Βασίλης Κορκίδης: Το ΕΒΕΠ στηρίζει με δράσεις τη Γυναικεία επιχειρηματικότητα

Μία από τις φράσεις που ακούμε όλο και πιο συχνά τις τελευταίες δεκαετίες στην καθημερινότητά μας είναι ο όρος γυναικεία επιχειρηματικότητα και οτιδήποτε σχετίζεται με αυτήν. Αυτό, βέβαια, δεν αποτελεί την πραγματικότητα μόνο για την Ελλάδα αλλά για τον κόσμο ολόκληρο. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν περισσότερες γυναίκες απ’ ό,τι άνδρες, στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι γυναίκες επιχειρηματίες αντιπροσωπεύουν μόνο το 1/3 των αυτοαπασχολούμενων. Πολλές φορές, βέβαια, το φαινόμενο αυτό δεν συνιστά παρά αποτέλεσμα της επιλογή τους, καθώς για κάποιες από αυτές η ενασχόληση με τον επιχειρηματικό κόσμο φαντάζει λιγότερο ελκυστική

Η γυναικεία επιχειρηματικότητα είναι ένας τομέας που γνωρίζει ιδιαίτερη ανάπτυξη στο εξωτερικό και η συζήτηση γύρω από αυτόν διεξάγεται εδώ και χρόνια, αλλά μόλις τα τελευταία χρόνια έκανε την εμφάνιση της στην Ελλάδα. Ωστόσο, τα μέχρι στιγμής δείγματα είναι θετικά και το μέλλον προβλέπεται ακόμη πιο δημιουργικό και ελπιδοφόρο. Οι λόγοι είναι πολλοί και σχετίζονται αρχικά με την ψυχοσύνθεση και τις ικανότητες των γυναικών, καθώς διαθέτουν ισχυρή θέληση, συναισθηματική νοημοσύνη, οργανωτικότητα, δυνατό ένστικτο, κοινωνική υπευθυνότητα, ουσιαστικές διαπροσωπικές ικανότητες, αλλά και την απαραίτητη ευελιξία που απαιτείται στον χώρο των επιχειρήσεων. Οι προκλήσεις, αλλά και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται είναι πολλές, το ρίσκο –κυρίως οικονομικό– πάντα υπάρχει, όπως και οι πιθανότητες αποτυχίας ενός εγχειρήματος. Ωστόσο, οι γυναίκες στις μέρες μας έχουν καταφέρει σε μεγάλο βαθμό να διακριθούν και να αποτελέσουν λαμπρό παράδειγμα, καθώς τολμούν, δημιουργούν, σχεδιάζουν και βάζουν τα θεμέλια για ένα μέλλον απαλλαγμένο από τα παραδοσιακά στερεότυπα. Διεκδικούν ίσα δικαιώματα σε ό,τι αφορά τις ευκαιρίες ίδρυσης και λειτουργίας νέων επιχειρήσεων, αποδεχόμενες τις προκλήσεις της εποχής. Δεν μένουν απλοί θεατές των εξελίξεων, αντίθετα συμμετέχουν ενεργά, δραστηριοποιούνται, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και κατακτούν τον κόσμο των επιχειρήσεων, όπως αποδεικνύεται από πολλές έρευνες. Το επιχειρείν δεν είναι πλέον μόνο αντρικό προνόμιο και νεοφυείς επιχειρήσεις που γεννιούνται στα χρόνια της κρίσης, έχουν στο «τιμόνι» τους εκπροσώπους γένους θηλυκού, που σημειώνουν σημαντικά επιτεύγματα, κερδίζοντας παράλληλα αναγνώριση και χρήματα. Στο εταιρικό περιβάλλον τα κυριότερα γνωρίσματα που κατέχουν είναι η επιμονή και η εργατικότητα, η ηθική, η δημιουργικότητα και η αποτελεσματική διαχείριση τυχόν κρίσεων που προκύπτουν στο εργασιακό περιβάλλον, καθώς και η ισχυρή επιθυμία για επιτυχία και πραγματοποίηση καριέρας. Η προσωπική ανάπτυξη αποτελεί τη σημαντικότερη ανταμοιβή, ενώ η δυνατότητα καινοτομίας που απορρέει από την υψηλή τους διοικητική θέση αποτελεί σημαντικό κίνητρο για μια επιτυχημένη καριέρα.

Οι αρκετά ανεπτυγμένες επικοινωνιακές τους δεξιότητες και η αυξημένη διορατικότητα είναι τομείς στους οποίους οι γυναίκες υπερτερούν σε σχέση με το αντίθετο φύλο, γεγονός που προκύπτει από την υψηλή ανάμειξή τους στις κοινωνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις. Στην ελληνική πραγματικότητα τέλος έχει ήδη αποδειχθεί πως στην πλειονότητά τους οι γυναίκες καταφέρνουν να αναπτύξουν μια επιχείρηση, να την προωθήσουν και να την διατηρήσουν ακμαία μακροπρόθεσμα χάρη στην στρατηγική που ακολουθούν και στην υπομονή που διαθέτουν.