Απούλητα ρούχα αξίας 4,3 δισ. δολ. έχει η Η&Μ
Στη βιομηχανία της μόδας, όπου η αλλαγή των τάσεων είναι ταχύτατη και η κατανάλωση στρέφεται ολοένα και περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ακόμη και ένας μικρός όγκος με απούλητα ρούχα μπορεί να θορυβήσει τις εταιρείες και τους επενδυτές τους. Πόσο μάλλον η συσσώρευση αποθεμάτων 4,3 δισ. δολαρίων σε ρούχα, αντανακλώντας ένα μεγάλο πρόβλημα για την παγκόσμια αλυσίδα καταστημάτων H&M.
Τα πρώτα σημάδια της συσσώρευσης αποθεμάτων από απούλητα ρούχα άρχισαν να γίνονται αισθητά το 2017. Τότε ανακοινώθηκε απρόσμενη πτώση των πωλήσεων. Ηταν η πρώτη φορά που συνέβη κάτι τέτοιο τα τελευταία 20 χρόνια. Στην έκθεση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2018, η Η&Μ προβλημάτισε τους επενδυτές για το αν θα καταφέρει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τους ανταγωνιστές και να προσαρμοστεί στις νέες καταναλωτικές τάσεις της αγοράς.
Τα κέρδη προ φόρων της Η&Μ υποχώρησαν κατά 60% το α΄ τρίμηνο του 2018, εν σχέσει με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ οι πωλήσεις έπεσαν περίπου κατά 1,5%, αντίστοιχα. Η συσσώρευση απούλητων ρούχων της Η&Μ αντικατοπτρίζει την κακή διαχείριση των αποθεμάτων και την αύξηση των προσφορών σε πολύ χαμηλές τιμές, διώχνοντας τους πιστούς πελάτες της αλυσίδας. Στις αρχές του 2018, η διοίκηση δέχτηκε σκληρή κριτική, διότι κυκλοφόρησε μια φωτογραφία από διαφημιστική εκστρατεία, που έδειχνε ένα παιδί αφροαμερικανικής καταγωγής να φοράει ένα μπλουζάκι με το σύνθημα «Coolest monkey in the jungle». Η σουηδική εταιρεία μαζί με άλλες πολυεθνικές ρούχων προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στον σκληρό ανταγωνισμό από τον κολοσσό ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ. Η Inditex, μητρική της Zara, έχει καταφέρει να προσαρμοστεί καλύτερα στην ψηφιακή εποχή.