Δάκης vs Σάκης: Σύγκρουση μέχρι τέλους για το 1,7 δισ. του μετρό της Αθήνας
Σε μια
αντιπαράθεση χωρίς αύριο μεταξύ δυο κορυφαίων επιχειρηματιών της χώρας εξελίσσεται
η υπόθεση της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας. Δάκης Ιωάννου της J&PΑβαξ και Σάκης Καλλιτσάντσης της
ΕΛΛΑΚΤΩΡ κονταροχτυπιούνται σε όλα τα επίπεδα για το χρυσόμαλλο δέρας των
κατασκευών που στην κυριολεξία ανάσα ζωής 10 χρόνων σε όποιον το αποκτήσει. Η
διαγωνιστική διαδικασία είναι σε εξέλιξη, οι τεχνικές προσφορές άνοιξαν και οι
ενστάσεις και οι προσφυγές δίνουν και παίρνουν φτάνοντας μέχρι και το ΣτΕ. Για
τον Δάκη Ιωάννου, τον μεγαλοσυλλέκτη, το έργο αυτό είναι έργο ζωής και για τον
όμιλο του αλλά και για την οικογένειά του όπως λέει στο στενό του περιβάλλον.
Και γιαυτό
υποστηρίζει ότι δεν θα μπει σε λογικές και διαδικασίες μοιρασιάς και θα το
πολεμήσει το θέμα μέχρι όπου πάει. Από την άλλη πλευρά ο Σάκης Καλλιτσάντσης, ο
ισχυρός άντρας της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, θεωρεί ότι θα είναι αυτός ο νικητής και τούτο
γιατί και η τεχνική και η οικονομική του πρόταση είναι καλύτερες. Ανεξάρτητα
από τις ενστάσεις και τις προσφυγές η πλευρά Καλλιτσάντση θεωρεί ότι ακόμη κι
αν είναι λίγο πιο πίσω από την J&P Άβαξ στην τεχνική αξιολόγηση η διαφορά στην οικονομική
προσφορά είναι τεράστια και θα γείρει υπέρ του την πλάστιγγα. Μολονότι θεωρεί
ότι και στις ενστάσεις για την τεχνική αξιολόγηση θα δικαιωθεί.
Τρέχουν οι
εξελίξεις
Σε κάθε
περίπτωση το έργο του μετρό της Αθήνας προβλέπεται ότι θα έχει και άλλα
επεισόδια και μέσα από την διαδικασία της προσφυγής στην δικαιοσύνη
αδιαμφισβήτητα θα καθυστερήσει. Το θέμα είναι ωστόσο ότι οι καθυστερήσεις αυτές
ενδεχομένως να ανοίξουν την όρεξη σε άλλους εργολάβους που έχουν μείνει εκτός
διαγωνισμού να προσπαθήσουν να επιτύχουν την ακύρωσή του. Το λογικό είναι οι
προσπάθειας αυτές ακύρωσης του διαγωνισμούς να μην ευοδωθούν. Ωστόσο στην
Ελλάδα βρισκόμαστε και όλοι ξέρουν πώς πολλές φορές διαμορφώνονται συγκυρίες
και καταστάσεις.