Πέτρος Σουρέτης: Η νέα κυβέρνηση ενθαρρύνει τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

Ο ceo της Intrakat υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει δώσει προτεραιότητα στην επίλυση των προβλημάτων της κατασκευαστικής αγοράς.

Ο Πέτρος Σουρέτης, ceo της Intrakat, παρέχει μια επισκόπηση των έργων που αναλαμβάνονται από έναν από τους πιο επιτυχημένους εργολάβους της Ελλάδας.

-Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα βήματα που έχει σημειώσει στην ανάκαμψή της και την βελτίωση του κλίματος στην επιχειρηματικότητα τους τελευταίους μήνες;

Η οικονομία επιστρέφει σταδιακά στην ομαλότητα μετά από 10 χρόνια οικονομικής κρίσης. Η ανάπτυξη της Ελλάδας αναμένεται να φτάσει το 2,5% το 2020, με το ποσοστό ανεργίας να πέφτει στο 16,5%. Τα ελληνικά κρατικά ομόλογα έχουν καταγράψει τις καλύτερες επιδόσεις στην Ευρωζώνη και έχουμε δει τις καταθέσεις των τραπεζών να αυξάνονται στα 155 δισεκατομμύρια ευρώ, από 120 δισεκατομμύρια ευρώ το 2015. Μια «νέα ομαλότητα» πρέπει να προσδιοριστεί για μια παραγωγική, ανταγωνιστική και βιώσιμη οικονομία. Πρέπει να είμαστε τόσο ανοιχτοί όσο και άλλες οικονομίες, να διατηρήσουμε την πολιτική σταθερότητα και να εφαρμόζουμε μεταρρυθμίσεις και ιδιωτικοποιήσεις, επιταχύνοντας παράλληλα τις επενδύσεις σε έργα υποδομής.

-Πώς θα περιγράφατε το ρόλο της Intrakat στη δημιουργία διατροπικών δικτύων μεταφοράς στην Ελλάδα;

Οι επενδύσεις σε υποδομές έχουν υψηλό οικονομικό πολλαπλασιαστή και είναι ζωτικής σημασίας για την ελληνική οικονομία. Είμαστε κάτω από τους Ευρωπαίους εταίρους μας, καθώς στην Ελλάδα υπάρχει ένα συστηματικό κενό 0,7 μονάδων του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος, που μεταφράζεται σε έλλειμμα 13 δισεκατομμυρίων ευρώ την τελευταία δεκαετία. Πρέπει να επιταχύνουμε, και για να το κάνουμε αυτό πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα εμπόδια στις επενδύσεις σε υποδομές, όπως πολιτική συναίνεση, κακή σχεδίαση, γραφειοκρατία και καθυστερήσεις. Η νέα κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει δώσει προτεραιότητα στην επίλυση αυτών των προβλημάτων και ενθαρρύνει τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). Η Intrakat, ως κορυφαία κατασκευαστική εταιρεία, είναι αποφασισμένη να επενδύσει περισσότερα για να δημιουργήσει νέες συνεργασίες και να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο υποδομών της Ελλάδας. Άλλωστε, λόγω της γεωπολιτικής της θέσης η Ελλάδα μπορεί να είναι κόμβος στους τομείς της ενέργειας, των logistics και των τηλεπικοινωνιών. Γιαυτό πρέπει να στηρίξουμε τις υποδομές, δηλαδή τους αυτοκινητόδρομους, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, facilities και άλλες υπηρεσίες. Μερικά σημαντικά έργα είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο του Καστελίου στην Κρήτη και τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που μπορούν να γίνουν κόμβοι για την Ευρώπη όσον αφορά στη μεταφόρτωση. Τέλος, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι μια ενδιαφέρουσα προοπτική για τη διαμόρφωση ενός στρατηγικού ενεργειακού κόμβου.

-Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για τα έργα μεγάλης κλίμακας της Intrakat και ποιο είναι το εύρος των εργασιών της; Για παράδειγμα, μπορείτε να περιγράψετε τα έργα που πραγματοποιούνται σε 14 από τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας;

Όσον αφορά στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, εστιάζουμε στην ανακαίνιση και στην αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών αεροδρομίου, καθώς και στον σχεδιασμό και στην κατασκευή επεκτάσεων. Παράλληλη κατασκευή πραγματοποιείται σε όλα τα αεροδρόμια, καθώς συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά κατά τη διάρκεια των εργασιών. Εννέα αεροδρόμια έχουν ήδη παραδοθεί και νωρίτερα από την προγραμματισμένη ημερομηνία σύμβασης. Είναι τα Χανιά, η Καβάλα, η Ζάκυνθος, το Άκτιο, η Κεφαλλονιά, η Μυτιλήνη, η Ρόδος, η Σάμος, η Σκιάθος. Κατά τη δεύτερη φάση υλοποίησης το επόμενο χρονικό διάστημα θα παραδοθούν και τα υπόλοιπα αεροδρόμια, δηλαδή: Μύκονος, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Κως και Θεσσαλονίκη. Eπίσης, κατασκευάζουμε ένα έργο οδοποιίας 54,3 εκατομμυρίων ευρώ, που εκτείνεται από την Ποτίδαια έως την Κασσάνδρεια του νομού Χαλκιδικής στη Βόρεια Ελλάδα. Είμαστε υπεύθυνοι για την κατασκευή του οδικού κυκλώματος της Κασσάνδρας συνολικού μήκους 17 χιλιόμετρων. Όσον αφορά στα έργα ΣΔΙΤ, συμμετέχουμε στο έργο ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών σε αγροτικές «λευκές» περιοχές της Ελλάδας, ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για έργο της Intracom Holdings, με την Intrakat να συμμετέχει με 60% και περίοδο λειτουργίας 15 ετών. Ένα άλλο από τα έργα μας είναι το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης πληροφοριών του ΟΑΣΑ, αξίας 48 εκατομμυρίων ευρώ και με περίοδο λειτουργίας 10,5 χρόνια. Τέλος, έχουμε ένα εργοστάσιο διαχείρισης στερεών αποβλήτων στον νομό Σερρών της Βόρειας Ελλάδας, έργο 31 εκατομμυρίων ευρώ που εστιάζει στην ανακύκλωση και την κομποστοποίηση. Η συμμετοχή της Intrakat είναι 45% και η διάρκεια λειτουργίας είναι 25 χρόνια.

-Ποιο θα ήταν το τελικό σας μήνυμα στους αναγνώστες του Newsweek;

Στην Intrakat εστιάζουμε σε έργα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Διευκολύνουμε τυχόν προσαρμογές που απαιτούνται με ευελιξία και σαφήνεια. Προβλέπουμε ευκαιρίες για νέες δραστηριότητες εγκαίρως και, πάνω απ’ όλα, εκτελούμε τα έργα μας με συνέπεια, αξιοπιστία και υψηλή ποιότητα.

Αναδημοσίευση από το Newsweek.