Δεν χωρεί αμφιβολία ότι Ελλάκτωρ και ΓΕΚ Τέρνα έχουν στραμμένη την προσοχή τους στην αξιοποίηση των Συμβάσεων Παραχώρησης που κατέχουν!
Και οι δύο κορυφαίοι κατασκευαστικοί και ενεργειακοί όμιλοι διαθέτουν πλήθος παραχωρήσεων οδικών αξόνων, με τον Ελλάκτωρα να διαθέτει Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, Ολυμπία οδό, Τρίπολη – Καλαμάτα, Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας και άλλες, ενώ η ΓΕΚ Τέρνα έχει υπό τον έλεγχο της μεταξύ άλλων Ιονία Οδό, Νέα Οδό (Αθηνών – Λαμίας μέχρι και το Σχηματάρι), Εγνατία οδό και Ε65!
Για να καταλαβαίνετε, τόσο ο Ελλάκτωρας όσο και η ΓΕΚ Τέρνα φέρονται να σχεδιάζουν «το μεγάλο κόλπο» με τις Παραχωρήσεις, που σε απλά λόγια σημαίνει απόσχιση του συγκεκριμένου τομέα δραστηριότητας από τον κάθε Όμιλο και αυτόνομη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο, όταν φυσικά οι συνθήκες και η συγκυρία το επιτρέψουν, ποντάροντας σε μεγάλες υπεραξίες μέσα από την προσέλκυση εκτός των άλλων και μεγάλων ξένων funds που επενδύουν στις Υποδομές!
Αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους που ο Γιώργος Περιστέρης δεν δίστασε να χτυπήσει ακόμη και με 1,5 δισ. την Εγνατία οδό, καθώς η εν λόγω παραχώρηση του οδικού άξονα εντασσόταν στον κεντρικό σχεδιασμό του για αυτόνομη είσοδο των συμβάσεων παραχώρησης στο Χρηματιστήριο!
Αυτός είναι και ο λόγος που και ο Ελλάκτωρ και η ΓΕΚ Τέρνα αναμένεται να χτυπήσουν δυνατά τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής οδού και ευλόγως θεωρούνται – και είναι- δύο από τα μεγάλα φαβορί!
Καθώς και ρευστότητα διαθέτουν, λόγω των deal με την πώληση σε Μότορ Όιλ (που έκλεισε) και Macquarie (που θα κλείσει) και πανίσχυρους μετόχους διαθέτουν (Χόλτερμαν – Βαρδινογιάννης από την μία, Ευαγγ. Μαρινάκης – Μαριάννα Λάτση από την άλλη) αλλά και με πολύ δυνατά funds έχουν συνάψει συμμαχίες (Ardian, First)!
Υπό το πρίσμα αυτό, η «σύγκρουση» για την Αττική οδό πιθανόν να οδηγήσει το τίμημα ψηλά, πάνω από τα 2 δις., όχι όμως και υψηλότερα από τα 2,4 δις. ευρώ που οι περισσότεροι, Έλληνες και ξένοι, θέτουν ως ανώτατο όριο στις μεταξύ τους συζητήσεις!
Πάντως, για να έχετε μια πλήρη εικόνα της κατάστασης, Ελλάκτωρ και ΓΕΚ Τέρνα από κοινού ελέγχουν ΟΛΕΣ σχεδόν τις Συμβάσεις Παραχώρησης!
Φανταστείτε λοιπόν η διαχείριση και λειτουργία όλων αυτών των οδικών αξόνων, συνολικά και αθροιστικά, να γινόταν από μία μόνο κοινή εταιρία!
Τι τεράστιες υπεραξίες θα προέκυπταν...