Μετρό: Restart για τη γιγαντιαία εργολαβία του 1,8 δισ. ευρώ

Αμέσως μετά τις γιορτές προβλέπεται να ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες για την επανεκκίνηση της γραμμής 4 του μετρό συνολικού ύψους 1,8 δισ. ευρώ που διεκδικούν οι κοινοπραξίες υπό τις Άκτωρ-Ansaldobreda-Hitachi και ΑΒΑΞ-Ghella-Alistom.

Πρόσφατα, το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό, εξουσιοδότησε την διοίκηση να προχωρήσει στο ξεπάγωμα του διαγωνισμού, κάτι που θα επιτρέψει αρχές του νέου έτους να ανοίξουν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών των δύο βασικών διεκδικητών του έργου.

Το περασμένο καλοκαίρι εν αναμονή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσφυγή που είχε καταθέσει η εταιρεία Μυτιληναίος (και απορρίφθηκε), ο διαγωνισμός είχε παγώσει.

Η ενεργοποίηση του διαγωνισμού θα δώσει τη δυνατότητα στις δύο κοινοπραξίες να ελέγξουν η μία τον τεχνικό φάκελο της άλλης εντός προθεσμίας 10 ημερών. Κατόπιν θα τους δοθεί ένα περιθώριο 30 ημερών για να υποβάλλουν ενστάσεις, εξέλιξη που θα καθορίσει και την πορεία του μεγάλου διαγωνισμού.

Στο υπουργείο Υποδομών γνωρίζουν καλά ότι μόνο εάν δεν υπάρξουν προσφυγές, μπορεί να ελπίζει η Αττικό Μετρό σε γρήγορο αποτέλεσμα που δεν είναι άλλο από το να προχωρήσει στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που αποτελεί το επόμενο και κρισιμότερο στάδιο του διαγωνισμού. Δεδομένου όμως του μεγέθους αλλά και της κρισιμότητας του έργου, εκτιμάται ότι οι προσφυγές θα σύρουν το διαγωνισμό μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους.

Στην κυβέρνηση επιδιώκουν ο διαγωνισμός να μπει σε ουσιαστική φάση τη νέα χρονιά αφενός για να αρχίσει να μπαίνει μπροστά η μηχανή των έργων, αφετέρου για να καλυφθεί το χαμένο έδαφος της φετινής χρονιάς που η Γραμμή 4 του μετρό όπως και αρκετά ακόμη έργα βάλτωσαν λόγω προσφυγών και αποφάσεων του ΣτΕ.

Μεγάλο ζητούμενο για την Αττικό Μετρό παραμένει και ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες του έργου (μετακινήσεις δικτύων κοινώς ωφέλειας, αρχαιολογία κ.α), ο οποίος επίσης έχει κολλήσει λόγω προσφυγών, παρά το γεγονός ότι υπάρχει προσωρινός ανάδοχος (ΤΕΡΝΑ) από το καλοκαίρι του 2018!

Στην Αττικό Μετρό θα επιθυμούσαν ο διαγωνισμός να προχωρήσει καθώς έτσι θα στήνονταν όλα τα εργοτάξια του έργου ώστε μέσα σε ένα εύλογο διάστημα 1,5 έτους να έχουν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες και κατόπιν να ξεκινήσει η κατασκευή της γραμμής του μετρό. Η υπογραφή της σύμβασης για τις πρόδρομες εργασίες θα ανάψει το πράσινο φως και για το μεγάλο έργο καθώς θα ανοίξει τον δρόμο της γιγαντιαίας εργολαβίας. Με βάση τη διακήρυξη η διάρκεια του έργου είναι 96 μήνες (8 χρόνια).

Ωστόσο το έργο, το οποίο θα περάσει μέσα από κεντρικές αρτηρίες της πόλης αντιμετωπίζει τεράστιες δυσκολίες. Και εδώ οι αρχαιολογικές έρευνες αλλά και άλλα απρόβλεπτα γεγονότα θα αποδειχτούν καθοριστικής σημασίας για το χρόνο που θα σημάνει την ολοκλήρωση της γραμμής 4.