Σε συνάντηση Μητσοτάκη – Πολίτη μετά τις εκλογές της 25ης Ιουνίου θα κριθεί αν θα δοθεί παράταση ή όχι στον διαγωνισμό της Αττικής οδού! 3 σχήματα ζήτησαν να πάει 15 μέρες πίσω
Ο διαγωνισμός που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και ένα χρόνο, σέρνεται ανεξήγητα! Πιθανό να δοθεί παράταση ενός ή και δύο χρόνων στην υφιστάμενη κοινοπραξία, η σύμβαση της οποίας λήγει τον Οκτώβριο 2024!
Μετά τις εκλογές της 25ης Ιουνίου και αφού έχει εκλεγεί αυτοδύναμη κυβέρνηση, θα καθοριστεί η τελική ακριβής ημερομηνία που θα διενεργηθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, σε σχετική συνάντηση που πραγματοποιηθεί μεταξύ του Δ. Πολίτη του ΤΑΙΠΕΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη!
Σημειώνεται ότι την ώρα τούτη πραγματοποιείται κύκλος επαφών μεταξύ του ισχυρού άνδρα του ΤΑΙΠΕΔ και εργολάβων υποψηφίων για την παραχώρηση!
Την ώρα τούτη, μετά από πλήθος ανεξήγητων καθυστερήσεων, ένας διαγωνισμός που έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί εδώ και έναν χρόνο, ακόμη σέρνεται, μολονότι έχει ορισθεί ως ημερομηνία υποβολής των προσφορών η 10η Ιουλίου!
Μια ημερομηνία υπό αίρεση, καθώς 3 εργοληπτικά κοινοπρακτικά σχήματα ζήτησαν περαιτέρω παράταση προκειμένου να μελετήσουν εκτενώς το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης, το οποίο τους παραδόθηκε προ ημερών!
Και στο ΤΑΙΠΕΔ σκέφτονται αν θα πρέπει να δώσουν μια νέα παράταση 15 ημερών, ωστόσο η τελική απόφαση για το αν υπάρξει παράταση ή όχι θα κριθεί στη συνάντηση Πολίτη – Μητσοτάκη, δεδομένου ότι ο πρωθυπουργός έχει επιδείξει προσωπικό ενδιαφέρον για την έκβαση των παραχωρήσεων, όπως άλλωστε συνέβη πρόσφατα με την υπόθεση της παραχώρησης του ΒΟΑΚ!
Το ζήτημα που εγείρεται επί της ουσίας δεν είναι η τυχόν παράταση των 15 ημερών για τον διαγωνισμό, αλλά το ότι η υπάρχουσα σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και όπως πάμε βάσει των απίστευτων καθυστερήσεων, η Πολιτεία θα αναγκαστεί να δώσει νέα παράταση ενός ή και δύο χρόνων στην παραχωρησιούχο κοινοπραξία, μέχρις ότου ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία και εκδικαστούν οι τυχόν ενστάσεις που θα προκύψουν από τα 7 σχήματα που θα μείνουν εκτός νυμφώνος!
Επίσης στο τέλος της ημέρας θα πρέπει να συνεκτιμηθεί το ύψος του τιμήματος, για να αποφασιστεί αν ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί ή θα κηρυχθεί άγονος!
Με δεδομένο ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την παραχώρηση της Εγνατίας οδού έδωσε τίμημα ύψους 1,5 δις. ευρώ, είναι προφανές ότι για την Αττική οδό ένα τίμημα για να γίνει αποδεκτό και να θεωρηθεί εύλογο, θα πρέπει να κινείται στα επίπεδα των 2,2 δις. ευρώ!
Οι υποψήφιοι είναι 8 και με βάση τα δεδομένα καθενός εξ αυτών, πρώτο φαβορί θεωρείται η Macquarie με τον όμιλο Κοπελούζου και ακολουθούν οι κοινοπραξίες ΓΕΚ Τέρνα – First, Ελλάκτωρ- Αβαξ – Meridiam και Ιντρακάτ – Brisa!