Συγγνώμη από την ΕΥΑΘ για την ταλαιπωρία των πολιτών στη Θεσσαλονίκη
Τα παραπάνω επισήμανε σήμερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ ΑΕ), Γιάννης Κρεστενίτης, ο οποίος σημείωσε, ωστόσο, ότι το βέβαιο είναι πως η βλάβη δεν οφειλόταν σε λανθασμένους υδραυλικούς χειρισμούς, όπως είχε συμβεί σε αντίστοιχα περιστατικά του 1986, του 1994 και του 2004.
Ο κ. Κρεστενίτης γνωστοποίησε ότι στο επόμενο χρονικό διάστημα θα συζητηθούν στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας μέτρα ελάφρυνσης των καταναλωτών, αλλά και ενίσχυσης κοινωνικών δομών, σχολείων και νοσοκομείων, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν πιθανή νέα έλλειψη νερού. Υποστήριξε ακόμη ότι κατά τις ημέρες της έλλειψης νερού (καθώς το νερό που στερήθηκε η πόλη λόγω της βλάβης ανερχόταν στο 1/3 της συνολικής συνήθους εαρινής κατανάλωσης), η ΕΥΑΘ προσπάθησε να κάνει δίκαιη κατανομή της τροφοδοσίας "χωρίς πολιτική διαχείριση", με βάση μόνο τα τεχνικά κι επιστημονικά κριτήρια.
Στο μεταξύ, κατά τον κ. Κρεστενίτη, εντός του 2018 αναμένεται να προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός για τη φάση Α2 του έργου επέκτασης της εγκατάστασης επεξεργασίας νερού από τον Αλιάκμονα, η οποία θα δημιουργήσει μια σημαντική δικλείδα ασφαλείας στην υδροδότηση της Θεσσαλονίκης (σ.σ. τα τεύχη δημοπράτησης είναι υπό σύνταξη). Το εν λόγω έργο έχει πάντως διάρκεια κατασκευής 24 μηνών, μαζί με τη δοκιμαστική λειτουργία και μόνο μετά ξεκινά η περίοδος της αποδοτικής λειτουργίας, κάτι που σημαίνει ότι οι Θεσσαλονικείς θα χρειαστεί να περιμένουν τουλάχιστον δύο χρόνια για να απολαύσουν τα οφέλη μιας πιο μόνιμης και ασφαλούς λύσης στην τροφοδοσία της πόλης.
Ερωτηθείς σχετικά με τον τρόπο που επελέγη για την αποκατάσταση του προβλήματος που προέκυψε με την ολική θραύση του κεντρικού αγωγού, ο κ. Κρεστενίτης απάντησε ότι, σε αντίθεση με όσα εναλλακτικά σενάρια έχουν ακουστεί -π.χ., ότι θα ήταν δυνατή η τοποθέτηση πλαστικών αγωγών ή η επισκευή με ρητίνες- η μοναδική ενδεικνυόμενη λύση ήταν η τοποθέτηση χαλύβδινου τμήματος έξι μέτρων και της σχετικής συνδεσμολογίας.
Πλέον πάντως, η τροφοδοσία της πόλης γίνεται από το σύνολο της διαθέσιμης παροχής του Αλιάκμονα, της Αραβησού και μιας δέσμης γεωτρήσεων, "σε μια προσπάθεια να ισορροπήσει πλήρως το σύστημα". Τελευταία ενεργοποιήθηκε η δεξαμενή Πυλαίας-Χορτιάτη, από την οποία τροφοδοτείται το Πανόραμα.
Ο κ. Κρεστενίτης, εξ ονόματος και των υπόλοιπων μελών της διοίκησης της ΕΥΑΘ, ζήτησε συγγνώμη για την ταλαιπωρία των πολιτών. Υπενθύμισε δε ότι η βλάβη συνέβη στον κεντρικό αγωγό που φέρνει νερό από την Αραβησό, έναν αγωγό διαμέτρου 1,65 μέτρων και μήκους 55 χλμ., που ετέθη σε λειτουργία το 1978. Μέχρι σήμερα, αντίστοιχες βλάβες έχει υποστεί ο αγωγός πέντε φορές, κατά τα έτη 1983, 1986, 1994, 2004 και 2018, ενώ φέτος και το 1983 οι βλάβες ήταν "τυχαίες" και δεν οφείλονταν σε υδραυλικούς χειρισμούς, όπως τις υπόλοιπες τρεις φορές.