Καλογρίτσας: Η αρχή του τέλους για τον εργολάβο του ΣΥΡΙΖΑ

09/01/2020, 12:18
1

Mε το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου μοιάζει η είδηση ότι η Iντερμπετόν, θυγατρική του ομίλου Τιτάν κατέθεσε αίτηση πτώχευσης εναντίον της εταιρείας Τοξότης του ομίλου Καλογρίτσα.





H κατάρρευση του κ. Χρίστου Καλογρίτσα που έφτασε να διεκδικεί τηλεοπτική άδεια και να υψώνει το ανάστημά του στις κατασκευές επί ΣΥΡΙΖΑ κερδίζοντας τέσσερις από τις 8 εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος, είχε διαφανεί από την αδυναμία του να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές και να κρατήσει ζωντανές τις λιγοστές συμβάσεις που είχε αναλάβει. Στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού είχε γίνει σήριαλ η αναζήτηση των εγγυητικών, η αδυναμία εξεύρεσης των οποίων τον κήρυξε έκπτωτο από το έργο και άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για τον πολύπαθο όμιλο.





Οι πιέσεις από τους πιστωτές που έφτασαν συχνά σε πλειστηριασμούς ακινήτων, το τεράστιο χρέος στην Τράπεζα Αττικής που υπερβαίνει τα 120 εκατ. ευρώ και τα προβλήματα ρευστότητας του ομίλου καθιστούν πλέον την τεχνική εταιρεία ένα προβληματικό όμιλο που μόνο ένα θαύμα θα μπορούσε να σώσει.





Η Τοξότης έχει χάσει από καιρό την επιρροή της στην αγορά αλλά και έναν από τους βασικούς της πελάτες που ήταν ο ΔΕΔΔΗΕ. Προ διετίας, η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη και από τις εργολαβίες της θυγατρικής της ΔΕΗ, που της πρόσφεραν ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο έργων συνολικής αξίας περίπου 100 εκ. ευρώ. Μεγάλες δυσκολίες αντιμετώπισε η τεχνική εταιρεία και σε άλλα μικρότερης κλίμακας έργα για τα οποία υπήρξε στο παρελθόν, συμφωνία με άλλους εργολάβους για να ολοκληρωθούν.





Τα προβλήματα για την Τοξότης δημιουργούν μεγάλες αβεβαιότητες και για τους εργαζομένους, οι οποίοι διεκδικούν οφειλές ύψους 4 εκατ. ευρώ.





Υπενθυμίζεται ότι οι εργολαβίες του ομίλου Καλογρίτσα γέννησαν και έναν από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους του υπουργείου Υποδομών που είναι η διαχείριση του διαγωνισμού για το Πάτρα-Πύργος.





Ο υπουργός Κώστας Καραμανλής επιδιώκει το τελευταίο διάστημα να αποσπάσει την έγκριση της ΕΕ για την συνέχιση του έργου ως τμήμα της Ολυμπίας Οδού καθώς στην κυβέρνηση θεωρούν μονόδρομο, για να προχωρήσει το έργο, χωρίς άλλους εκτροχιασμούς. Η Κομισιόν όμως δεν έχει ανάψει ακόμη το πράσινο φως και αυτό ενισχύει τον προβληματισμό αλλά και τις μεγάλες αβεβαιότητες για την τύχη του έργου.