Πώς ο Απόστολος Βακάκης νίκησε το καρτέλ των εφοπλιστών! - Η ριζική στροφή του Mr Jumbo στην αλλαγή προμηθευτικής αλυσίδας!
O νέος «έρωτας» του με τον Ερντογάν και τα τούρκικα πλαστικά – Γιατί τα... σώβρακα και τα πιγκάλ τουαλέτας «κατατρόπωσαν» τα κινέζικα γκάτζετ!
Ο Mr Jumbo μάλλον βρήκε τρόπο να αντισταθμίσει το υψηλό κόστος των ακριβών ναύλων από την Κίνα.
Δεν ξέρω αν ο Απόστολος Βακάκης ακόμη εξακολουθεί να είναι έξαλλος από εκτόξευση των μεταφορικών των προϊόντων από την μακρινή Κίνα , που μέχρι πρόσφατα αποτελούσαν το βαρύ «πυροβολικό» της αλυσίδας των καταστημάτων του στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά εδώ και καιρό αθόρυβα και αποτελεσματικά , βρήκε τη λύση .
Σήμερα τα ράφια των Jumbo , είναι γεμάτα.
Βέβαια , τα προϊόντα τεχνολογίας και τα άλλα … γκατζετάκια , δεν καταλαμβάνουν την πλειοψηφία των ραφιών όπως στο παρελθόν.
Τώρα τα είδη είναι πιο κοντά στις ανάγκες του ανθρώπου ( από …σώβρακα και πιζάμες , χαλιά και κιλίμια , μέχρι πιγκάλ τουαλέτας και άλλα χρειώδη ).
Ο δαιμόνιος επιχειρηματίας έχει κάνει την μεγάλη στροφή: Τα Jumbo σταδιακά άλλαξαν προσανατολισμό.
Διαθέτουν πλέον χρήσιμα προϊόντα , πολλά από τα οποία είναι τόσο φθηνά που οι πελάτες των καταστημάτων της γνωστής αλυσίδας , μπορεί να τα θεωρήσουν ως μιας χρήσεως: Να αγοράζουν δηλαδή για λίγο καιρό και στη συνέχεια τα πετάνε, πιθανόν όχι λόγω κακής ποιότητας αλλά χαμηλής τιμής !
Πως ο κ. Βακάκης έκανε την στροφή; Μόλις πριν μερικούς μήνες άρχισε η κατρακύλα της τουρκικής λίρας , είδε την ευκαιρία που φαίνεται να του βγαίνει: Έχει εξασφαλίσει την αποκλειστική συνεργασία μεγάλων τουρκικών εργοστασίων .
Θα το διαπιστώσετε αν επισκεφθείτε κάποια από αυτές τις μέρες ένα Jumbo.
Κατευθυνθείτε σε ένα διάδρομο με είδη σπιτικού πλαστικά: Θα διαπιστώσετε ότι υπάρχει πλήθος ειδών.
Προσωπική συμβουλή : Αν προτίθεστε να αγοράσετε ένα πλαστικό σκαλάκι , εξετάστε προσεκτικά αν αντέχει το βάρος σας. Εγώ αγόρασα ένα και στο πρώτο πάτημα έσπασε, μάλλον είμαι υπέρβαρος .
Σημειώνεται ότι από το 2021 ο επικεφαλής της Jumbo έχει κηρύξει εμπορικό εμπάργκο στην Ασία αφού όπως κατήγγειλε το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων υπερδεκαπλασιάστηκε (ο Βακάκης έριξε ευθύνες και στους …αδίστακτους εφοπλιστές) και έτσι κατέστη ασύμφορη η λιανική πώλησή τους, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι πλέον οι τιμές απαιτούν καταναλωτές εκατομμυριούχους.
Ο ίδιος είχε δώσει απλά παραδείγματα για όσα συμβαίνουν στην εφοδιαστική αλυσίδα των μεταφορών και των ναύλων.
Ανέφερε ότι ένα λούτρινο αρκουδάκι έχει νέα λιανική τιμή που είναι υψηλότερη έξι και επτά φορές.
Αρχικά η τιμή του ήταν στα 50 ευρώ και λίγους μήνες μετά έπρεπε να τιμολογηθεί στη λιανική στα 300 ευρώ για να καλυφθεί το κόστος μεταφοράς.
Προς επιβεβαίωση για όλα αυτά τα παράδοξα πρόσθεσε ότι η λιανική τιμή ενός γραφείου που κόστιζε στον καταναλωτή 39,99 ευρώ η νέα του τιμή διαμορφώθηκε πλέον σε 150 εκατ. ευρώ.
Έτσι προέκυψε η αλλαγή προσανατολισμού και η αγορά της Τουρκίας .