Γαστρονομικός τουρισμός: Μια πρόκληση που αλλάζει τα δεδομένα
Στο Gastronomy Tours περιλαμβάνονται όλοι οι παραγωγοί της χώρας που διαθέτουν επισκέψιμες εγκαταστάσεις
Γράφει ο Κων/νος Σ. Μαργαρίτης
Ο τουρισμός αποκτά άλλη δυναμική και εξελίσσεται τεχνολογικά. Η ψηφιακή εποχή προκαλεί και προσκαλεί. Όποιος δεν μπορέσει να ανταποκριθεί ή δεν επιθυμεί να επενδύσει θα μείνει πίσω και θα χάσει πολύτιμο έδαφος.
Παρουσιάστηκε στην Αθήνα το Gastronomy Tours, η πρωτοποριακή πλατφόρμα που ενώνει τους επισκέπτες της Ελλάδας αλλά και τους ίδιους τους Έλληνες περιηγητές με τους παραγωγούς προϊόντων ανά την Ελλάδα – και προσεχώς τους παραγωγούς άλλων χωρών.
Η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, η οποία ανέπτυξε την εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη τόσο του θεματικού όσο και του τοπικού τουρισμού, μια στρατηγική που υπηρετείται με συνέπεια με απτά ήδη αποτελέσματα, ανέφερε τις προσπάθειες του υπουργείου για την θεσμοθέτηση και προβολή των επισκέψιμων χώρων παραγωγής όπως των οινοποιείων, ελαιοτριβείων, ζυθοποιείων ακόμα και τυροκομείων.
Η πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, επεσήμανε τις προσπάθειες του ΕΟΤ τόσο κεντρικά, όσο και στα γραφεία του εξωτερικού, για να μετουσιώσει την εθνική στρατηγική σε δράσεις με μετρήσιμα αποτελέσματα και την προσπάθεια που χρειάζεται από την πολιτεία ώστε να πειστούν και οι παραγωγοί να αναδείξουν τους χώρους τους, ως μέρος του τοπικού πολιτισμού.
Στο Gastronomy Tours περιλαμβάνονται όλοι οι παραγωγοί της χώρας που διαθέτουν επισκέψιμες εγκαταστάσεις. Εκεί όπου παράγεται ο γαστρονομικός πλούτος της χώρας μας επισκέπτες με ενδιαφέρον για τη γαστρονομία μπορούν να ξεναγηθούν, να δοκιμάσουν τα προϊόντα ή να λάβουν μέρος στις σχετικές δραστηριότητες. Η πλατφόρμα συμπληρώνεται από μουσεία γαστρονομικών προϊόντων και από ημερολόγιο στο οποίο συγκεντρώνονται πολλά παραδοσιακά πανηγύρια της χώρας στα οποία το φαγητό και οι τοπικές γεύσεις έχουν κυρίαρχη σημασία, αλλά και ένα γλωσσάρι με γαστρονομικούς όρους που διευκολύνει τους χρήστες και τους μετατρέπει από χρήστη σε... μύστη!
H αναζήτηση μπορεί να γίνει ανά τοποθεσία, μήνα, είδος δραστηριότητας ή προϊόντος, κάνοντας την εύρεση διασκεδαστική και πολύ φιλική προς τον χρήστη, ενώ η τεχνολογία που υποστηρίζει τη σχετική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα είναι εντοπισμού - θέσης (location - based) ώστε να μπορούν οι χρήστες να αναζητήσουν τους πλησιέστερους σε αυτούς παραγωγούς, αλλά και να πλοηγηθούν για να φτάσουν σε αυτούς.
Μέσα από το GastronomyTours.com, ο επισκέπτης:
- Γνωρίζει και εντοπίζει τους ανθρώπους που παράγουν τον γαστρονομικό πλούτο της χώρας.
- Κάνει κρατήσεις για επισκέψεις και δραστηριότητες.
- Δοκιμάζει και ενημερώνεται για νέα και καινοτόμα προϊόντα.
- Αποκτά πρόσβαση στα προϊόντα των παραγωγών σε προνομιακή τιμή για τους χρήστες της πλατφόρμας.
- Γνωρίζει και συμμετέχει στον Γαστρονομικό πολιτισμό της χώρας.
Ο εμπνευστής του Gastronomy Tours, κ. Αλέξανδρος Μεγαπάνος τόνισε: «Η πλατφόρμα αυτή έχει ιδιαίτερη αξία και για τη χώρα μας, καθώς αποτελεί, μοναδικό εργαλείο προβολής σε ένα παγκόσμιο κοινό που ενδιαφέρεται να γνωρίζει τον τόπο που επισκέπτεται μέσα από αυθεντικές εμπειρίες και τους ανθρώπους που τις δημιουργούν».
Ο συγγραφέας γαστρονομίας και δημοσιογράφος γεύσης, Ηλίας Μαμαλάκης, δήλωσε ότι ο γαστρονομικός πολιτισμός και η συμμετοχή των επισκεπτών στις γιορτές τοπικών προϊόντων αλλά και στα θρησκευτικά πανηγύρια, είναι μια εμπειρία μοναδική που δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να βιώσει την ελληνική γαστρονομική κουλτούρα.
Η πλατφόρμα υποστηρίζεται από λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram και LinkedIn) για να ενθαρρύνεται η αλληλεπίδραση με τους ακόλουθους που έχουν κοινό ενδιαφέρον και να διαχέεται η πληροφορία.
Η Ελλάδα αλλάζει και ο τουρισμός οφείλει να αποκτήσει ποιοτική διαδρομή. Τα μέσα και οι χρηματοδοτήσεις υπάρχουν. Το μεράκι και η αλλαγή φιλοσοφίας είναι απαραίτητα συστατικά για την επιτυχία και την αύξηση κερδών.