Οι 3+1 «νέοι παίκτες», που «μπαίνουν σφήνα» στα 2 φαβορί, οι ανατροπές, οι εκπλήξεις και οι αλλαγές συσχετισμών δυνάμεων στην Αττική οδό – Στο ΤΑΙΠΕΔ ακόμη «μαδάνε μαργαρίτες»…
Ο Κοπελούζος, ο Μυτιληναίος, η Ιντρακάτ και η επιθετική επιστροφή της Macquarie που μέσα από τη συμμετοχή της στην εξαγορά της Τέρνα Ενεργειακής υποδηλώνει το ενδιαφέρον της για επενδύσεις στην Ελλάδα!
Για την υπόθεση του διαγωνισμού για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού, όπου η υπάρχουσα σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024, σας κρατάμε ενήμερους από την αρχή της σχετικής διαδικασίας! Και δυστυχώς όλα εξελίσσονται όπως από την αρχή προβλέψαμε και διαγνώσαμε!
Αργά, πολύ αργά, απελπιστικά αργά!
Το ΤΑΙΠΕΔ σε ένα ρεσιτάλ πρωτοφανούς ανικανότητας και ευθυνοφοβίας ήταν έτοιμο ακόμη και να οδηγήσει σε ναυάγιο των διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης, ζητώντας επί της ουσίας την παράταση της υπάρχουσας σύμβασης για 1-2 χρόνια έως ότου ωριμάσουν οι συνθήκες και αποκατασταθεί η ισορροπία στην αγορά, που την ώρα τούτη κινείται εν μέσω ενεργειακής κρίσης, υψηλών επιτοκίων, ακρίβειας, πληθωρισμού, αύξησης του κόστους του χρήματος και γεωπολιτικών απειλών τόσο όσον αφορά το Ουκρανικό, όσο και τα ελληνοτουρκικά!
Χρειάσθηκε να παρέμβει το Μέγαρο Μαξίμου για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και να ξυπνήσει το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο εξακολουθεί να φοβάται ότι η προεκλογική περίοδος θα οδηγήσει μοιραία πιο πίσω την διαγωνιστική διαδικασία, που θεωρητικά έχει προσδιορισθεί για τα τέλη Φεβρουαρίου- αρχές Μαρτίου, ενώ την δημοσιοποίηση της προκήρυξης ακολουθούν παρατηρήσεις και ενστάσεις 6 εβδομάδων, με έγκυρους κύκλους να υποστηρίζουν ότι η σχετική διαδικασία θα κρατήσει πιο πολύ και ότι υπάρχουν πολλά conflicts που θα πρέπει να διευκρινιστούν και να ξεκαθαριστούν! Προεξοφλώντας ουσιαστικά νέες καθυστερήσεις…
Την ίδια ώρα πάντως «νέοι παίκτες» έχουν εμφανιστεί ως ισχυροί και αξιόπιστοι υποψήφιοι που «απειλούν» ευθέως την πρωτοκαθεδρία των υφιστάμενων δυνάμεων του κατασκευαστικού κλάδου και επί της ουσίας «μπαίνουν σφήνα» στα δυο ακλόνητα φαβορί, τους ομίλους του Ελλάκτωρα και της ΓΕΚ Τέρνα!
Με βάση τα όσα διαδραματίζονταν σε προσκήνιο και παρασκήνιο, την ώρα τούτη στο κάδρο ως πολύ δυνατοί υποψήφιοι έχουν μπει:
-Πρώτον, ο όμιλος Κοπελούζου, σε κοινοπραξία με την Macquarie, ένα εκ των κορυφαίων funds του πλανήτη με απίστευτη ρευστότητα και επιθετική συμπεριφορά στις κινήσεις της όπως άλλωστε έχει καταδειχθεί στην υπόθεση της απόκτησης του 49% του ΔΕΔΔΗΕ από την ΔΕΗ αντί του ιλιγγιώδους ποσού των 2,1 δις. ευρώ!
Εκείνο ωστόσο που έχει ακόμη πιο μεγάλη σημειολογία είναι ότι η Macquarie συμμετέχει την ώρα τούτη ισομερώς με την First στην εξαγορά της Τέρνα Ενεργειακής, γεγονός που σηματοδοτεί μια θορυβώδη επιστροφή και υποδηλώνει το συνεχές ενδιαφέρον της για επενδύσεις στην Ελλάδα, τόσο στον τομέα της Ενέργειας όπου χτίζει θέση, όσο και στις υποδομές!
-Δεύτερον ο όμιλος Μυτιληναίου που μέσα από τον μετασχηματισμό του, την έλευση νέων ισχυρών μετόχων όπως η Fairfax που συμμετέχει στην Eurobank και με το βλέμμα στραμμένο στις αγορές του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης, δημιουργεί την Μυτιληναίος Παραχωρήσεων και ποντάρει – επενδύει σε άλλη βάση πλέον και στην διεκδίκηση της Αττικής οδού, εντείνοντας τον ανταγωνισμό και ανεβάζοντας τον πήχη!
-Τρίτον ο όμιλος Ιντρακάτ, που συμμετέχει με ποσοστό 30% (!!!) στην κοινοπραξία με την πορτογαλική Brisa γεγονός που στην πράξη σημαίνει ότι η τριανδρία Εξάρχου- Μπάκου – Καυμενάκη που μέχρι σήμερα έχει λειτουργήσει πολύ επιθετικά και αποφασιστικά σε όλα τα projects που έχει εμπλακεί, φέρεται διατεθημένη να βάλει και πάλι πολύ χοντρά το χέρι στην τσέπη και να χτυπήσει το «Χρυσόμαλλον Δέρας» των παραχωρήσεων!
Την ίδια στιγμή που οι εν λόγω 3+1 ισχυροί παίκτες έχουν μπει για τα καλά στο κάδρο της διεκδίκησης της Αττικής οδού, οι πληροφορίες λένε πως βρίσκονται σε εξέλιξη ανατροπές, εκπλήξεις και αλλαγές συσχετισμών δυνάμεων, στο βαθμό που πλέον να πιθανολογείται η διαμόρφωση και νέων ισχυρών σχημάτων, μέσα από συμμαχίες και προσθαφαιρέσεις στις υπάρχουσες 8 υποψήφιες κοινοπραξίες!
Σε απλά λόγια, η κατάσταση γύρω από την υπόθεση του διαγωνισμού για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού, αρχίζει να γίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα!