Φθηνότερες διακοπές στο Μεξικό παρά στην Ελλάδα για τους Γερμανούς
Τα ταξιδιωτικά πακέτα για Ισπανία, Ελλάδα ή Πορτογαλία έχουν ακριβύνει περίπου κατά 20-30% σε σχέση με το καλοκαίρι του 2019.
Για πρώτη χρονιά φέτος, μετά τα χρόνια της πανδημίας, οι κρατήσεις των Γερμανών αγγίζουν τα επίπεδα προ πανδημίας, με μια διαφορά: στους παραδοσιακά προσφιλείς προορισμούς των Γερμανών στη Μεσόγειο «οι τιμές έχουν αυξηθεί κατακόρυφα».
Αυτό προκύπτει από έρευνα της ταξιδιωτικής διαδικτακής πύλης Holiday-Check για λογαριασμό της εκπομπής Ard-Plusminus, στο πρώτο κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης ARD.
Όπως παρατηρεί η ιστοσελίδα tagesschau.de του πρώτου προγράμματος της γερμανικής τηλεόρασης «τα ταξιδιωτικά πακέτα για Ισπανία, Ελλάδα ή Πορτογαλία έχουν ακριβύνει περίπου κατά 20-30% σε σχέση με το καλοκαίρι του 2019. Σημαντική αύξηση καταγράφουν και οι τιμές για προορισμούς όπως η Τουρκία, η Τυνησία ή η Αίγυπτος, οι οποίοι παλαιότερα θεωρούνταν μάλλον φθηνοί. Οι τιμές των πακέτων διακοπών γι’ αυτούς τους προορισμούς έχουν αυξηθεί κατά 35-50% σε σχέση με την περίοδο προ πανδημίας».
Οι αυξήσεις όμως στις τιμές αφορούν και τις αεροπορικές πτήσεις. «Οι καλοκαιρινές πτήσεις προς την Ελλάδα ή την Κροατία εμφανίζονται 16% ακριβότερες φέτος σε σχέση με το 2022. Οι πτήσεις προς την Ισπανία, είτε την ηπειρωτική χώρα είτε τα νησιά της, είναι κατά 25% ακριβότερες».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων οφείλονται κυρίως στο αυξημένο κόστος για το προσωπικό αλλά και στην αυξημένη τιμή της κηροζίνης. Ταυτόχρονα, συνολικά η τουριστική βιομηχανία έχει αλλάξει συγκριτικά με την εικόνα που εμφάνιζε πριν από τον κορωνοϊό.
Πού μπορούν όμως να ταξιδέψουν φθηνά φέτος οι Γερμανοί ταξιδιώτες; Η tagesschau.de παρατηρεί: «Αν θέλετε να ταξιδέψετε οικονομικά φέτος, θα πρέπει να αναζητήσετε στοχευμένα ασυνήθιστους ταξιδιωτικούς προορισμούς που βρίσκονται πέρα από τις τάσεις της μόδας. Οι διακοπές στη μακρινή Ζανζιβάρη, στο Μεξικό ή στην Κούβα μπορεί αυτή τη στιγμή να είναι φθηνότερες από ό,τι οι διακοπές στους κλασικούς μεσογειακούς προορισμούς».
Γερμανικό ταξίδι στον μαγευτικό Πόρο και τον Αργοσαρωνικό
Εκτενές ταξιδιωτικό ρεπορτάζ για τη μοναδική εμπειρία ενός ταξιδιού με ιστιοπλοϊκό στα νησιά του Αργοαρωνικού κόλπου, τη «γαλάζια λίμνη της Αθήνας», παρουσιάζει η εφημερίδα του Αμβούργου Hamburger Abendblatt. Ακολουθεί το ταξίδι με το σκάφος «Φανή» του Μπερντ Γιούνγκε, ενός Γερμανού ιστιοπλόου από τη μικρή γερμανική πόλη Μπαντ Σβάρταου της βόρειας Γερμανίας, ο οποίος μαζί με την οικογένειά του ξεκινά από την μαρίνα του Αλίμου για μια βόλτα στα κοντινά νησιά, με πρώτη στάση στον Πόρο, 30 ναυτικά μίλια από την Αττική.
«Ακόμη και αστέρες του Χόλιγουντ όπως η Γκρέτα Γκάρμπο ή ο Αμερικανός συγγραφέας Χένρι Μίλερ, που πέρασε σχεδόν εννέα μήνες εδώ, μαγεύτηκαν από το νησί. Όπως τα περισσότερα νησιά του Aργοσαρωνικού, ο Πόρος είναι ηφαιστειακής προέλευσης. Στη γειτονική χερσόνησο των Μεθάνων μπορεί κανείς να επισκεφτεί τον κατάφυτο ηφαιστειακό κρατήρα», αναφέρει το ρεπορτάζ.
«Ο Πόρος δεν είναι σε καμία περίπτωση ένας ‘μυστικός’ τουριστικός προορισμός. Ωστόσο, τόσο ο Πόρος όσο και τα υπόλοιπα νησιά του Αργοσαρωνικού δεν έχουν τόσο κόσμο όσο η Κρήτη, η Ρόδος, η Σαντορίνη ή η Μύκονος. Κι αυτό διότι είναι δύσκολα προσβάσιμα χωρίς πλοίο ή σκάφος».
Το ρεπορτάζ αναφέρει επίσης ότι η περιοχή είναι ιδανική για τους λάτρεις της ιστιοπλοϊας γιατί «προστατεύεται καλά από τους ισχυρούς ανέμους, τόσο από την ηπειρωτική Ελλάδα όσο και από τα βουνά της Πελοποννήσου. Όταν τους καλοκαιρινούς μήνες πνέουν στο Αιγαίο μελτέμια, στα νησιά του Αργοσαρωνικού επικρατεί κυρίως ησυχία».
Από εκεί ο Μπερντ Γιούνγκε, προσπερνά την πανέμορφη αλλά κοσμοπολίτικη Ύδρακαι επιλέγει ως επόμενη στάση το επίσης ήσυχο Αγκίστρι με τα «σμαραγδένια νερά» και τη «μυρωδιά πεύκου που φτάνει από την ακτή». Και το ειδυλλιακό ταξίδι συνεχίζεται δύο μέρες αργότερα, βάζοντας πλώρη προς την Παλαιά Επίδαυρο στις ακτές της Πελοποννήσου, όπου δέκα χιλιόμετρα από το λιμάνι βρίσκεται ένας από τους σημαντικότερους αρχαιοελληνικούς τόπους λατρείας, που αποτελεί ταυτόχρονα και Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρορονομιάς της Unesco.