Το μεγάλο παζάρι με τα δημόσια έργα και όλο το παρασκήνιο

Ένα μεγάλο παζάρι στον τομέα των δημοσίων έργων βρίσκεται σε εξέλιξη. Αναμφίβολα τα έργα έχουν στερέψει, το κατασκευαστικό αντικείμενο έχει μειωθεί και ό,τι υπάρχει ακόμη στην πιάτσα μέχρι στιγμής είναι εγκλωβισμένο, βαλτωμένο ανάμεσα σε ενστάσεις, ακυρώσεις διαγωνισμών, παρεμβάσεις πρεσβειών και παραγόντων και αναθέσεις που είναι σε εξέλιξη. Το μεγάλο ζήτημα των λιγοστών δημοσίων έργων φέρνει σε μια οξεία αντιπαράθεση τις κατασκευαστικές εταιρίες οι οποίες με κάθε τρόπο προσπαθούν αν πάρουν ένα κομμάτι από τα υφιστάμενα έργα ούτως ώστε να επιβιώσουν και να δημιουργήσουν προσδοκίες για το μέλλον τους.

Πάτρα-Πύργος

Ο οδικός άξονας Πάτρας-Πύργου βρίσκεται στον αέρα. Ο υπουργός κ. Καραμανλής ακύρωσε την διαγωνιστική διαδικασία του προκατόχου του Χ. Σπίρτζη και ουσιαστικά ανέθεσε την κατασκευή του άξονα στην Ολυμπία Οδό, στηριζόμενος στην προϋπάρχουσα σύμβαση για το Κόρινθος-Πάτρα. Το ζήτημα αυτή την ώρα είναι οι ενστάσεις που πιθανόν να μπλοκάρουν το έργο και οι οποίες πραγματοποιούνται κυρίως μέσα από παρεμβάσεις της ιταλικής πρεσβείας λόγω συμμετοχής ιταλικής εταιρίας με την Μηχανική αλλά και από τον εργολάβο Χ. Καλογρίτσα που υπήρξε ο αρχικός ανάδοχος του έργου.

Ψυττάλεια

Παρεμβάσεις ξένης πρεσβείας έχουμε και στο έργο της Ψυττάλειας, εκεί όπου ο ΑΚΤΟΡΑΣ είχε τον πρώτο λόγο. Η γαλλική πρεσβεία παρεμβαίνει στο υπουργείο και στην κυβέρνηση, καθώς υποψήφια για το έργο είναι η γαλλική VINCY σε κοινοπραξία με τις ελληνικές ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Οι πληροφορίες λένε ότι από το υπουργείο θέλουν να βάλουν τους Γάλλους στο παιχνίδι, άρα δεν θα αποκλειστούν από το τεχνικό σκέλος, και η έκβαση του έργου θα καθοριστεί από τις οικονομικές προσφορές οι οποίες θα ανοίξουν. Παράλληλα, από το υπουργείο οι πληροφορίες λένε ότι κλείνουν το μάτι στον ΕΛΛΑΚΤΟΡΑ για το έργο-μαμούθ του μετρό της Αθήνας!

Μετρό Αθήνας γραμμή 4

Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που βγαίνει στην αγορά, ένα έργο-μαμούθ που θα αγγίξει τα δυο δισ., και που δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα ρευστότητας και ανεκτέλεστου σε όποιον πλειοδοτήσει. Για το έργο αυτό συγκλίνουσες πληροφορίες λένε ότι βαδίζουμε σε μεγάλη ανατροπή! Ενώ με βάση τις αρχικές ενδείξεις η εταιρία J&P ΑΒΑΞ φερόταν να έχει μεγάλο προβάδισμα στην τεχνική αξιολόγηση που ακόμα δεν έχει ανοίξει, τώρα νέες πληροφορίες υποστηρίζουν πως από την τεχνική αξιολόγηση θα προκύψουν ελλείψεις στην πρόταση της J&P ΑΒΑΞ και άρα η αξιολόγησή της θα είναι κατώτερη των προσδοκιών. Σε αντίθεση με τον ΕΛΛΑΚΤΟΡΑ που αξιόπιστες πηγές λένε πως και πολύ καλή τεχνική πρόταση έχει υποβάλει αλλά και πολύ καλύτερη οικονομική προσφορά. Με απλά λόγια, όλα δείχνουν εκτός απροόπτου ότι το έργο θα καταλήξει στην αγκαλιά του ΕΛΛΑΚΤΟΡΑ! Και θα τον καταστήσει πανίσχυρο στην νέα τάξη πραγμάτων!

Επεκτάσεις Αττικής Οδού-ΒΟΑΚ

Ένα έργο το οποίο σχεδιάζεται, ανασχεδιάζεται, εκκρεμούν οι μελέτες και άλλα πολλά είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης! Ένα έργο που μπορεί να φτάσει και τα δυο δισ. ευρώ! Ο Σπίρτζης και η προηγούμενη κυβέρνηση ήθελαν το έργο να βγει το μισό με σύμβαση παραχώρησης και το άλλο μισό ως δημόσιο έργο. Σε κάθε περίπτωση παραμένει σε εκκρεμότητα αυτή την ώρα. Την ίδια στιγμή η κοινοπραξία διαχείρισης της Αττικής Οδού φέρεται να έχει κάνει πρόταση προς τον Κ. Καραμανλή που σχετίζεται άμεσα με τον ΒΟΑΚ! Να αναλάβει με απευθείας ανάθεση τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και μέρος των εσόδων από τα διόδια να κατευθυνθεί στην χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ, ούτως ώστε ο αρμόδιος υπουργός να έχει την ρευστότητα προκειμένου να προκηρύξει το έργο.