Ναυπηγείται το πρώτο πλοίο μεταφοράς LNG στην Ανατολική Μεσόγειο

Σε νέα εποχή εισέρχεται η ναυτιλία στην ανατολική Μεσόγειο. Πιο συγκεκριμένα, ξεκίνησε η ναυπήγηση του πλοίου μεταφοράς και ανεφοδιασμού LNG και πετρελαίου (Semi-Ballastable Barge Transporter-SBBT) στο ναυπηγείο ROSETTI MARINO Spa της Ραβέννας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος Poseidon Med II. Αναμένεται να παραδοθεί το 2020. Το SBBT, με χωρητικότητα φορτίου 4.000 m3 LNG -υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ) και 1.000 m3 MDO πετρέλαιο. Θα είναι το πρώτο πλοίο αυτού του καινοτόμου τύπου στην περιοχή της Μεσογείου που θα χρησιμοποιηθεί για ανεφοδιασμό πλοίων στη Βόρειο-Αδριατική θάλασσα. Ο σχεδιασμός του πλοίου ανατέθηκε στην εταιρία SENER που διαθέτει πολυετή εμπειρία, από τον εταίρο του Poseidon Med II CMV PANFIDO & C. S.r.l. Το SBBT αποτελείται από μία πλωτή τύπου σχεδία χωρίς σύστημα πρόωσης (Νon-propelledPontoon) για τον ανεφοδιασμό LNG και MDO με δύναμη έλξης 3 ναυτικά μίλια και από ένα διπλό ρυμουλκό (DualTug) που λειτουργεί ως μονάδα ισχύος με κινητήρα Niigata διπλού καυσίμου (LNG & MDO) με δύναμη έλξης 65 τόνων. Το διπλό ρυμουλκό θα έχει συνολικό μήκος 37 μέτρα και θα συνδέεται με μία μονάδα φορτίου (CargoUnit) για τον ανεφοδιασμό, με κυρίες διαστάσεις περίπου 86,40 x 26,70 μέτρων. Ο Γιώργος Πολυχρονίου, συντονιστής διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής, Ανάπτυξης, Διοικητικών & Πληροφορικής της ΔΕΠΑ/ Project Manager του PΜΙΙ, σχολίασε: «Η κατασκευή του καινοτόμου SBΒT πλοίου στον λιμένα της Βενετίας, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για το Poseidon Med II. Το πρόγραμμα έχει ήδη θέσει τα θεμέλια για την εδραίωση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο, με την κατασκευή νέων πλοίων ανεφοδιασμoύ LNG στην ευρύτερη περιοχή». Το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, ωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποιείται σε τρεις χώρες –Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο– και συμμετέχουν έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο τερματικός σταθμός ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα.