Αποκάλυψη: Η Jumbo κάνει «έφοδο» στην αγορά των σουπερμάρκετ – Πώς ο Απόστολος Βακάκης διεκδικεί «ζωτικό χώρο» και μερίδιο σε τζίρους δισ. ευρώ!
Το αφεντικό της Jumbo έχει θέσει ως βασικό του στόχο να μετεξελίξει το δίκτυο των καταστημάτων της σε ευθύ ανταγωνιστή των σουπερμάρκετ - Η ολοκλήρωση της στροφής ως προς τους προμηθευτές της!
Γράφει ο Βασίλης Κατσαρός
Στην πώληση παγωτών επεκτάθηκε τις τελευταίες εβδομάδες η Jumbo, κάνοντας περισσότερο εμφανές ότι ο Απόστολος Βακάκης έχει θέσει ως βασικό του στόχο να μετεξελίξει το δίκτυο των καταστημάτων της γνωστής αλυσίδας σε ευθύ ανταγωνιστή των σούπερ μάρκετ.
Πρόκειται για ιδέα που για χρόνια, «δούλευε» στο μυαλό του ο αεικίνητος επιχειρηματίας.
Αυτό δείχνει και ο σχεδιασμός των καταστημάτων της Jumbo, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Τα περισσότερα εξ αυτών, βρίσκονται σε προνομιακές περιοχές, γειτνιάζουν με υπερκαταστήματα αλυσίδων σούπερ μάρκετ και συνήθως οι επισκέπτες των δεύτερων «περνούν» από το Jumbo, πριν ή μετά την αγορά των τροφίμων της οικογένειας για την εβδομάδα.
Η διοίκηση της Jumbo, διαπίστωσε τη «σύμπτωση» και σκέφθηκε να την αξιοποιήσει.
Στην αρχή έβαλε στα καταστήματα ορισμένα σνακ.
Επειδή η ιδέα «έπιασε», άλλωστε τα σημεία πώλησης των σνακ τοποθετήθηκαν έξυπνα λίγο πριν τα ταμεία, η επέκταση ήλθε κατά την περίοδο του κορονοϊού και των απαγορεύσεων.
Έτσι τοποθετήθηκαν προϊόντα αρτοποιίας, σοκολάτες, αναψυκτικά και ο διαθέσιμος χώρος για την πώλησή τους αυξήθηκε καταλαμβάνοντας μέχρι και το 20% της επιφάνειας των καταστημάτων.
Τελευταίο βήμα, η τοποθέτηση ψυγείων για την πώληση παγωτών.
Σήμερα κανείς μπορεί να υποστηρίξει ότι η αλυσίδα Jumbo διαθέτει στους κωδικούς των καταστημάτων της όλα σχεδόν τα προϊόντα που διατίθενται από τα υπερ – μάρκετ με εξαίρεση τα οπωροπωλεία και τα ψυγεία για κρέατα – ψάρια – τυριά -αλλαντικά.
Εξαιρείται και η πώληση αλκοολούχων ποτών η οποία κατά πάσα πιθανότητα έχει αποκλειστεί από τον ίδιο τον κ. Βακάκη εξαιτίας του γεγονότος ότι τα Jumbo έχουν ιστορικά συνδεθεί με την πώληση των παιδικών παιχνιδιών.
Σημειώνεται ότι η Jumbo τους τελευταίους μήνες ολοκλήρωσε την μεγάλη στροφή της, ως προς τους προμηθευτές της.
Έχει πάψει πλέον να εξαρτάται από την αγορά της Κίνας και έχει διαφοροποιήσει σημαντικά την γκάμα των αγορών της.
Ένα μεγάλο μέρος των προϊόντων που διαθέτει εισάγεται από άλλες χώρες μεταξύ των οποίων την Ινδία και την Τουρκία οι οποίες προσφέρουν στα είδη σπιτιού και οικιακής φροντίδας ποικιλία ποιοτικών προϊόντων.
Σημειώνεται ότι η αγορά της Ινδίας είναι μεταξύ των βασικών προμηθευτών των αλυσίδων καταστημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ως προς τα οικονομικά μεγέθη ο όμιλος Jumbo που εκτός από την Ελλάδα διαθέτει παρουσία σε όλη την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Κύπρου ( δέκα χώρες ) προβλέπει για φέτος αύξηση των πωλήσεων κατά 15% φέτος, την οποία αποδίδει στο άνοιγμα νέου υπερ-καταστήματος στη Ρουμανία και ενός υπερ- καταστήματος στην Κύπρο καθώς και η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία, αλλά και στη μείωση των ναύλων, που βοηθά στην υπεράσπιση του μικτού περιθωρίου.
Επίσης, αναμένει ότι το μικτό περιθώριο κατά το 2023 ενδέχεται να διαμορφωθεί στο 54% περίπου, ενώ εάν επιβεβαιωθεί η εκτιμώμενη πρόβλεψη των πωλήσεων, τα κέρδη του Ομίλου εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ 270 εκατ. ευρώ και 275 εκατ. ευρώ το 2023.
Η εταιρεία σημειώνει βέβαια ότι δεδομένων των συνθηκών είναι δύσκολη η πρόβλεψη της καταναλωτικής συμπεριφοράς το δεύτερο εξάμηνο φέτος.