Toyota Yaris Cross: To νέο μοντέλο είναι SUV

Δυναμική είσοδο στην κατηγορία των μικρών SUV πραγματοποιεί η Toyota, ρίχνοντας στο τραπέζι ένα από τα δυνατότερα «χαρτιά» της, το οποίο έχει φροντίσει να «μεταλλάξει» κατάλληλα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η Toyοta είχε προγραμματίσει την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου μικρού της SUV για το φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο όμως ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας. Έτσι το ντεμπούτο του μεταφέρθηκε για αργότερα και πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά σήμερα, Πέμπτη 23 Απριλίου 2020. Ελάτε λοιπόν να γνωρίσουμε το νέο Yaris Cross.

Όπως είναι προφανές από την ονομασία του βασίζεται στο δημοφιλέστατο μικρό μοντέλο πόλης της Toyota, το επίσης νέο Yaris. Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Yaris Cross σε μήκος, πλάτος και ύψος είναι 4.180 χλστ., 1.765 χλστ. και 1.560 χλστ. αντίστοιχα.

Σε σύγκριση με το Yaris είναι 240 χλστ. μακρύτερο (60 χλστ. έχουν προστεθεί στο εμπρός και 180 χλστ. στο πίσω τμήμα), 90 χλστ. ψηλότερο και 20 χλστ. φαρδύτερο, ενώ είναι δομημένο πάνω στην πλατφόρμα GA-B, η οποία υπόσχεται ενισχυμένη ακαμψία αμαξώματος. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του νέου Yaris Cross «προδίδεται» από τη μεγαλύτερη απόσταση (+30 χλστ.) του αμαξώματος από το έδαφος. Παρατηρήστε επίσης τα ελαφρώς διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, τη διχρωμία αμαξώματος-οροφής, τις μεγαλύτερες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου (μέχρι 18 ιντσών) και το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος, το οποίο αποκτά τετραγωνισμένο σχήμα στα φτερά. Μια ακόμα λεπτομέρεια είναι η αναγραφή του ονόματος Yaris Cross χαμηλά στις πίσω πόρτες, ενώ ψηλά στις εμπρός πόρτες υπάρχει η ένδειξη Hybrid. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το νέο Yaris Cross όπως και το νέο Yaris είναι τα πρώτα μοντέλα της Toyota που χρησιμοποιούν το νέο τέταρτης γενιάς υβριδικό σύστημα.

Αναπτύχθηκε απευθείας από τους μεγαλύτερους κινητήρες 2.0 και 2.5 λίτρων που χρησιμοποιούν τα υβριδικά Corolla, C-HR, RAV4 και Camry. Ωστόσο εδώ μιλάμε για ένα μικρότερο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα κύκλου Άτκινσον 1.5 λίτρων που πετυχαίνει θερμική απόδοση 40%, έχει ισχύ 116 ίππων και χαμηλότατες εκπομπές C02 (κάτω από 90 γρ./χλμ για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις και κάτω από 100 γρ./χλμ. για τις τετρακίνητες). Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστά περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Yaris Cross.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το Yaris απέκτησε πρώτη φορά υβριδική έκδοση το 2012, η οποία μέχρι σήμερα έχει σημειώσει συνολικά πάνω από μισό εκατομμύριο πωλήσεις στην Ευρώπη. Στην πόρτα του χώρου αποσκευών, η οποία ανοίγει και ηλεκτρικά, συναντάμε το λογότυπο AWD-i, το οποίο υποδηλώνει την ύπαρξη συστήματος έξυπνης ηλεκτρικής τετρακίνησης.

Η Toyota υποστηρίζει ότι είναι πιο συμπαγές και ζυγίζει λιγότερο από τις μηχανικές μονάδες τετρακίνησης, ενώ συμβάλλει στη διατήρηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων σε χαμηλά επίπεδα. Υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς αλλά όταν εντοπιστεί απώλεια πρόσφυσης (π.χ. πάνω σε νερό, χιόνι, άμμο) αυτόματα μπαίνουν στο παιχνίδι και οι πίσω τροχοί, ενώ το ίδιο συμβαίνει στην εκκίνηση και στην επιτάχυνση του οχήματος.

Το σκηνικό στα ενδότερα είναι πανομοιότυπο με αυτό του Yaris, όμως παρότι το μεταξόνιο παρέμεινε αμετάβλητο στα 2.560 χλστ., η Toyota αναφέρει ότι έχει αυξηθεί η ευρυχωρία στην καμπίνα, ενώ η θέση οδήγησης είναι ψηλότερη. Η παραγωγή του νέου Yaris Cross θα ξεκινήσει το 2021 στο εργοστάσιο της Toyota που βρίσκεται στη Γαλλία, εκεί όπου κατασκευάζεται και το Yaris. O ευρωπαϊκός χαρακτήρας του νέου Yaris Cross τονίζεται επίσης από το γεγονός ότι σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στη Γηραιά Ήπειρο. Στόχος της Toyota είναι να παράγει 150.000 Yaris Cross σε ετήσια βάση και να κατακτήσει μερίδιο αγοράς άνω του 8% στην κατηγορία του.