Οσμή σκανδάλου

Περίεργη σπουδή επέδειξε η Διοίκηση της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της, με κύριο αντικείμενο την αντικατάσταση του πλειοδότη των διαγωνισμών που ανέλαβε τα 4 Σ.Ε.Α. του αυτοκινητοδρόμου και ο οποίος σήμερα έχει χρεοκοπήσει.

Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είχε πραγματοποιήσει 4 πλειοδοτικούς διαγωνισμούς το 2010 για την ανάπτυξη των Σ.Ε.Α. στον υπό κατασκευή τότε αυτοκινητόδρομο, από τους οποίους ανακηρύχθηκε πλειοδότης και ταυτόχρονα διαμορφώθηκε λίστα επιλαχόντων.

Από το 2010 έως και σήμερα εκκρεμεί η κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) Ελευθεροχωρίου, Ωραιοκάστρου, Αρδανίου και Σώστη καθιστώντας έτσι έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητοδρόμους στη χώρα μας με μήκος άνω των 600 χλμ. να λειτουργεί με μόνο ένα Σ.Ε.Α. στην περιοχή του Πλατάνου.

Το 2014 ο παραχωρησιούχος που πλειοδότησε και στους 4 διαγωνισμούς έκανε αίτηση πτώχευσης και έκτοτε η Εγνατία Οδός έχει μείνει χωρίς κανένα Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών.

Τα τελευταία χρόνια δεν έγινε καμία προσπάθεια για την ανεύρεση λύσης στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε.

Εύλογα, όμως, είναι τα ερωτήματα που δημιουργούνται από την εισήγηση του προέδρου και του διευθύνοντα συμβούλου προς το 7μελές Διοικητικό Συμβούλιο για να αντικαταστήσει τον χρεοκοπημένο πλειοδότη με άλλη εταιρία χωρίς προηγουμένως να έχει διερευνήσει αν υπήρχαν και άλλες, καλύτερες για το δημόσιο συμφέρον, εναλλακτικές λύσεις.

Διερωτάται κανείς:

1. Γιατί δεν διερευνήθηκε η λύση της αντικατάστασης του χρεοκοπημένου πλειοδότη από τους επιλαχόντες συμμετέχοντες των διαγωνισμών;

2. Γιατί δεν αναζητήθηκαν και άλλες προσφορές;

3. Και εν τέλει γιατί δεν προτιμήθηκε η πιο καθαρή λύση να προκηρυχθεί ξανά ο διαγωνισμός;

Η επίκληση ότι το θέμα είναι «επείγον» δεν θα πείσει εύκολα τον εισαγγελέα που θα ασχοληθεί με το ζήτημα αυτό, στο μέλλον.