό, με την Άκτωρ, σε κοινοπραξία με τις εταιρείες Ansaldo-Hitachi-Rail Italy να αποτελεί έναν από τους δύο διεκδικητές του.
Η εταιρεία έχει ακόμη προκριθεί στη β’ φάση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), έργο όμως, που εμφανίζει χαμηλό βαθμό ωριμότητας, σύμφωνα, πάντοτε, με όσα έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.
Το "παρών” δίνει ακόμη στο έργο της κατασκευής της μόνιμης υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας, με την Άκτωρ να διαθέτει προς υπογραφή συμβάσεις ύψους 1 δισ. ευρώ, οι οποίες εάν προστεθούν στο υφιστάμενο ανεκτέλεστο του 1,2 δισ. ευρώ, ανεβάζουν τη συνολική αξία των έργων σε 2,2 δισ. ευρώ.
Εν γένει, όμως, τα προς δημοπράτηση έργα είναι περιορισμένα, με την Ελλάκτωρ να επικεντρώνεται, κατά βάση, σε όσα έχουν προοπτικές κερδοφορίας και παραγωγής χρηματοροών.
Προς την κατεύθυνση αυτή, στρέφει την προσοχή της στην ανάληψη νέων έργων παραχώρησης, όπως και έργων που δημοπρατούνται με την μορφή της Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα.
Σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκονται τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, τομέας στον οποίο η κυβέρνηση δίνει ισχυρή έμφαση, γεγονός που θα προσελκύσει σημαντικά κεφάλαια.
Ο όμιλος αναμένεται να διεκδικήσει νέα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, μέσω της εταιρείας Ηλέκτωρ, η οποία, όπως ανέφερε, χθες ο κ. Καλλιτσάντσης, καταλαμβάνει ηγετική θέση στην συγκεκριμένη αγορά και διαθέτει δραστηριότητα εκτός Ελλάδος.
Στις παραχωρήσεις, η κίνηση στην Αττική Οδό ενισχύθηκε το πρώτο εξάμηνο σε ποσοστό 3,45%, μεταβολή που αντισταθμίζει την κάμψη των εσόδων από την λειτουργία της Εγνατίας Οδού. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωση του οικονομικού κλεισίματος της συναλλαγής που αφορά την 40 ετή παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου. Η εταιρεία προσέφερε τίμημα 57,5 εκατ. ευρώ και θα επενδύσει συνολικά επιπρόσθετα κεφάλαια της τάξης των 50 εκατ. ευρώ.
Στον τομέα των ακινήτων, μέσα στους προσεχείς μήνες ολοκληρώνεται η επέκταση κατά 15.200 τ.μ. -επένδυση της τάξης των 25 εκατ. ευρώ- του εμπορικού κέντρου Smart Park, με προσύμφωνα μίσθωσης να έχουν υπογραφεί για το 70% των νέων χώρων.
Κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, η επισκεψιμότητα στο εμπορικό κέντρο αυξήθηκε κατά 3%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, ενώ η συνεισφορά της Reds στα μεγέθη του Ελλάκτωρ διαμορφώνεται, σε ετήσια βάση, σε τζίρο 6 εκατ. και σε 2 εκατ. ευρώ λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA). Αλλά και επιπρόσθετο κόστος που αντιστοιχεί σε δανεισμό για την επέκταση του Smart Park.
Στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ο όμιλος διαθέτει εγκατεστημένη ισχύ 295,5 MW, με 283,8 MW να είναι υπό κατασκευή. Από αυτά 195,6 MW θα είναι σε λειτουργία το 2019 και τα υπόλοιπα 88,2 MW το 2020.