H Mercedes ξεκίνησε τις δοκιμές αυτόνομης οδήγησης
Το διάσημο αστέρι της Mercedes λάμπει πλέον πιο φωτεινό από ποτέ στον τομέα της εξελισσόμενης αυτόνομης οδήγησης.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, λοιπόν, είναι η πρώτη στον κόσμο που λαμβάνει έγκριση για χρήση συστήματος αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 σε δημόσιους δρόμους.
Η άδεια αυτή δόθηκε από την Πολιτεία της Νεβάδα, η οποία είναι η πρώτη που επιβεβαίωσε τη συμμόρφωση του συστήματος αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 με τους κρατικούς κανονισμούς των Η.Π.Α.
Ο λόγος για το πρωτοποριακό σύστημα Drive Pilot της Mercedes, το οποίο ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό των ναυαρχίδων S-Class και EQS. Αμφότερες θα αρχίσουν να παραδίδονται με το καινοτόμο σύστημα Drive Pilot στους πελάτες το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε, όμως, ότι δεν μιλάμε για ένα σύστημα που επιτρέπει στο όχημα να κινηθεί πλήρως αυτόνομα. Η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 επιβάλλει την παρουσία οδηγού πίσω από το τιμόνι, ενώ θα πρέπει να είναι σε ετοιμότητα να αναλάβει τα ινία ανά πάσα στιγμή, αν του ζητηθεί από το σύστημα.
Η χρήση του Drive Pilot με ταχύτητα έως 64 χλμ./ώρα θα είναι εφικτή σε κατάλληλα τμήματα αυτοκινητόδρομων και όπου υπάρχει πυκνή κυκλοφορία οχημάτων.
Η ενεργοποίηση του Drive Pilot γίνεται μέσω δύο κουμπιών που έχουν ενσωματωθεί αριστερά και δεξιά στη στεφάνη του τιμονιού. Όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες, το σύστημα υποδεικνύει τη διαθεσιμότητα του με φωτεινές ενδείξεις στα κουμπιά ελέγχου.
Με την ενεργοποίησή του αυξομειώνεται αυτόματα η ταχύτητα και η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενώ η Mercedes παραμένει εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.
Παράλληλα το σύστημα αντιδρά σε απροσδόκητες καταστάσεις κυκλοφορίας και τις χειρίζεται ανεξάρτητα, π.χ. με ελιγμούς αποφυγής εντός της λωρίδας ή με ελιγμούς πέδησης.
Οι S-Class και EQS με το σύστημα Drive Pilot διαθέτουν για τη λειτουργία του πρόσθετους αισθητήρες, LiDAR, κάμερα στο πίσω παράθυρο, μικρόφωνα για την ανίχνευση σειρήνων οχημάτων έκτακτης ανάγκης και αισθητήρα υγρασίας δρόμου στον θόλο του τροχού.
Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν ανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος όταν του ζητηθεί από το Drive Pilot π.χ. λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας, το σύστημα φρενάρει το όχημα μέχρι που το ακινητοποιεί, ενώ ανάβουν τα αλάρμ.
Στη συνέχεα ενεργοποιείται το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης της Mercedes και οι πόρτες ξεκλειδώνουν για να κάνουν το εσωτερικό προσβάσιμο.