Τέμπη: Μυστήριο για τα δύο βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας που «εξαϋλώθηκαν» - Τι "κρύβουν" οι υψηλές αποζημιώσεις για τα θύματα;
Κρύβουν κάτι οι «γενναίες» αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων; – Πρόκληση στη μνήμη τους οι τυμπανοκρουσίες της ανακοίνωσης των Ιταλών
Αν και έχουν περάσει ήδη πάνω από δύο εβδομάδες από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, πειστικές εξηγήσεις για το τι προκάλεσε το πύρινο «μανιτάρι» τη μοιραία νύχτα τις 28ης Φεβρουαρίου , δεν έχουν δοθεί.
Αντίθετα διατυπώνονται διάφορα σενάρια που έχουν σχέση με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας τα οποία φθάνουν μέχρι και τα όρια θεωριών «συνωμοσίας».
Χθες τηλεοπτικό κανάλι μετέδωσε πληροφορίες για εγκαύματα στα σώματα πυροσβεστών που πήραν μέρος στην επιχείρηση διάσωσης επιβατών εκείνα τα πρώτα λεπτά, παρά τις ειδικές στολές που φορούσαν, που κάνουν πιο επιτακτική την επίλυση του μυστηρίου.
Έρευνα για να διαπιστωθεί τι προκάλεσε την ισχυρότατη έκρηξη, ζήτησε και ο Αλέξης Κούγιας που εκπροσωπεί τραυματίες και οικογένειες θυμάτων της εθνικής τραγωδίας.
Σύμφωνα με τον γνωστό ποινικολόγο το φορτίο σε δύο πλατφόρμες που υπήρχαν πίσω από τις μηχανές δεν έχει εντοπιστεί, με τον Αλέξη Κούγια να ζητάει από την εταιρεία να ξεκαθαρίσει τι μετέφεραν αυτά τα βαγόνια.
Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι μέχρι σήμερα η Hellenic Train, δεν έχει ανακοινώσει – γιατί ; – τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία.
Από το μοιραίο Intercity 62 που είχε 8 βαγόνια διασώθηκαν τα 5.
Τα δύο πρώτα βαγόνια εξαϋλώθηκαν εντελώς, ενώ από το τρίτο βαγόνι έμεινε μόνο το μισό.
Οι λαμαρίνες τους έλιωσαν σε θερμοκρασίες 1.300 βαθμών Κελσίου και παρέσυραν στον θάνατο ακαριαία δεκάδες επιβάτες.
Όσοι επιμένουν στο να ριχθεί άπλετο φως στην υπόθεση επισημαίνουν το γεγονός ότι η φωτιά μετά την έκρηξη περιορίστηκε σε ένα πολύ συγκεκριμένο σημείο και δεν επεκτάθηκε προς τα πίσω.
Πέραν του συγκεκριμένου συμβάντος που απαιτείται να διευκρινιστεί πλήρως προκειμένου να μην υπάρξουν και δικαστικές εμπλοκές η Hellenic Train έκανε κάτι που ενισχύει τον προβληματισμό.
Ανακοίνωσε ότι θα αποζημιώσει υπό μορφή αποζημίωσης τις οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας με 42.000 ευρώ και τους τραυματίες με 5.000 ευρώ.
Σύμφωνα με γνώστες των ευρωπαϊκών κανονισμών για σιδηροδρομικά δυστυχήματα οι προβλεπόμενες αντίστοιχες αποζημιώσεις περιορίζονται στο ήμισυ των ποσών που ανακοίνωσε η ιταλική εταιρία.
Εύλογο επομένως , το ερώτημα : Μεγαθυμία και …κουβαρνταλίκια ή κάτι άλλο;
Από την πλευρά μας δεν θα σχολιάσουμε τον τρόπο ανακοίνωσης.
Περιοριζόμαστε μόνο στη δήλωση της Χριστίνας Μήτσκα αδελφή της της 22χρονης Ιφιγένειας που έχασε τη ζωή της στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Η Χριστίνα, που μόλις πριν από δύο μήνες έφερε στον κόσμο το μωράκι της, φανερά συντετριμμένη, έκανε σαφές πως τα χρήματα δεν θα φέρουν πίσω την αδελφή της, ενώ εξήγησε πως μοναδική επιθυμία της οικογένειας της αδικοχαμένης κοπέλας είναι να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι για την ανείπωτη τραγωδία.
«Τα χρήματα που θα δοθούν ως αποζημίωση δεν φέρνουν πίσω την Ιφιγένεια. Τι να τα κάνουμε ; Δεν καλύπτουν το κενό. Δημόσιο, παροχές, συντάξεις, διορισμοί, όλα αυτά…φέρνουν την Ιφιγένεια πίσω; Όχι. Η μητέρα μου είναι σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Αυτό που προσπαθούν τώρα είναι να μας βουλώσουν τα στόματα με χρήματα και παροχές. Δεν θα γίνει κάτι τέτοιο!».