Τι «κληρώνει» για την Αττική οδό: Η απρόβλεπτη Macquarie, το δίδυμο Χόλτερμαν – Βαρδινογιάννη, η επιθετική τριανδρία της Ιντρακάτ, η δυναμική Περιστέρη, η αποχώρηση της First και η έκπληξη Μυτιληναίου αν δεν αποφασίσει για την πρόταση η Vinci!
Πυρετωδώς εργάζονται οι υποψήφιες κοινοπραξίες για το Χρυσόμαλλο Δέρας των Παραχωρήσεων που προσφέρει ατελείωτη και πολύτιμη ρευστότητα, σε μια εποχή που οι τράπεζες έχουν στεγνώσει από εγγυητικές προς τους εργολάβους!
Αναφορικά με τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής οδού, για τον οποίο οι ισχυροί παίκτες των κατασκευών και όχι μόνο εργάζονται πυρετωδώς, στις 17 Ιουλίου, δηλαδή την ερχόμενη Δευτέρα, αναμένεται η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από τους υποψήφιους, τα σχήματα των οποίων μέχρι τώρα άλλαξαν αρκετές φορές και είναι πιθανόν να αλλάξουν και πάλι μέχρι την κατάθεση των προσφορών, καθώς οι σχετικές ζυμώσεις συνεχίζονται στο παρασκήνιο μέχρι και την τελευταία στιγμή.
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό asset του Δημοσίου, το οποίο αφήνει μεγάλα ποσά στο ίδιο, αλλά και μεγάλα, άκοπα πλέον ουσιαστικά κέρδη για το όποιο ανάδοχο σχήμα προκριθεί τελικά.
Πρόκειται για μια ατελείωτη παροχή ρευστότητας, σε μια χρονική στιγμή μάλιστα που το cash έχει μεγάλη αξία καθώς το τραπεζικό σύστημα έχει στεγνώσει από εγγυητικές προς τους εργολάβους!
Η μάχη όλο αυτό το διάστημα ήταν ιδιαίτερα σκληρή μεταξύ των μεγάλων εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων, ιδίως έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα σχήματα, μετά τις ανακατατάξεις που επέφερε ο μετασχηματισμός του Ελλάκτωρα που έχει ισχυρό συνέταιρο την οικογένεια Βαρδινογιάννη και κατεβαίνει στον διαγωνισμό με την Αβαξ και την γαλλική Meridiam, όπως είχαμε αποκαλύψει μετά την αποχώρηση της επίσης γαλλικής Ardian!
Η ανάδειξη της Ιντρακάτ (που κατεβαίνει με την πορτογαλική Brisa) από τη στιγμή που πέρασε στα χέρια Εξάρχου- Μπάκου- Καυμενάκη σε ισχυρό πλέον παίκτη, μετά και την απόκτηση του Άκτωρα, την χρίζει αναμφίβολα ως ένα από τα μεγάλα φαβορί!
Από την άλλη πλευρά, ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την πολλαπλή παρουσία, επίσης παίζει δυνατά, μολονότι έχει αποχωρήσει από το κοινοπρακτικό σχήμα η αυστραλιανή First και ενώ ακόμη δεν έχει «κλείσει» οριστικά το deal της Τέρνα Ενεργειακής που θα προσέδιδε στον Γ. Περιστέρη μια σημαντική πρόσθετη ρευστότητα για την Αττική οδό!
Και ο όμιλος Μυτιληναίου εγγράφει υποθήκες για την ανάληψη του έργου, ο οποίος κατεβαίνει με την «συντηρητική» Vinci!
Οι Γάλλοι ως γνωστόν χιλιοκοσκινίζουν κάθε οικονομική πρόταση που υποβάλουν και συνήθως κινούνται σε χαμηλά επίπεδα!
Η προσωπική άποψη της στήλης είναι πως αν ο Μυτιληναίος «ελέγχει» την κοινοπραξία τότε θα χτύπησαν ψηλά την Αττική οδό κάνοντας την υπέρβαση! Γιατί θέλει να παίξει δυνατά στις παταχωρήσεις και η συγκεκριμένη είναι η κορυφαία! Αν όμως το τίμημα το καθορίσει η Vinci τότε το σχήμα δεν θα έχει τύχη!
Και φυσικά υπάρχει ο απρόβλεπτος παράγων Macquarie που κατεβαίνει με τον όμιλο Κοπελούζου και δυνητικά θα μπορούσε να τινάξει την μπάνκα στον αέρα!
Σκεφτείτε μόνο ότι για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, χωρίς παρέμβαση στο μάνατζμεντ έδωσε το ιλιγγιώδες ποσόν των 2,1 δισ. ευρώ!
Για την Αττική οδό, την Χρυσοτόκο Όρνιθα των Παραχωρήσεων πόσα θα δώσει; 2,5 δισ; Ή ακόμη παραπάνω;
Καθώς είναι προφανές πέραν πάσης αμφιβολίας ότι από τη στιγμή που η παραχώρηση της Εγνατίας οδού στον όμιλο Περιστέρη έφτασε το 1,5 δισ., οποιοδήποτε τίμημα κάτω των 2,2 δισ. ευρώ για την Αττική οδό θα θεωρηθεί παταγώδης αποτυχία!
Και η κυβέρνηση φέρεται να έχει θέσει ήδη το συγκεκριμένο ποσόν ως την βάση για να θεωρηθεί επιτυχημένη η διαγωνιστική διαδικασία!
Ειδικά στην παρούσα φάση που υφίσταται ισχυρή κυβέρνηση, έχει εκλείψει ο παράγων του πολιτικού ρίσκου και η χώρα βρίσκεται ένα βήμα πριν την Επενδυτική βαθμίδα, με το χρηματιστήριο να καλπάζει και να βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα περίπου των τελευταίων 10 χρόνων!