Έφτασε η ώρα της Αττικής οδού!
Επιταχύνεται ο διαγωνισμός , κανονικά στις 10 Ιουλίου οι προσφορές!
Η μεγάλη νίκη του Κυριάκου Μητσοτάκη που συνιστά θρίαμβο της πολιτικής του γραμμής επιταχύνει τις διαγωνιστικές διαδικασίες και τους σχεδιασμούς που είχαν τεθεί επί χάρτου, με πρώτη και κυρίαρχη την Αττική οδό, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της οποίας θα πραγματοποιηθεί κανονικά στις 10 Ιουλίου όταν και θα υποβληθούν οι οικονομικές προσφορές!
Ανώτατο στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ, μιλώντας στη στήλη ήταν κατηγορηματικό ότι η γραμμή άνωθεν είναι να γίνει ο διαγωνισμός στην ώρα του χωρίς νέες παρατάσεις, κάτι που επιβοηθάται από τη συμπλήρωση – οριστικοποίηση των υποψηφίων σχημάτων! Η Ιντρακάτ και επισήμως εντάχθηκε στο σχήμα της πορτογαλικής Brisa, ενώ Ελλάκτωρ – Αβαξ αντικαθιστούν την αποχωρήσασα Ardian με την επίσης γαλλική Meridiam που συμμετέχει με την Αβαξ στον ΒΟΑΚ!
Παράλληλα στο επιτελείο Μητσοτάκη θεωρούν ότι τώρα, μετά τον εκλογικό θρίαμβο, είναι η κατάλληλη στιγμή να προχωρήσει η Αττική οδός, καθώς οι πιέσεις των συμφερόντων για νέα παράταση της διαδικασίας ευλόγως θα αμβλυνθούν, ενώ ο Κυρ. Μητσοτάκης αισθάνεται και είναι τόσο ισχυρός που δεν πρόκειται να υπαναχωρήσει σε οποιοδήποτε αίτημα – απαίτηση πάσης φύσης μεγαλοεπιχειρηματιών!
Το γεγονός πάντως είναι πως η αυστραλιανή Macquarie που κατεβαίνει μαζί με τον Όμιλο Κοπελούζου, ζητάει «εδώ και τώρα» να γίνει ο διαγωνισμός και να τηρηθεί επιτέλους το κυβερνητικό χρονοδιάγραμμα!
Η Macquarie αποτελεί άλλωστε και το πρώτο ίσως φαβορί, καθώς θεωρείται απρόβλεπτη σε πλειοδοτικούς διαγωνισμούς, όπου συνήθως σπάει τα κοντέρ, όπως συνέβη και με τον ΔΕΔΔΗΕ για την απόκτηση του 49% του οποίου έριξε το ποσόν μαμούθ των 2,1 δις. στο τραπέζι!
Τα άλλα δυο μεγάλα φαβορί είναι το σχήμα Ελλάκτωρ (Ολλανδός- Βαρδινογιάννης) – Αβαξ- Meridiam, που πιθανόν να συνεργαστεί με την κοινοπραξία της Ιντρακάτ (που κατεβαίνει όπως προαναφέραμε με την πορτογαλική Brisa) και η ΓΕΚ Τέρνα – First, που την ώρα τούτη ολοκληρώνουν το μεταξύ τους deal για την Τέρνα Ενεργειακή!