Αττική Οδός: Θα σπάσει το «κοντέρ»; Ποιοι Έλληνες και ξένα funds ενδιαφέρονται
Καθοριστικό ρόλο θα παίξουν το ύψος των διοδίων και εάν το ποσό της παραχώρησης καταβληθεί άμεσα ή τμηματικά.
Μεγάλα ονόματα επιδεικνύουν ενδιαφέρον για τον μεγάλο διαγωνισμό της παραχώρησης της Αττικής Οδού, για τον οποίο ο υπεύθυνος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Δ. Πολίτης είχε σπεύσει να προεξοφλήσει ότι, θα σπάσει όλα τα ρεκόρ ξεπερνώντας την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ (2,1 δισ. ευρώ).
Βεβαίως οι σταθερές ταμειακές ροές και τα κέρδη Ebidta σε μια 25ετή παραχώρηση είναι το δέλεαρ, ωστόσο οι ξένοι όμιλοι ενδιαφέρονται να εξασφαλίσουν υψηλές αποδόσεις καθώς δεν υπάρχουν μεγάλα έργα παραχωρήσεων στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με έγκυρες τραπεζικές πηγές η υπέρβαση του τιμήματος “δεν θα είναι τόσο εύκολη” ενώ προσθέτουν ότι λόγω του αντικειμένου ενδέχεται το όριο κατάθεσης προσφορών να λάβει μια παράταση (5 Μαΐου ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος).
Οι δυο σημαντικές παράμετροι που αναμένεται να κρίνουν και το τίμημα είναι το ύψος των διοδίων και δεύτερον εάν το τίμημα της παραχώρησης καταβληθεί άμεσα ή τμηματικά.
Ως προς το ύψος των διοδίων ο σημερινός παραχωρησιούχος κράτησε τις ισορροπίες και δεν προχώρησε σε αύξηση σε 3,9 ευρώ από 2,8 ευρώ σήμερα.
Τα μεγάλα funds υποδομών -όπως το Macquarie- τα οποία έχουν την δυνατότητα άντλησης φθηνών κεφαλαίων έχουν αποδείξει ότι μπορούν να προσφέρουν υψηλά τιμήματα καθώς θέλουν να “κλειδώσουν” αποδόσεις.
Ποιοι είναι οι υποψήφιοι – Τα σχήματα Ελλήνων-ξένων
Βεβαίως ο σημερινός παραχωρησιούχος Ελλάκτωρ – Αβαξ – Εgis αναμένεται να βρίσκεται μεταξύ των υποψηφίων ενώ ίσως δεν ήταν τυχαίες οι επαφές της Reggeborgh με τράπεζες.
Σύμφωνα με τις ίδιες τραπεζικές πηγές, μέχρι τώρα υποψήφιοι είναι το αυστραλιανό Macquarie Group το οποίο αναμένεται να κατέλθει στον διαγωνισμό σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου σε συνεργασία με συστημική τράπεζα.
Αν και εσχάτως το CVC έχει στρέψει το ενδιαφέρον του στις επενδύσεις που διαχειρίζεται δεν αποκλείεται το αμερικανικό fund να επανέλθει επίσης σε συνεργασία με ελληνική τράπεζα με την οποία έχει σταθερή συνεργασία.
Υποψήφια είναι και η ισπανική εταιρεία αυτοκινητοδρόμων Abertis, και η πορτογαλική εταιρεία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων Βrisa.
H γαλλική εταιρεία κατασκευών Vinci αναμένεται να κατέλθει στον διαγωνισμό με την Μυτιληναίος.
Από την πλευρά της Γεκ-Τέρνα η εταιρεία φέρεται να συνομιλεί με δυο ξένα funds. Ενδιαφέρον επίσης έχουν επιδείξει και η FSI, η οποία είχε κατέβει στον διαγωνισμό του ΔΕΔΔΗΕ και τώρα βρίσκεται υπό νέα ιδιοκτησία.
Η γαλλική Ardian από τον χώρο των funds υποδομών αναμένεται να κατέβει στον διαγωνισμό ενώ δεν αποκλείονται και εκπλήξεις όπως της Allianz. Από ελληνικής πλευράς η Ιντρακάτ επίσης λέγεται ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με ξένο όμιλο.